تغذیه ی سالم، مناسب برای تعطیلات سال نو (قسمت اول)

تغذیه ی سالم مناسب برای تعطیلات (قسمت اول)

داشتن بدن و ذهنی سالم، در مواقعی که در تعطیلات به سر می برید، می تواند یک چالش
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

تغذیه ی سالم در زمان تعطیلات

داشتن بدن و ذهنی سالم، در مواقعی که در تعطیلات به سر می برید، می تواند یک چالش باشد. اگر دقت کنید در ایام تعطیل برنامه ها و مناسبت هایی پیش می آید که موجب وسوسه کردن فرد در تغییر برنامه های ورزشی و رژیم های تغذیه ای او می شود و قطعا حفظ آن، یک چالش سخت خواهد بود. ما در بیشتر مواقع، برای پیدا کردن تعادل در برنامه ی خود در این مواقع از سال تلاش می کنیم.
هدفی بزرگ در ذهن خود داشته باشید.
به منظور جلوگیری از انحراف، مسیرهای تغذیه ای و ورزشی خود در ایام تعطیل، بهتر است که یک هدف و یک برنامه در ذهن خود داشته باشید. شام شب عید، چیزی نیست که بتوان از آن دست کشید. بنابراین، بدون توجه به اینکه چه میزان کالری باید مصرف کنید، آن شام را بخورید و از آن لذت ببرید، زیرا هیچ تغییری در وضعیت جسمانی شما و تناسب اندامتان ایجاد نخواهد کرد. غذای کافی مصرف کنید و سخت تمرین کنید. به یاد داشته باشید که آنچه شما در طولانی مدت و هر روز انجام دهید، نتیجه های مشخصی را بر جا خواهند گذاشت، نه آنچه که یک روز در سال انجام می دهید. اگر در یک روز، کربوهیدرات فراوان مصرف کردید، روز بعد احساس غم و اندوه و حس تنبلی به سراغتان می آید. در این زمان است که باید با تلاش فراوان، دوباره ادامه دهید تا به نتایج بهتری دست پیدا کنید.
برنامه ریزی کنید و در تقویم خود یادداشت کنید.
مسئله تنها شام شب عید نیست، بلکه در طول یک سال مراسم و جشن های مختلفی وجود دارند که سرشار از غذاها و خوراکی های خوشمزه است. بنابراین، برای رو به رو شدن با این موارد، باید برنامه ریزی کنید تا خودتان را موظف بدانید تا از برنامه ی خود پیروی کنید.
نگاهی به برنامه ی خود بیاندازید.
با نگاه کردن به تقویم، روزهای تعطیل و غیر تعطیل را مشخص کنید و نسبت به آن ها برنامه ریزی کنید و تعیین کنید که چگونه می توانید در این زمان ها هم از لحاظ تغذیه ای و هم از لحاظ تمرینی خودتان را مدیریت کنید. زمانی که شما چنین کاری را انجام دادید، در واقع دنبال کردن آن برنامه را در اولویت قرار داده اید. آن دسته از برنامه های تمرینی خود که باید انجام دهید را در روزهایی قرار دهید، که مطمئن هستید صد در صد انجام می دهید.

منبع: مجله بدنسازی بادی فول – شماره ۲۷

به اشتراک بگذارید:
داغترین مطالب سایت
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در رشد قد
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در...
 
۷۸۲دیدگاه
مکمل ارژنین
آشنایی با مکمل ال-آرژنین و سوا...
 
۷۵۵دیدگاه
برنامه بدنسازی
مشاوره و دریافت آنلاین برنامه ...
 
۵۶۸دیدگاه
نوجوانان ، بدنسازی، تهدیدها وفرصتها
نوجوانان – بدنسازی، تهدی...
 
۵۱۳دیدگاه
روش دریافت کارت مربیگری بدنسازی
روش دریافت کارت مربیگری بدنساز...
 
۴۴۸دیدگاه
سوال جواب های متداول و رایج در بدنسازی و فیتنس
سوال جواب های متداول و رایج در...
 
۳۹۳دیدگاه

ارسال دیدگاه