تمریناتی ( EMOM )که باعث می شود حداکثر استفاده را از زمان باشگاه ببرید. (مخصوص مربیان)

تمریناتی EMOM چیست و چرا مربیان بدنسازی باید استفاده کنند؟

اگر شما به دنبال این هستید که تمرینات جدید و چالشی انجام دهید، تمرینات EMOM دقیقا آن چیزی
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
زمان مطالعه: 3 دقیقه

تمریناتی EMOM باعث می شود حداکثر استفاده را از زمان باشگاه ببرید.

اگر شما به دنبال این هستید که تمرینات جدید و چالشی انجام دهید، تمرینات EMOM دقیقا آن چیزی است که مد نظر دارید. در این مقاله توضیحاتی در مورد این نوع تمرینات داده شده است:

  • تمرینات EMOM چه تمریناتی هستند؟

EMOM مخفف ” هر دقیقه در یک دقیقه ” است و وابسته به آموزش های کراس می باشد و مدل های مختلفی دارد و EMOM جز یکی از برجسته ترین تمرینات می باشد. شما می توانید از این تمرینات نهایت استفاده را ببرید و از مزایای آن به نفع خود استفاده کنید و ورزش وزنه برداری خود را ارتقا بخشید. در تمرینات EMOM، از شما خواسته می شود که بسیاری از تمرینات را در بیشتر از یک دقیقه انجام دهید و زمانی که تکرارهای آن را کاملا انجام می دهید در مدت زمان باقی مانده استراحت کنید و این پروتکل برای بسیاری از ما متفاوت از آن چیزی است که قبلا انجام می دادیم، زیرا در حالت عادی ما بین ۶۰ تا ۹۰ ثانیه استراحت می کنیم و یک ست دیگر را انجام می دهیم. تمرینات EMOM بدلیل ایجاد تغییرات در زمان استراحت، به بدن ما شک وارد می کند، به این صورت که اگر شما ۱۲ تکرار را انجام می دهید و ۲۵ ثانیه طول بکشد، شما فقط ۲۵ ثانیه برای ریکاوری و آماده شدن برای ست بعدی فرصت دارید. این کار جنبه ی ذهنی نیز دارد، چرا که ممکن است با یک مکالمه و یا نگاه کردن به صفحه ی گوشی تمرکز خود را از دست بدهید در این حالت از یک طرف مجبور هستید که زمان را برنامه ریزی کنید و از طرف دیگر باید تمرینات را به شکل صحیح انجام دهید تا بتوانید حداکثر استفاده از تمرینات را ببرید.

  • زمان انجام تمرینات EMOM

اگر به زمان انجام تمرینات EMOM دقت کنید، متوجه خواهید شد که بسیار کوتاه است. به طور کلی تمرینات بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه طول می کشد، در حالی که تمرینات ما بین ۴۵ تا ۶۰ دقیقه است و به این معنا نیست تمریناتی که کوتاه تر هستند کیفیت کمتری دارند. این تمرینات به گونه ای طراحی شده اند که بیشترین بازدهی در کمتری زمان ممکن را داشته باشد.

  • ایجاد ست های EMOM

به دو روش می توان ست های EMOM را ایجاد کرد. گزینه ی اول به این صورت است که یک ست با تعدادی تکرار ایجاد کنید. به این معنا که در عرض ۱ دقیقه ۱۲ تکرار را انجام دهید. زمانی که شما دوازدهمین تکرار را انجام دادید ۳۰ ثانیه فرصت دارید تا در دقیقه ی بعدی ست دیگری را شروع کنید. گزینه ی دوم بر اساس ثانیه ها و یا مدت زمان تمرینی است. شما می توانید به مدت ۲۰ ثانیه پرس پا را انجام دهید و به مدت ۴۰ ثانیه استراحت کنید. تکرار در اینجا معنا و مفهومی ندارد، زیرا هدف این است که ماهیچه ها را در یک مدت زمان مشخص تحت فشار قرار دهید و تکرار تمرینات را در دقیقه ی بعدی انجام دهید.

  • روش تمرینات EMOM در بدنسازی

چه قبول داشته باشید چه نه گنجاندن تمرینات EMOM در تمرینات روزانه ی بدنسازی کار دشواری نیست و تنها تفاوت در مدت زمان استراحت آن هاست.

منبع: مجله بدنسازی بادی فول – شماره ۲۲

به اشتراک بگذارید:
داغترین مطالب سایت
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در رشد قد
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در...
 
۷۷۵دیدگاه
مکمل ارژنین
آشنایی با مکمل ال-آرژنین و سوا...
 
۷۴۹دیدگاه
برنامه بدنسازی
مشاوره و دریافت آنلاین برنامه ...
 
۵۶۱دیدگاه
نوجوانان ، بدنسازی، تهدیدها وفرصتها
نوجوانان – بدنسازی، تهدی...
 
۵۰۷دیدگاه
روش دریافت کارت مربیگری بدنسازی
روش دریافت کارت مربیگری بدنساز...
 
۴۱۰دیدگاه
سوال جواب های متداول و رایج در بدنسازی و فیتنس
سوال جواب های متداول و رایج در...
 
۳۸۲دیدگاه

ارسال دیدگاه