فهرست مطالب

اگر می خواهید جز افراد موفق در باشگاه باشید، باید از هر لحظه ی زمان خود، نهایت استفاده را ببرید و به انجام تمرینات واقعی مناسب بپردازید.

چه تعدادی از ما واقعا سخت تمرین می کنیم؟

به بیان دیگر، بیشتر افراد به باشگاه می روند و فکر می کنند که حجم وسیعی از تمرینات را انجام داده اند، بعضی دیگر تنها یک مسیر را در باشگاه دنبال می کنند و به این فکر نمی کنند که بعضی اوقات بدن آن ها نیاز به تغییراتی دارد. اکثرا، با وزنه های مشخص یک سری از حرکات تکراری را انجام می دهند، بدون اینکه حتی لحظه ای به تغییر وزنه ها فکر کنند.

اگر شما در طول هفته، تنها یک وزنه ی مشخص بزنید، بدن شما نه تنها قوی نمی شود، بلکه رو به ضعیف شدن می رود و در واقع هیج کار مفیدی انجام نخواهید داد. بعضی از افراد می ترسند که تمرینات خود را گسترش دهند؛ اما شما نترسید. گاهی اوقات قوانین را بشکنید و فراتر روید. منظور این نیست که تمریناتی واقعی بیشتر از ظرفیت خود انجام دهید، بلکه می توانید پای خود را فراتر بگذارید و تعداد ست ها و تکرارها را تغییر دهید. تعداد تمرینات خود را زمانی که انجام آن ها برایتان سخت می شود، بشمارید. مطمئنم که بیشتر افراد، تا به حال، چنین کاری را انجام نداده اند. نا برده رنج، گنج میسر نمی شود. زمانی که ماهیچه ها اسید لاکتیک ترشح می کنند، آن زمان است که درد و یا خستگی در ماهیچه های خود احساس می کنید. بنابراین، تا قبل از آن، تمرینات خود را نشمارید، زیرا عملا هیچ کار مفیدی صورت نگرفته است. به عنوان مثال، ممکن است که شما برای هر تمرین ۱۵ تکرار را انجام دهید، اما از شماره ۷ یا ۸ انجام آن ها برایتان سخت می شود. آن زمان است که باید شمردن را آغاز کنید. این کار را انجام دهید و نتیجه ی آن را مشاهده کنید. اگر دوست دارید حجم ماهیچه های خود را افزایش دهید، بعضی اوقات دیوانه وار تمرین کنید.

بارها دیده شده که افراد از عدم داشتن عضلات قوی و یا عدم داشتن حجم زیاد ماهیچه های خود، شاکی بودند. جواب قطعی به چنین افراد این است که، مطمئنا جایی از تمرینات خود را اشتباه انجام می دهند. در ابتدا بخواهید که آن را تغییر دهید و قبول کنید که در بعضی از موارد با شکست رو به رو می شوید و در نهایت قبول کنید که شما سوپرمن نیستید. باید جنگیدن را یاد بگیرید و به قوی تر شدن فکر کنید. اکثر افراد، قوی نمی شوند، چون ذهنیت قوی شدن ندارند. مغز و ذهن شما، ماهیچه ی اصلی برای قوی تر شدن است. پس ذهنتان را به سوی قوی شدن و موفقیت سوق دهید.

منبع: مجله بدنسازی بادی فول – شماره ۲۴

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه