فهرست مطالب

سومین دوره مسابقات جهانی فدراسیون WBPF شنبه و یکشنبه گذشته در مالاکای مالزی برگزار شد. در این رقابت‌ها تیم ملی ایران که با ۱۰ بدنساز به مالزی اعزام شده بود، بار دیگر با اقتدار به مقام قهرمانی رسید و تیم‌های مالزی و تایلند در جای دوم و سوم ایستادند. در اوزان مختلف بابک اکبرنیا در وزن ۷۵ کیلو برنز گرفت، محرم پناهی و عباس عاقلی مدال‌های طلای آسیایی خود را تکرار کردند و در ۹۰ کیلو هم مهدی عیاری بعد از کمال عبدالسلام به مدال نقره رسید. در وزن ۱۰۰ کیلو رضا باقرزاده بعد از ونگ هونگ، حرفه‌ای سابق اهل مالزی قرار گرفت و در وزن ۱۰۰+ کیلو نیز ابوالفضل نویدی به مقام قهرمانی رسید. رضا رضایی، یوسف کریمی، هادی محمدی و حسن خسروی دیگر نمایندگان تیم پرورش اندام ایران بودند که در مکان‌های چهارم و پنجم ایستادند.

در این رقابت‌ها ۶۲ بدنساز خارجی از ۲۱ کشور به مصاف ۱۷ ورزشکار از کشور میزبان رفتند که در پایان نتایج زیر به دست آمد:

وزن ۶۰ کیلو :

۱- جیرافان (تایلند) ۲- تون جعفر بن عبدالرحمان (مالزی) ۳- تون‌ مین (میانمار) ۴- جفری واتن (اندونزی) ۵- ماتیاس آنچاه (مالزی)

سایرین : نورمحمد (مالزی)، فام وان مچ (ویتنام)

وزن ۶۵ کیلو :

۱- انگوین وان لام (ویتنام) ۲- میشائل بورناگا (جمهوری چک) ۳- بودا آنچاه (مالزی) ۴- ادواردوس آپوکوو (اندونزی) ۵- هادی محمدی (ایران)

سایرین : حسین حاجی یحیی(برونئی)، پایجار بن اوپاه (مالزی)، خورشید طالب اف (تاجیکستان)، نهاد رشید و علی محمد (مالدیو)

وزن ۷۰ کیلو :

عبدالصمد سازلی (مالزی) ۲- سوم خیت (تایلند) ۳- سوماردی بن جومات (برونئی) ۴- خونتان (تایلند) ۵- یوسف کریمی (ایران)

سایرین : نلسون توتانس (چک)، الیاس خان (هند)، محمد عظمان (مالزی)، عادل محمد (مالدیو)، محمدبن رحمان و ابراهیم بن سیهات (سنگاپور)

وزن ۷۵ کیلو :

۱- آرام بام بابی سینگ (هند) ۲- زتری منیر (مالزی) ۳- بابک اکبرنیا (ایران) ۴- سایفر زالدی (اندونزی) ۵- یاروسلاو کاساندرویچ (اوکراین)

سایرین : میشائل بائلو (چک)، کوین چایک و شفیق بن احمد (سنگاپور)، هانیز ویندل (هلند) امیر نوردین (مالزی)، لام چاک شونگ (هنگ کنگ)

وزن ۸۰ کیلو :

۱- محرم پناهی (ایران) ۲- کومارا دیاتیانا (اندونزی) ۳- جلال الریاشی (قطر) ۴- آلویسیوس جایمون (مالزی) ۵- عبدالرحیم سازلی (مالزی)

سایرین : آتیلا واس (مجارستان)

وزن ۸۵ کیلو :

۱- عباس عاقلی (ایران) ۲- سویکری نور (مالزی) ۳- محمد عثمان انوری (اتریش) ۴- پراپ پارامیوتی (تایلند) ۵- مولوینو (اندونزی)

سایرین : ولید الکبیسی (قطر)، ایوان رونین (قزاقستان)، شاهین ایرانی (بلژیک)، کامیل نانو موسه (سیشل)، ادموند چونگ (مالزی)

وزن ۹۰ کیلو :

۱- کمال عبدالسلام (قطر) ۲- مهدی عیاری (ایران) ۳- بابر سانگرام (هند) ۴- وادیم کومارنیتسکی (اوکراین) ۵- عبدالطیف عبدالله (مالزی)

سایرین : ویلیام جرج آوی (مالزی)، امیلیو اسکوپ (هلند)، جانگ هی سئونگ (کره جنوبی)، والنتین جولاین (سیشل)، میلندرو کویحان(هلند)

وزن ۱۰۰ کیلو :

۱- ونگ هونگ (مالزی) ۲- رضا باقرزاده (ایران) ۳- رومان گاوریشچوک (اوکراین) ۴- پیتر مولنار (هلند) ۵- حسن خسروی (ایران)

سایرین : زلنکو پاولف (اوکراین)، سورچای (تایلند).

وزن ۱۰۰+ کیلو :

۱- ابوافضل نویدی (ایران) ۲- آدام کوزیرا (اوکراین) ۳- ماتورشین اولسکی (اوکراین) ۴- رضا رضایی (ایران) ۵- آتیلا زولتان (بهارستان)

سایرین : دزموند لی ژوان جین (سنگاپور)، تری گالیوت (مالزی)

رده‌بندی قهرمان قهرمانان (اورآل) :

۱- محرم پناهی ۲- کمال عبدالسلام  ۳- ونگ هونگ ۴- ابوالفضل نویدی.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه