فهرست مطالب

حرکات دیپ

لیونل بیک از فرانسه، قهرمان رقابت های فلکس، فینالیست آرنولد کلاسیک و دهم مستر المپیای ۲۰۱۲ مدتی پیش، فیلمی از حرکات تمرینی اش تهیه نمود و در آن، تعداد ۲ حرکت، قابل توجه بود و همین باعث شد تا در خصوص آن ۲ حرکت تمرینی، از وی سئوال شود. در فیلم تمرینی  ات از حرکت دیپ با دستگاه در حالت نشسته هم استفاده می کنی؟ چه خصوصیتی از این دستگاه را دوست داری و تفاوت آن با حرکت دیپ روی پایه(پارالل) چیست؟
من از هر دو این حرکات استفاده می کنم، ولی هر از چندی تنوع در تمرین را دوست دارم. دستگاه دیپ بصورت نشسته حرکت تفکیکی بسیار خوبی است که راه ارزشمندی است برای پایان تمرین وقتی انرژی شما در بالاترین سطح نیست. همچنین استفاده از دستگاه را بعنوان حرکت گرم کردنی دوست دارم، قبل از اینکه سراغ وزنه های آزاد بروم.

در همان فیلم تمرینی، وقتی در حال اجرای پرس بالاسینه با دمبل هستی، از دامنه حرکتی کوتاهی استفاده می کنی، بخصوص در بالای دامنه. مزیت اجرای حرکت به این شیوه چیست؟ و آیا همیشه تمرین سینه را با حرکت بالاسینه شروع می کنی؟
این راهی است برای حفظ فشار ممتد بر عضلات، و به این نتیجه رسیده ام که برایم بهترین نتایج را دارد. این کمک می کند تا به پمپ خونی دست یابم و در طول زمان عضله بیشتری بسازم از زمانی که این حرکت را به اینصورت اجرا می کنم، بخش بالاسینه ام عکس العمل بهتری داشته، ضمن اینکه چون بالاسینه اولویت من است، تمرین را با آن شروع می کنم.
در بدنسازی دستیابی به تناسب و تقارن و حفظ آن، اهمیت بسیاری دارد، بنابراین نیاز دارم ترتیب حرکاتم را تنظیم کنم، بخصوص به این دلیل که زیر سینه ام رشد سریعتری نسبت به دیگر بخش های سینه ام دارد. البته در حال حاضر معمولا تمرین را با پرس سینه (هالتر یا دمبل) شروع می کنم، نه لزوما حرکات بالاسینه.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه