مصاحبه با مدل فیتنس و بازیگر آنتونی کاتانزارو (Anthony Catanzaro)

مصاحبه با مدل فیتنس و بازیگر آنتونی کاتانزارو

اسم من آنتونی کاتانزارو است و 40 سال دارم، دوستانم تونی صدایم می زنند. من با همسرم تینا
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

آنتونی کاتانزارو (Anthony Catanzaro)

لطفا کمی درباره ی خودتان و اینکه چگونه وارد عرصه ورزشی شدید به ما بگویید؟

اسم من آنتونی کاتانزارو است و ۴۰ سال دارم، دوستانم تونی صدایم می زنند. من با همسرم تینا به مدت ۱۵ سال است که در نیویورک زندگی می کنم. من بزرگ شده ی ساحل بی هستم و آخرین بچه در بین شش فرزند خانواده ام هستم. ۴ خواهر و یک برادر بزرگتر از خودم دارم. از ۱۵ سالگی شروع به انجام تمرینات ورزشی کردم. من همیشه طرفدار افراد موفق بودم و دلم می خواست که یک اندام ایده آل داشته باشم. بنابراین، وارد عرصه ورزشی شدم و از قهرمانانی مانند استوریو، فرانک زین و حتی از سبک آرنولد، پیروی می کردم. این افراد، موفق تر از آن چیزی هستند که دیده می شوند، آن ها عالی بودند و دلم می خواست که من هم به آن درجه از ایده آلی برسم.

چگونه خودتان را پرانگیزه نگه داشتید؟

من همیشه به دید کسی که نیاز به پیشرفت دارد، به خودم نگاه می کنم. معتقدم که هرگز نباید یک گوشه نشست و هیچ پیشرفتی نکرد. بعضی از مردم فکر می کنند که آن ها نمی توانند به هدف هایشان برسند. بنابراین سریع نا امید می شوند و دست از تلاش بر می دارند. مدت ها، زمان می برد تا بتوانید خوش اندام شوید، اما تنها در یک شب اندام تان را می توانید، به هم بریزید. بنابراین، چطور می توان انتظار داشت که در طول یک شب به بهترین اندام رسید؟ بسیار مهم است که نسبت به رسیدن به اهدافتان پرانگیزه باشید. اهدافتان را تقسیم کنید و سعی کنید که هر روز به یکی از آن ها دست پیدا کنید، بزرگ ترین اشتباهی که افراد مرتکب می شوند، این است که آن ها بیش از اندازه از خود انتظار دارند و چون نمی توانند به آن اهداف برسند، نا امید می شوند و از آن ها دست می کشند. بهترین راه برای دستیابی به اهداف، این است که آن ها را به قسمت های کوچک تر تقسیم کنید و در هر زمان، به یکی از آن ها دست پیدا کنید.

در حال حاضر، برنامه ی تمرینی شما به چه صورت است؟

من ۵ روز در هفته را به انجام تمرینات وزنه ای اختصاص داده ام و حدود ۲۰ الی ۳۰ دقیقه از آن را به تمرینات هوازی اختصاص می دهم. زمانی که بخواهم برای شو، کاهش وزن داشته باشم، حدود ۱ ساعت تمرینات هوازی انجام می دهم و تا جایی که امکان داشته باشد، رژیم غذایی ام را کم نمی کنم. با این حال، ۱۰ هفته زمان می برد، تا به اندام ایده آل خود برسم. من همیشه وزنه های سنگین با تکرارهای ۶،۸،۱۰،۱۲ انجام می دهم و این کار برای کسانی که می خواهند عضله سازی کنند و در عین حال آن بافت عضلانی خود را حفظ کنند، مفید است. خیلی از افراد هستند که دوست دارند هیکل درشت و عضلات قوی داشته باشند. اما وزنه های کوچک می زنند، که من این کار را رد می کنم. به نظر من، شما باید همیشه تا جایی که می توانید، وزنه های سنگین بزنید ،زیرا اگر وزنه زدن به گونه ای باشد که شما را به اندازه ی کافی به چالش نکشد، عضله سازی به اندازه ی کافی صورت نخواهد گرفت.

رژیم غذایی تان به چه صورت است؟

رژیم غذایی ام بسیار ساده است. دوست ندارم غذاهای نا سالم بخورم. من یک اعتقاد دارم و آن این است: اگر خدا این غذا را آفریده می خورم، اما اگر بشر آن را ساخته هرگز نمی خورم. یعنی هر چیزی که خالص و سالم است را می خورم، من حتی سبزیجات خام که هیچ کس به صورت خام نمی خورد، را می خورم. شما میوه ها را نمی پزید درسته؟ پس چرا سبزیجات را می پزند؟ اگر دوست دارید که آن ها را بپزید، فقط آن ها را بخار پز کنید، چون به غیر از آن تمام خواص خود را از دست خواهد داد. من هر روز ۵ الی ۶ وعده ی غذایی را در بازه های زمانی ۲ الی ۳ ساعت می خورم. لبنیات هم مصرف می کنم و به جای نوشیدن آب میوه ها، نوشابه ها و نوشیدنی های کافئین دار تنها آب می نوشم.

زمانی که در حال کاهش وزن و یا کاهش چربی هستید، چه کاری بهترین نتایج را برایتان به همراه دارد؟ بهترین راه این است که اصلاح غذایی داشته باشید، اما اگر به دنبال نتایج بهتری هستید، انجام تمرینات هوازی، یک بار یا حتی دو بار در هفته، بسیار موثر خواهد بود. راه کار اصلی این است که، کالری بیش تر از آن که دریافت می کنید، بسوزانید.

شما مجبورید که بدنتان را در حالت کاتابولیک قرار دهید. بیش تر مواقع مردم غذاهای نسبتا سالمی مصرف می کنند، اما آن ها همه ی آنچه که در طول روز می خورند را نمی سوزانند. دقیقا مانند آن است که مخزن اتومبیل خود را با بهترین مواد سوختی پر کنید، اما اتومبیل را در پارکینگ قرار دهید. به نظرتان آن سوخت چه کار مفیدی برای بدنتان انجام داده است؟ بنابراین، باید غذایی که می خورید را بسوزانید. تحقیقات بسیار در اینترنت انجام دهید و کتاب های بسیاری را مطالعه کنید، اما اگر آن ها را بکار نبرید، هیچ فایده ای نخواهند داشت.

بیشتر، چه تمریناتی انجام می دهید تا فیزیک خود را بسازید؟

در واقع ۳ تمرین کلیدی و اصلی انجام می دهم تا فیزیک بدنم را شکل دهم و آن را حفظ کنم.

  • بارفیکس- که هر روز ۵ ست و در هر ست ۱۲ بار این تمرین را انجام می دهم.
  • تمرینات بروم استیک چرخشی – که برای دور کمر عالی است.
  • اسکوات – که برای پاها و حجم سازی، بسیار مفید هستند.

از چه مکمل هایی استفاده می کنید؟

در واقع من زیاد از مکمل استفاده نمی کنم. در زمان هایی که قصد حضور در شوها را دارم، از مکمل پروتئین وی استفاده می کنم. اما با این حال، بیشتر ترجیح می دهم تا از غذا به جای مکمل استفاده کنم. هیچ مکملی مانند غذاهای سالم و واقعی نیست. من فکر می کنم که بیشتر افراد ترجیح می دهند که از مکمل ها استفاده کنند. اما این اشتباه بسیار بزرگی است که برای حجم سازی از مکمل استفاده کنید.

رایج ترین سوالی که مردم در زمینه ی ورزشی و تمرینی از شما می پرسند چیست؟

آنتونی کاتانزارو : رایج ترین سوالی که از من پرسیده می شود، این است که چقدر زمان صرف کردید تا به این فیزیک برسید؟ و به غیر از آن سوالاتی نظیر اینکه چکار کنم بتوانم در عرض ۲ هفته x مقدار از وزن خود را کم کنم یا اینکه می خواهم امسال تابستان بدن عضله ای بسازم چکار کنم؟ از من پرسیده می شود. زمان هایی که چنین سوالاتی از من پرسیده می شود، احساس ناراحتی و گناهکاری به من دست می دهد، زیرا آن ها ۲۵ سال زحمت من را نادیده می گیرند و فکر می کنند که این راهی است که در عرض یک شب می توان طی کرد. منظور این نیست که زمان طولانی مثلا ۲۵ سال برای رسیدن به چنین اهدافی لازم باشد، اما با یک شب هم بدست نمی آید. بله … اگر هورمون های رشد و استروئیدها و یا هر داروی غیر قانونی استفاده کنید، به سرعت به نتایج مد نظر خود خواهید رسید. اما چرا می خواهید سلامتی خود را به خطر بیاندازید و باید این موضوع را در نظر بگیرید. به محض قطع چنین دارویی، همه چیز یعنی تمام عضلاتی که ساخته بودید، از بین خواهند رفت. حداقل با تلاشی که در طول سالیان متمادی انجام داده ام، با اینکه ۳ سال است وزنه ای نزده ام، هنوز هم بدن متناسب و عالی دارم. بنابراین، مهم نیست که چقدر زمان صرف تمرینات خود کرده اید. آنچه که مهم است، آن است که چه نتیجه ای به همراه داشته است و تا چه مدت این اثرات باقی مانده است.

بزرگترین دستاوردتان در زندگی چیست؟

آنتونی کاتانزارو : سوال خوبی پرسیدید، زیرا بسیار اتفاق افتاده است که من احساس کرده ام هیچ چیز خاصی بدست نیاورده ام. اما در کل که فکر می کنم می بینم که باعث الهام بخشی زندگی خیلی از افراد شده ام. من سبک دید و روش مخصوص به خود را ابداع کردم. در واقع این چیزی نیست که همه ی افراد در شما می بینند، بلکه چیزی است که خودتان در وجود خود حس می کنید. مهمترین مسئله در زندگی این است که خودتان را دوست داشته باشید و به خودتان احترام بگذارید. مطمئن هستم که در بین مخاطبان این مصاحبه، کسانی هستند که با اعتماد به نفس و خود ارزشی مشکل دارند. خطاب به چنین افرادی باید بگویم که، والاترین نیروی جهان، عاشق شماست و اگر به این معتقد باشید که شما معشوقه ی خدا هستید، عشق را با تمام وجود خود حس می کنید.

همه دوست دارند که از لحاظ ظاهری بهترین دیده شوند، اما به نظر من، مهم ترین اعضای بدن که نیاز به تمرین و پیشرفت دارد قلبتان است و باید یاد بگیرید که چگونه این حس را به دیگران منتقل کنید و فراموش نکنید که هر کاری که از دل برآید بر دل نیز می نشیند.

برنامه ی شما برای آینده چیست؟

آنتونی کاتانزارو : برنامه ی من برای آینده مانند همیشه است. این که از دنیای اطرافم الهام بگیرم و به جاهایی که تاریک است نور ببخشم، امیدوار باشم و زمان هایی که احساس یاس و نا امیدی دارم با آن بجنگم و قدرتم را بیشتر کنم. ماموریت من در این جهان این است که، در هر زمان و مکان به افراد کمک کنم تا بتوانند به اهدفشان و به خدا نزدیک تر شوند.

آیا سخن پایانی برای طرفداران خود دارید؟

آنتونی کاتانزارو : در اینجا از تمام طرفدارانم و تمام کسانی که همیشه از من حمایت کرده اند، تشکر می کنم و مطمئنم که این دنیا، بهترین ها را هم برای شما و هم برای من به همراه خواهد داشت.

منبع: مجله بدنسازی بادی فول – شماره ۲۷

به اشتراک بگذارید:
داغترین مطالب سایت
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در رشد قد
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در...
 
۷۷۹دیدگاه
مکمل ارژنین
آشنایی با مکمل ال-آرژنین و سوا...
 
۷۵۳دیدگاه
برنامه بدنسازی
مشاوره و دریافت آنلاین برنامه ...
 
۵۶۸دیدگاه
نوجوانان ، بدنسازی، تهدیدها وفرصتها
نوجوانان – بدنسازی، تهدی...
 
۵۱۱دیدگاه
روش دریافت کارت مربیگری بدنسازی
روش دریافت کارت مربیگری بدنساز...
 
۴۲۵دیدگاه
سوال جواب های متداول و رایج در بدنسازی و فیتنس
سوال جواب های متداول و رایج در...
 
۳۸۵دیدگاه

ارسال دیدگاه