امتیاز دهید
اولین امتیاز را بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email

فهرست مطالب

مکمل های پروتئینی نقش اساسی در عضله سازی دارند.

پروتئین، از مجموعه ی به هم پیوسته ی آمینو اسیدها تشکیل شده است. زمانی که پروتئین در بدن هضم می شود، آمینواسیدها در بدن شناور می شوند و دوباره بدن، این آمینواسیدها را در شکل خاصی از پروتئین ها، در کنار هم جمع می کند. در این زمان است که عمل عضله سازی صورت می گیرد. آنچه که اکثر بدنسازان نمی دانند، این است که، پروتئین ها، هم مانند کربوهیدرات ها و چربی ها توسط بدن، شکسته می شود و از انرژی آن در بدن استفاده می شود. با این حال، کربوهیدرات ها و چربی ها به پروتئین تبدیل نمی شوند. در نتیجه، بدنسازان باید، برای عضله سازی خود، مقدار مشخصی از پروتئین را از طریق وعده های غذایی به بدن خود برسانند. مکمل های پروتئینی مکانیسم سلول سازی را در بدن پایدار، نگه می دارد.

پروتئین ها، علاوه بر نقش عضله سازی، نقش های مهم تری را نیز در بدن ایفا می کنند. بیش از ۲۰ درصد از بدن انسان، از پروتئین تشکیل شده است. پروتئین، ابزاری برای انجام فرآیندهای بیولوژیکی است و تمام بافت های بدن را مقاوم نگه می دارد. پروتئین ها، برای رشد استخوان ها بسیار مفید هستند. علاوه بر آن، برای ساخت ۷۵۰۰۰ نوع آنزیم خاص که در عملکردهای مختلف بدن نیاز است، نقش اساسی دارد. از جمله ی این عملکردها می توان به متابولیسم های بدن و هضم غذا اشاره کرد. بدون پروتئین کافی، نه تنها بافت های ماهیچه ای ضعیف می شوند بلکه، سلامت کلی بدن نیز به خطر می افتد.

به طور خلاصه، پروتئین ها نقش اساسی در تولید سلول های جدید در بدن را دارند، که این امر اهمیت پروتئین در بدن را نشان می دهد.

باعث کاهش اشتها می شود.

همه ی ما خالق عادات هستیم و یک عادت ممکن است ما را به سمت مزه ی خاصی از غذاها، مثل غذاهای شیرین و یا چرب بکشاند. حال اگر از دید بیولوژیکی بسنجیم، تمایل انسان به بعضی از غذاها با کالری بالا، به DNA آن ها باز می گردد و جنبه ی ژنتیکی دارد. پس با توجه به این نکته، انتخاب یک رژیم غذایی خاص و ادامه ی آن، کار تقریبا سختی خواهد بود. بسیاری از مطالعات نشان داده است که، پروتئین ها سرشار از مواد مغذی است. در حقیقت برای افراد عادی (غیر از بدنسازان)، مصرف دو برابر پروتئین، در حالی که مصرف کربوهیدرات ها و چربی ها مانند عادات غذایی قبلی باشد، باعث کاهش اشتها خواهد شد. با رفتن به یک مرحله بالاتر و جایگزین کردن کربوهیدراتهای بیشتر با پروتئین ها، سطح انسولین ثابت می شود و قند خون پایین می آید، و به احتمال زیاد، ذخیره سازی چربی، کمتر رخ می دهد. از سوی دیگر، این احتمال وجود دارد که، بدنسازان نیاز به پروتئین بیشتری دارند، تا این اتفاق در بدنشان رخ دهد و سطح اشتهای آنان کاهش یابد.

منبع: مجله بدنسازی بادی فول – شماره ۲۲

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه