آیا باید وارد رژیم غذایی با کربوهیدرات زیاد و یا با کربوهیدرات کم شویم؟

رژیم غذایی با کربوهیدرات زیاد و یا کربوهیدرات کم

به منظور یافتن پاسخ این سوال بهتر است، نقش کربوهیدرات ها در رساندن شما به اهدافتان در نظر
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
5+
زمان مطالعه: کمتر از 3 دقیقه

رژیم غذایی با کربوهیدرات زیاد یا کم

به منظور یافتن پاسخ این سوال بهتر است، نقش کربوهیدرات ها در رساندن شما به اهدافتان در نظر گرفته شود. برنامه ای مشخص برای رسیدن به آن اهداف تعیین کنید. در این باره به جمله ی معروف شکسپیر اشاره می کنیم: بودن و یا نبودن؟ سوال این است. آنچه که اکثر افراد نمی دانند این است: رژیم غذایی با کربوهیدرات کم و یا رژیم غذایی با کربوهیدرات زیاد؟ این سوال جز مهمترین جنبه ی هر رژیم غذایی است که رسانه های جمعی کمتر به آن پرداخته اند و مطمئنا شما جز خوانندگانی هستید که جواب این سوال برای تان بسیار مهم است. با این حال، صنعت تناسب اندام، سعی کرده است اطلاعات بسیاری را در این باره ارائه دهد.

در این مقاله سعی کرده ایم به نکاتی در مورد رژیم غذایی، وجود و یا عدم وجود کربوهیدرات ها اشاره کنیم.

  • کربوهیدرات ها شما را چاق نمی کنند.

بارها شنیده شده است که کربوهیدرات ها عامل چاقی هستند، زیرا عامل ترشح هورمون انسولین است و این هورمون موجب ذخیره ی چربی در بدن می شود. این مسئله، یک فرضیه ی علمی است که قصد داریم آن را آزمایش کنیم. در زیر سوالاتی آمده است که اگر جواب آن ها بله باشد، مطمئنا کربوهیدرات ها باعث چاقی افراد می شوند. اما بهتر است که پاسخ واقعی این سوالات را بدانیم:

  • زمانی که میزان کالری ها و پروتئین های وارده به بدن کنترل شده باشند، آیا رژیم های غذایی حاوی کربوهیدرات زیاد، باعث چربی سازی می شوند؟ خیر
  • زمانی که میزان کالری ها و پروتئین های وارده به بدن کنترل شده باشند، آیا رژیم های غذایی حاوی کربوهیدرات کم، باعث چربی سوزی می شوند؟ خیر
  • آیا همزمان با داشتن رژیم غذایی که حاوی کربوهیدرات های زیاد هستند، کاهش وزن غیر ممکن است؟ خیر
  • آیا سطوح انسولین، می تواند میزان چربی سازی در بدن را پیش بینی کند؟ خیر
  • آیا هر چقدر که میزان پروتئین وارده به بدن بیشتر شود، افزایش چربی ها در بدن نیز بیشتر می شود؟ خیر

به طور کلی، با توجه به پاسخ به این سوالات می توان نتیجه گرفت که کربوهیدرات ها عامل چاقی نیستند.

  • رژیم های غذایی با مقادیر زیاد کربوهیدرات

رژیم های غذایی نوعی ابزار هستند که هر چقدر این ابزارها متناسب تر باشند، راحت تر به هدف خواهید رسید. رژیم های غذایی با مقادیر زیاد کربوهیدرات، برای اهداف خاص مناسب هستند. همه ی ما می دانیم که کربوهیدرات ها و پروتئین ها برای سنتز پروتئینی ماهیچه ها لازم هستند و نسبت به وعده های غذایی و تمرینات، واکنش نشان می دهند. ما همچنین می دانیم که رژیم های غذایی با کربوهیدرات و پروتئین فراوان برای عضله سازی در تمرینات قدرتی بسیار ضروری هستند. بنابراین هم به کربوهیدرات ها و هم به پروتئین ها نیاز دارید. بیش از ۴۰ سال، زمان صرف شده است که مشخص شود، چگونه بدن بیش از ۶۵ درصد از سوخت خود را از اکسیداسیون کربوهیدرات ها بدست می آورد. اگر شما بخواهید از حداکثر توان خود، در یک مدت زمان مشخص استفاده کنید، باید یک رژیم غذایی کربوهیدرات بگیرید. اگر بخواهید وزن کم کنید، باید بتوانید تعادل بین کالری های مصرفی و سوخت و ساز بدن ایجاد کنید.

  • رژیم غذایی کم کربوهیدرات

یکی از بهترین مزایای این نوع رژیم های غذایی این است که، می توانید حجم وسیعی از غذاهای حاوی انرژی را حذف کنید. به این صورت که به جای خوردن کربوهیدرات ها، از پروتئین ها، سبزیجات، دانه ها، مغزها و تعداد کمی از میوه ها استفاده کنید. این نوع از رژیم های غذایی، معمولا زمان محدودی دارند. رژیم های غذایی کم کربوهیدرات، در بین مردم مشهوریت خاصی دارند. زیرا، افراد با نخوردن مواد غذایی حاوی کربوهیدرات، وزن خود را به طور چشمگیری، به یکباره کاهش می دهند.

منبع: مجله بدنسازی بادی فول – شماره ۲۵

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.
به اشتراک بگذارید:
داغترین مطالب سایت
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در رشد قد
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در...
 
۷۸۸دیدگاه
مکمل ارژنین
آشنایی با مکمل ال-آرژنین و سوا...
 
۷۵۷دیدگاه
برنامه بدنسازی
مشاوره و دریافت آنلاین برنامه ...
 
۵۸۶دیدگاه
نوجوانان ، بدنسازی، تهدیدها وفرصتها
نوجوانان – بدنسازی، تهدی...
 
۵۳۵دیدگاه
روش دریافت کارت مربیگری بدنسازی
روش دریافت کارت مربیگری بدنساز...
 
۵۳۴دیدگاه
سوال جواب های متداول و رایج در بدنسازی و فیتنس
سوال جواب های متداول و رایج در...
 
۴۲۹دیدگاه

ارسال دیدگاه