افزایش سطح تستوسترون

۱۳ غذایی که موجب افزایش سطح تستوسترون می شود.

آیا نگران هستید که با افزایش سن شما افزایش سطح تستوسترون در بدن شما کاهش پیدا می کند؟ لیست
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

آیا نگران هستید که با افزایش سن شما افزایش سطح تستوسترون در بدن شما کاهش پیدا می کند؟ لیست غذاهایی که در این مقاله آمده اند، از نظر علمی ثابت کرده اند که در میزان ترشح و همچنین حفظ تستوسترون مفید خواهند بود. تستوسترون، یک هورمون حیاتی در بدن است. این هورمون علاوه بر تاثیراتی که بر ارگان های تناسلی دارد بر روی بافت ها نیز اثرگذار می باشند. تستوسترون، نقش مهمی در عضله سازی، سلامت قلب و عروق، تعادل هورمونی، خلق و خو و همچنین متابولیسم بدن دارد. شما می توانید با خوردن غذاهای خاصی که نقش مهمی در تولید هورمون دارند، به بدن خود کمک کنید تا سطح طبیعی تستوسترون را حفظ کنید.

یکی از مهمترین مواردی که باید در رژیم غذایی خود بدست آورید، مصرف چربی های سالم بدن است. همه چربی ها بد نیستند. تولید تستوسترون بر چربی ها متکی است، چرا که ساختار آن ها را تشکیل می دهد. هورمون های استروئید مانند تستوسترون، از اسیدهای چرب به عنوان یک بلوک حیاتی استفاده می کنند. بدون چربی های کافی، تولید هورمون تستوسترون غیر ممکن است. مثلا بارها در مردانی که رژیم های گیاهی دارند، این مورد دیده شده است. شما می توانید از چربی های سالم استفاده کنید و نتایج مثبت آن ها را مشاهده کنید. گوشت حیوانات علف خوار را مصرف کنید تا به میزان کافی هورمون تستوسترون در بدنتان ترشح شود. گوشت این نوع از حیوانات حاوی مواد مغذی است و می تواند تعادل کافی بین هورمون ها ایجاد کند و فاقد هورمون های رشد مصنوعی هستند. علاوه بر گوشت حیوانات علف خوار، مواد غذایی زیر نیز می تواند میزان این هورمون را در بدن، به اندازه ی کافی ایجاد کنند:

  1. تخم مرغ (مخصوصا تخم مرغ خام)
  2. صدف
  3. روغن زیتون / روغن نارگیل
  4. کره – کره ی واقعی مانند روغن نارگیل و یا زیتون، موجب افزایش سطح تستوسترون می شود. بر خلاف آنچه که بسیاری از مردم فکر می کنند، کره ناسالم است. در واقع مارگارین موجود در کره، روغن های امگا ۶ اکسید شده که موجب کاهش هورمون ها می شوند را از بین می برند. کره، چربی اشباع شده ی سالم را فراهم می کند و بدن می تواند برای ایجاد هورمون هایی مانند استروئید و تستوسترون از آن ها استفاده کند.
  5. قهوه
  6. دانه ها و مغزها
  7. کاهو
  8. بروکلی
  9. شراب قرمز یا شراب انگور
  10. انار – انار، سرشار از آنتی اکسیدان های فراوان است که برای سلامت دستگاه تناسلی مردان بسیار مفید است، علاوه بر آن به جریان خون افراد کمک شایانی می کند.
  11. حبوبات
  12. دانه ی کاج
  13. پنیر

منبع: مجله بدنسازی بادی فول – شماره ۲۴

به اشتراک بگذارید:
داغترین مطالب سایت
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در رشد قد
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در...
 
۷۸۲دیدگاه
مکمل ارژنین
آشنایی با مکمل ال-آرژنین و سوا...
 
۷۵۵دیدگاه
برنامه بدنسازی
مشاوره و دریافت آنلاین برنامه ...
 
۵۷۰دیدگاه
نوجوانان ، بدنسازی، تهدیدها وفرصتها
نوجوانان – بدنسازی، تهدی...
 
۵۱۳دیدگاه
روش دریافت کارت مربیگری بدنسازی
روش دریافت کارت مربیگری بدنساز...
 
۴۴۸دیدگاه
سوال جواب های متداول و رایج در بدنسازی و فیتنس
سوال جواب های متداول و رایج در...
 
۳۹۳دیدگاه

ارسال دیدگاه