5 راه ساده که طی آن می توانید چربی سوزی را آسان تر و سریع تر کنید

۵ قدم تا چربی سوزی سریع و آسان تر

آیا تا به حال رژیم گیاهخواری گرفته اید و علی رغم تمرینات بسیاری که انجام داده اید کاهش
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

چربی سوزی را آسان تر و سریع تر کنید …

آیا تا به حال رژیم گیاهخواری گرفته اید و علی رغم تمرینات بسیاری که انجام داده اید کاهش وزنی نداشته اید؟ اگر شما جز این دسته از افراد هستید، بنابراین هر چه که تا به حال در مورد کاهش وزن یاد گرفته اید را فراموش کنید و به جای آن ها از ترفندهای ساده ی افزایش متابولیسم استفاده کنید. در این صورت روند چربی سوزی افزایش می یابد.

قدم اول: تمام وعده های غذایی خود را بین فرجه ی ۱۰ الی ۱۲ ساعت در هر روز بخورید.

این کار موجب می شود که چربی سوزی در کل بدن شما پخش شود و هر شب سم زدایی در بدن شما صورت گیرد. این عمل نه تنها موجب ترغیب بدن برای سوزاندن چربی های ذخیره شده می شود، بلکه عملکرد ضد پیری نیز دارد. برای بدست آوردن نتایج بهتر، بین ساعات ۸ صبح تا ۷ شب مواد غذایی مصرف کنید.

قدم دوم: صبح ها با معده ی خالی ورزش کنید.

صبح ها بدن، به طور طبیعی، قبل از هر چیزی، آمادگی چربی سوزی را دارد. اسکلت بدن، چربی سوزی را شروع می کند و خیلی راحت تر چربی ها را آب می کند. زمانی که از وزنه های آزاد استفاده می کنید، ورزش های متابولیک موثرتر خواهند بود، چرا که آن ها به گونه ای عمل می کنند که کل بدن را فرا می گیرند و شامل ۱۰ الی ۱۲ تمرین چندگانه خواهند بود.

قدم سوم: بعد از هر تمرین، شیک پروتئینی وی مصرف کنید، زیرا این کار متابولیسم بدن را بیشتر می کند.

با این کار اشتهایتان تغییر می کند و موجب می شود که میل به غذا خوردن در شما کاهش می یابد. خوردن مواد غذایی حرارت زا، باعث ایجاد گرما در متابولیسم بدن می شود که یقینا همان چیزی است که می خواهید. ساده ترین کار این است که اسموتی های افزایش متابولیسم بدن را جایگزین صبحانه ی خود کنید و باید دقیقا ۱۲ ساعت بعد از آخرین وعده ی غذایی باشد.

قدم چهارم: غذاهای حرارت زا را به موتورهای متابولیکی بدنتان متصل کنید.

بعضی از غذاها، سرعت متابولیسم بدن را کاهش می دهند در حالی که بعضی دیگر سرعت متابولیسم را افزایش می دهند. به جای سینه ی مرغ، از ماهی سفید استفاده کنید و جای نشاسته را به سبزیجات با برگ های سبز بدهید. در این صورت، کاهش وزن خود را به سرعت مشاهده خواهید کرد. همه ی ماهی ها برای بدن مفید هستند، اما ماهی های سفیدتر و سبک تر، برای متابولیسم بدن شما، بهتر عمل خواهند کرد. فراموش نکنید که چون ماهی برای شما مفید است، هر چقدر دوست دارید، می توانید بخورید. بنابراین، میزان مصرف آن را در ذهن خود داشته باشید.

قدم پنجم: فیبر بیشتری را مصرف کنید.

تلاش های شما برای کاهش وزن با گرسنگی و میل شدید به غذا، که در اثر نوسانات قند خون در تغییرت رژیم غذایی شما رخ می دهد کاملا از بین می رود. به نظر می رسد که کاملا هم بد نباشد. زیرا اگر تغییراتی در رژیم خود ایجاد نکنید دچار یبوست و نفخ معده خواهید شد. خوردن فیبر به شما کمک می کند تا احساس سیری بکنید و نفخ معده و یبوست شما از بین خواهد برد. زیرا، ما می توانیم کنترل بر آنچه که می خوریم و آن گونه که ورزش می کنیم، داشته باشیم. در بیشتر مواقع، ما نمی دانیم که چه چیزی مانع کاهش وزن ما می شود و همین امر باعث می شود که به کاهش وزن خود و اهداف تناسب اندام که در ذهن دارید نرسید. اکنون که دلایل را فهمیدیم آماده اید که متابولیسم بدن خود را افزایش دهید؟

منبع: مجله بدنسازی بادی فول – شماره ۲۵

به اشتراک بگذارید:
داغترین مطالب سایت
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در رشد قد
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در...
 
۷۸۲دیدگاه
مکمل ارژنین
آشنایی با مکمل ال-آرژنین و سوا...
 
۷۵۵دیدگاه
برنامه بدنسازی
مشاوره و دریافت آنلاین برنامه ...
 
۵۷۲دیدگاه
نوجوانان ، بدنسازی، تهدیدها وفرصتها
نوجوانان – بدنسازی، تهدی...
 
۵۱۵دیدگاه
روش دریافت کارت مربیگری بدنسازی
روش دریافت کارت مربیگری بدنساز...
 
۴۶۴دیدگاه
سوال جواب های متداول و رایج در بدنسازی و فیتنس
سوال جواب های متداول و رایج در...
 
۳۹۹دیدگاه

ارسال دیدگاه