مدت برگشت به دوران اوج و قهرمانی

مدت برگشت به دوران اوج و قهرمانی

اشتباهی که اکثر مبتدیان یا تقریباً عموم مرتکب می شوند این است که بر این باورند «ورزشکاران بدنساز»
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
1+
زمان مطالعه: کمتر از 2 دقیقه

دوران اوج و قهرمانی

اشتباهی که اکثر مبتدیان یا تقریباً عموم مرتکب می شوند این است که بر این باورند «ورزشکاران بدنساز» به محض کنار گذاشتن تمرینات با وزنه، حجم عضلات به دست آمده را از دست خواهند داد؛ در صورتی که این باور کاملاً غلط است!

در این مقاله سعی بر این داریم تا در این خصوص، توضیحاتی را ارائه دهیم تا شما خوانندگان عزیز اطلاعات لازم را به دست آورید.

فرض می گیریم که یک آهن یا هر چیز دیگری از پوست انسان گرفته تا ماشین و هواپیما و درخت و … را اگر به آن رسیدگی نکنیم و نیازهای آن را برطرف نکنیم قطعاً تخریب شده و دلیل اصلی آن نیز رادیکال های آزاد موجود در هوا می باشد. دقت داشته باشید اگر به آهن ضد زنگ و رنگ زده نشود پس از چند روز زنگ می زند و اگر ادامه داشته باشد کاملاً اکسید می شود و می پوسد.

عضلات بدن هم برای رشد و یا نگهداری حجم عضلات نیاز به تمرینات بدنسازی و تغذیه مناسب شامل «پروتئین، کربوهیدرات، چربی ها، ویتامین ها و مواد معدنی» دارد؛ ضمن این که تمام ورزشکاران بعد از چند هفته دوری از ورزش از دوران اوج خود به طور کامل فاصله می گیرند. پس تا اینجا نتیجه می گیریم این باور اشتباه است که فقط ورزشکاران بدنسازی پس از دوری از ورزش از دوران اوج فاصله می گیرند.

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که هر ورزشکاری هر چقدر هم که از دوران اوج، فاصله گرفته باشد چه مدت زمان نیاز دارد تا مجدداً به دوران اوج برسد؟ این نکته بسیار حائز اهمیت است؛ یک قهرمان بدنسازی که حتی یک سال از تمرین دور باشد پس از گذشت ۸ هفته که از تمرینات و تغذیه مناسب بهره ببرد کاملاً به دوران اوج و قهرمانی خود باز می گردد.

عضلات یک بدنساز که یک سال از تمرینات دور بوده تقریباً با یک انسان معمولی تفاوت آنچنانی ندارد؛ یا اینکه شاید اینطور به نظر رسد که چند ماه است که تمرینات با وزنه را شروع کرد.

بدنساز مبتدی برای رسیدن به اوج و قهرمانی، حداقل ۴ سال زمان نیاز دارد!

ورزشکاران رشته های دیگر هم به همین شکل، پس از کنار گذاشتن دوران اوج و قهرمانی از موقعیت خود فاصله می گیرند و تقریباً پس از ۸ هفته از شروع تمرینات منظم، مجدداً به اوج می رسند.

در فوق اشاره کوتاهی به رادیکال های آزاد در هوا شد که لازم است در این خصوص توضیحاتی داده شود. اگر شما در اتاق تاریکی نورهای لیزری یا چراغ قوه ای را روشن نمایید گرد و غباری شبیه به گرد و خاک را خواهید دید که این همان رادیکال های آزاد می باشد که باعث اکسید شدن تمام هستی های روی کره زمین می شود.

ما فقط می توانیم سرعت اکسید شدن را کند نماییم؛ ولی بشر هرگز تا به حال نتوانسته چیزی را کشف کند که بتواند رادیکال های آزاد را مغلوب کند! اثرات و سرعت مخربی که این رادیکال ها دارند روی تمام موجودات یکسان نیست. مواردی که برای مقابله و استقامت بدن انسان در برابر این رادیکال ها لازم است اشاره شود «تغذیه مناسب» که سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، پروتئین ها، ورزش و استراحت کافی می باشد.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.
به اشتراک بگذارید:
داغترین مطالب سایت
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در رشد قد
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در...
 
۷۹۶دیدگاه
مکمل ارژنین
آشنایی با مکمل ال-آرژنین و سوا...
 
۷۵۹دیدگاه
روش دریافت کارت مربیگری بدنسازی
روش دریافت کارت مربیگری بدنساز...
 
۵۹۲دیدگاه
برنامه بدنسازی
مشاوره و دریافت آنلاین برنامه ...
 
۵۸۸دیدگاه
نوجوانان ، بدنسازی، تهدیدها وفرصتها
نوجوانان – بدنسازی، تهدی...
 
۵۳۷دیدگاه
سوال جواب های متداول و رایج در بدنسازی و فیتنس
سوال جواب های متداول و رایج در...
 
۴۳۵دیدگاه

ارسال دیدگاه