فهرست مطالب

کدامیک از زنان چاق بهتر لاغر می شوند؟

در دانشگاه کپنهاگ، به تعدادی از زنان چاق رژیم کم چربی پرکربوهیدرات دادند. آزمایش نشان داد زنانی که میزان دی هیدروتستوسترون در خونشان از همه بالاتر بود، زودتر از بقیه لاغر شدند و طی دو سال و نیم بعد هم ورنشان بیشتر نشد.

هورمون زنانه استروژن نام دارد موجب افزایش دخیره چربی در سینه ها، ران ها، باسن می شود.

هورمون مردانه که تستوسترون نام دارد موجب سوختن چربی ها و تبدیل آنها به انرژی و از طرف دیگر موجب رشد عضلات می گردد. به طور طبیعی در بدن همه زن ها، کمی هورمون مردانه وجود دارد ولی زنان چاقی که میزان هورمون های مردانه در خونشان پایین است، دارای چربی بیشتر و عضلات کمتری نسبت به بقیه زنان با هورمون مردانه زیاد، هستند.

زنان، اصولا کمتر از مردان فعالیت و ورزش می کنند، از این رو انرژی کمتری هم مصرف می کنند . از طرفی زنانی که هورمون مردانه بیشتری دارند، فعال تر بوده و انرژی بیشتری می سوزانند.

اگر شما خانم چاقی هستید و تمایل به کاهش وزن دارید، بهتر است از پزشکتان بخواهید برایتان یک آزمایش خون برای تعیین میزان دی هیدروتسترون بنویسد. اگر سطح این هورمون در خون شما پایین بود، برای کاهش وزن باید تلاش بیشتری بکنید و یک برنامه ورزشی را شروع کنید، به طور جدی مصرف مواد غذایی کم فیبر مثل گوشت، مرغ، لبنیات، نان و برنج را کاهش دهید و این مواد را فقط در حد رفع نیاز جسمیتان مصرف کنید. از طرف دیگر مصرف میوه، سبزی، غلات سبوس دار و حبوبات را افزایش دهید.

هم اکنون! تجویز هورمون های مردانه به زنان، برای محکم شدن اسکلت بدن و افزایش تمایلات جنسی انجام می شود ولی در مورد تجویز هورمون مردانه برای کاهش وزن، اطلاع درست و مستدلی در دست نیست.

بانوان بسیاری را مشاهده می کنیم که برخلاف وزن متناسب از سایز شکمی متناسب برخوردار نیستند. یکی از دلایل آن عدم ورزش و تحرک پیش از زایمان است که موجب تجمع چربی در شکم و پهلو بعد از زایمان می گردد.

دستگاه گوارش یعنی محل تخمیر غذا در این ناحیه مستقر بوده و نزدیکترین محلی که چربی ها می توانند در آنجا تجمع کنند همین نواحی است.

غالبا نواحی شکم و پهلو را باید در سه ناحیه در نظر گرفت:

اول: بخشی قدامی یا جلویی شکم که خود به سه قسمت راست، چپ و وسط شکم تقسیم می گردد.

دوم: ناحیه پهلوها

سوم: ناحیه زیر ناف

بادی فول

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه