برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

logo
منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

مصاحبه با بدنساز حرفه ای طوان ترن

بدنساز حرفه ای طوان ترن

آیا می توانید کمی درباره خودتان بگویید و بگویید که چگونه وارد عرصه ی بدنسازی شدید؟

من، طوان ترن فارغ التحصیل از دانشگاه هوستون، در حال تحصیل در دوره ی B.S. در رشته ی تغذیه و علوم ورزشی کینزیولوژی هستم. علاوه بر مدرک تحصیلی، گواهینامه های NASM و ACE از “آکادمی ملی پزشکی ورزشی” “شورای ورزش آمریکا” را دریافت کرده ام. من از سال ۲۰۰۰ چندین نفر را آموزش دادم. از تجربیات خود در زمینه ی بدنسازی می توانم به موارد بسیاری اشاره کنم.

امیدوارم که بتوانم به عنوان یکی از بهترین و موفق ترین ورزشکاران طبیعی بدون استفاده از داروهای مختلف رشد کنم و همچنین بتوانم افرادی را آموزش دهم که آن ها هم راستا و در کنار من، به فعالیت در زمینه های مختلفی مانند بدنسازی، وزنه برداری، مدل فیتنس و یا کاهش وزن بپردازند و مهمتر از آن بتوانم به افرادی برای داشتن زندگی بهتر، سالم تر و بدون نیاز به استفاده از هر گونه رژیم غذایی خاص و یا دارویی را داشته باشند. صادقانه بگویم در زمینه ی بدنسازی من هیچ وقت آرزویی برای ورود به آن نداشتم و دلیل اصلی که من وارد این زمینه شدم این بود که، یکی از بهترین دوستانم نیاز به کمک داشت، زیرا او قصد داشت برا یک شو آماده شود و نیاز به یک برنامه داشت. به عنوان یک مربی خصوصی، من برنامه ای را آماده کردم، اما احساس کردم برای مربی بهتر بودن، باید وارد رقابت شوم و از نزدیک تمام جوانب را درک کنم.

چگونه پرانگیزه باقی ماندید؟

یکی از دلایل آن، این است که من به عنوان یک فرد حرفه ای، در زمینه ی فیتنس فعالیت می کنم و مجبور هستم که در زمان عمل، عمل کنم و در زمان حرف، حرف بزنم و اگر نتوانم برای مشتریان خود یک مثال منحصر به فرد باشم، بنابراین هیچ حقی ندارم که ادعای حرفه ای بودن در این زمینه را داشته باشم. همچنین، من فقط می خواهم اطمینان حاصل کنم که برای خانواده ام احترام قائلم و به پیشرفت هایم افتخار می کنند. در نهایت، می خواهم به همه ی کسانی که فکر می کنند، رسیدن به اهداف بدنسازی بدون استفاده از داروهای مختلف، غیر ممکن است نشان دهم که سخت در اشتباهند. آن ها باعث می شوند که به روش های مختلفی به من انگیزه دهند.

برنامه ی تمرینی شما در حال حاضر به چه صورت است؟

برنامه ی تمرینی من کاتابولیک است. به این صورت که چربی سوزی را به حداکثر می رسانم و عضله سازی را ممکن می کنم. چرخه ی تمرینی من بین ۴ الی ۶ هفته طول می کشد و بسته به موقعیت من و تاریخ مسابقات می باشد. اما به طور کلی بین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه تمرینات هوازی در ۵ الی ۶ روز هفته انجام می دهم. اگر این کار، صبح یا دقیقا بعد از جلسات وزنه زنی من باشد، تمام تمرکز خود را بر چربی سوزی معطوف می کنم، که این کار حدودا ۶۰ درصد ضربان قلب من را افزایش می دهد. اگر جلسات تمرینی فقط تمرینات هوازی باشد، تا حدودی تمرینات فاصله ای انجام می دهم.

رژیم غذایی شما به چه صورت است؟

من یک مسو اِندو هستم، بنابراین باید نسبت به مصرف کربوهیدرات ها محتاط عمل کنم. من زیاد نسبت به تحلیل رفتن ماهیچه هایم نگران نیستم، چرا که بدنم نسبت به شکستن ماهیچه ها مقاوم است. اما رژیم غذایی من، همیشه در حال تغییر است و در زمان شو بدنسازی یا در مسابقات وزنه برداری تغییر می کند.

زمانی که شما در حال کاهش چربی هستید چه چیزی موجب ایجاد بهترین نتایج می شود؟

تماشای خوردن مواد مغذی و کربوهیدرات ها. زمانی که باید وزن کم کنم هیچ فرقی نمی کند که یک ساعت در روز و یا ۳ ساعت در روز تمرین کنم، باید از مصرف مواد غذایی مشخصی دوری کنم.

چه تمرین هایی را بیشتر برای حفظ فیزیک بدن خود در بدنسازی استفاده می کنید؟

بسیار ساده است، از اسکوات، ددلیفت و پرس نیمکتی. علاوه بر اینها از اسکوات جلو و ددلیفت گیره ای لذت می برم. اگر شما هم دوست دارید که هیکل بزرگی داشته باشید وزنه های سنگین بزنید و بیشتر در پایین تنه یعنی پاهای خود کار کنید.

از چه مکمل هایی استفاده می کنید؟

من از مکمل های زیادی استفاده نمی کنم. آن ها خوب هستند، اما بیشتر از اینکه خوب باشند، باعث هدر رفتن پول می شوند و خیلی از آن ها غیر قانونی و برای سلامتی مضر هستند. اما به طور کلی، مکمل هایی که بیشترین استفاده را دارند، پروتئین، ویتامین ث، ب کمپلکس، مولتی ویتاین و روغن ماهی است.

چه سوالاتی بیشتر افراد در مورد بدنسازی از شما می کنند؟

می پرسند چه غذایی بخورند یا چه تمرینی بکنند تا فیزیک زیبایی داشته باشند و جواب من این است که دانش خود را افزایش دهند و بعد از آن برنامه ی مناسب با خود را دنبال کنند، چرا که هر کس بدن مختص به خود را دارد. مثلا اگر از ۱۰۰ نفر بدنساز بپرسند چطور آماده ی شوهای بدنسازی می شوند ۱۰۰ برنامه ی مختلف در زمینه ی تغذیه، تمرینات و مکمل ها به شما خواهند داد. اما در صورتی که دانش خود را در این باره ارتقا بخشید دیگر محدودیتی برای شما نخواهد بود.

مدل یا بدنساز مورد علاقه ی شما کیست؟

در واقع هیچ فرد خاصی در ذهن ندارم اما یک نوع خاص را تحسین می کنم. تمام مدل ها و بدنسازهایی که بدون هیچ دارویی و به صورت طبیعی به اینجا رسیده اند، مسیر سختی را پشت سر گذاشته اند و اکثرا یک رویکرد صادقانه ای را دنبال می کنند و مطمئن هستم که تمام آن ها روش هایی را دنبال کرده که عاری از هر گونه قرص، شربت های جادویی بوده است.

نقل قول های مورد علاقه ی شما کدامند؟

دانش، تنها کافی نیست. شما باید به آن عمل کنید. آرزو داشتن کافی نیست شما باید آن را انجام دهید. (بروسلی)

شما باید قبل از اینکه کاری را انجام دهید انتظار آن را بکشید. (مایکل جوردن)

برنامه ی شما برای آینده چیست؟ طوان ترن : ازدواج کنم.

برای کسانی که می خواهند به صورت آنلاین تمریناتی را داشته باشند، چه پیشنهادی دارید؟ به نظر من می توانند از پیکیج های زیر استفاده کنند:

Platinum Package: https://gumroad.com/l/wjYv
Gold Package: https://gumroad.com/l/KrkVv
Silver Package: https://gumroad.com/l/okSqE

منبع: مجله بدنسازی بادی فول – شماره ۲۴

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی