فهرست مطالب

آیا نگران هستید که با افزایش سن شما افزایش سطح تستوسترون در بدن شما کاهش پیدا می کند؟ لیست غذاهایی که در این مقاله آمده اند، از نظر علمی ثابت کرده اند که در میزان ترشح و همچنین حفظ تستوسترون مفید خواهند بود. تستوسترون، یک هورمون حیاتی در بدن است. این هورمون علاوه بر تاثیراتی که بر ارگان های تناسلی دارد بر روی بافت ها نیز اثرگذار می باشند. تستوسترون، نقش مهمی در عضله سازی، سلامت قلب و عروق، تعادل هورمونی، خلق و خو و همچنین متابولیسم بدن دارد. شما می توانید با خوردن غذاهای خاصی که نقش مهمی در تولید هورمون دارند، به بدن خود کمک کنید تا سطح طبیعی تستوسترون را حفظ کنید.

یکی از مهمترین مواردی که باید در رژیم غذایی خود بدست آورید، مصرف چربی های سالم بدن است. همه چربی ها بد نیستند. تولید تستوسترون بر چربی ها متکی است، چرا که ساختار آن ها را تشکیل می دهد. هورمون های استروئید مانند تستوسترون، از اسیدهای چرب به عنوان یک بلوک حیاتی استفاده می کنند. بدون چربی های کافی، تولید هورمون تستوسترون غیر ممکن است. مثلا بارها در مردانی که رژیم های گیاهی دارند، این مورد دیده شده است. شما می توانید از چربی های سالم استفاده کنید و نتایج مثبت آن ها را مشاهده کنید. گوشت حیوانات علف خوار را مصرف کنید تا به میزان کافی هورمون تستوسترون در بدنتان ترشح شود. گوشت این نوع از حیوانات حاوی مواد مغذی است و می تواند تعادل کافی بین هورمون ها ایجاد کند و فاقد هورمون های رشد مصنوعی هستند. علاوه بر گوشت حیوانات علف خوار، مواد غذایی زیر نیز می تواند میزان این هورمون را در بدن، به اندازه ی کافی ایجاد کنند:

  1. تخم مرغ (مخصوصا تخم مرغ خام)
  2. صدف
  3. روغن زیتون / روغن نارگیل
  4. کره – کره ی واقعی مانند روغن نارگیل و یا زیتون، موجب افزایش سطح تستوسترون می شود. بر خلاف آنچه که بسیاری از مردم فکر می کنند، کره ناسالم است. در واقع مارگارین موجود در کره، روغن های امگا ۶ اکسید شده که موجب کاهش هورمون ها می شوند را از بین می برند. کره، چربی اشباع شده ی سالم را فراهم می کند و بدن می تواند برای ایجاد هورمون هایی مانند استروئید و تستوسترون از آن ها استفاده کند.
  5. قهوه
  6. دانه ها و مغزها
  7. کاهو
  8. بروکلی
  9. شراب قرمز یا شراب انگور
  10. انار – انار، سرشار از آنتی اکسیدان های فراوان است که برای سلامت دستگاه تناسلی مردان بسیار مفید است، علاوه بر آن به جریان خون افراد کمک شایانی می کند.
  11. حبوبات
  12. دانه ی کاج
  13. پنیر

منبع: مجله بدنسازی بادی فول – شماره ۲۴

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه