برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

logo
منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

اصول تناسب اندام و کاهش وزن بدون از دست دادن حجم عضلانی

در هفته‌ های گذشته ۸ اصل از اصول تناسب اندام و کاهش وزن را به طور مفصل برایتان بازگو کردیم که این ۸ از به ترتیب عبارت بودند از:

  1. داشتن هدفی بزرگ که هیچ چیزی نتواند جلوی آن را گرفته و مانع پیشرفتشان شود.
  2. داشتن یک تصویر ذهنی
  3. همواره به دنبال پیشرفت بودن و نگران پیشرفت بودن
  4. تفکیک تمرینات هوازی با تمرینات با وزنه
  5.  استفاده از وعده‌ های غذایی کوچک‌ تر ولی با دفعات بیشتر در طول روز
  6. استفاده از بسته‌ های غذایی پر پروتئین
  7. یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات
  8. تنظیم یک برنامه تمرینی علمی و اصولی و مناسب البته در بین ۸ فاکتور فوق الذکر

یک چیز بیش از بقیه نمود داشت و آن هم اراده و خواست خود بدنساز در رعایت موارد فوق و پیشرفت مستمر بود اما از مسائل فوق که بگذریم بعضی فاکتورها هستند که می‌توانند سرعت دستیابی شما به هدف‌هایتان را سریع تر نمایند.

از جمله این فاکتورها می‌ توان به مصرف به موقع و به جای مکمل‌ها اشاره نمود برخلاف تصور برخی افراد که مکمل‌ها را بسیار پر عوارض می‌بینند و بدون داشتن اطلاعات کافی آن را با داروها مقایسه می‌نمایند مکمل‌ها ترکیباتی هستند جهت مصارف گوناگون از بدنسازی و ورزش‌ های مختلف گرفته تا درمان بسیاری از نارسایی‌ ها و کمبودها مفید هستند به طور مثال شما می‌توانید با استفاده از مکمل‌ های محرک چربی سوزی سرعت از بین رفتن چربی‌ ها در بدنتان را افزایش دهید و ما در بخش نهم به شرح آن خواهیم پرداخت.

  1. استفاده به موقع از چربی سوزی‌ ها

این روزها شاهد ورود و فروش انواع  چربی سوزها و بلاک کننده‌های مختلف در بازار هستید که هر کدام از آن ها ادعا می‌کنند با ترکیباتی که دارند بیشتر از دیگری توان کاهش چربی‌های بدن را دارند به همین خاطر اکثر افراد به راحتی نمی‌ توانند در مورد انتخاب و خرید این مکمل‌ها نظر قطعی بدهند (این مسئله جدای از بحث اصلی یا تقلبی بودن مکمل‌ ها در کشورمان می‌باشد) بسیاری از این چربی سوزها چند منظوره می‌ باشند یعنی از ترکیباتی در آن ها استفاده شده که مثلاً در کنار افزایش متابولیسم(سوخت و ساز) بدن باعث کاهش اشتها نیز بشوند و با این که به چربی‌ها یا کربوهیدرات‌ ها چسبیده و مانع جذب آنها شوند و باعث دفع این مواد گردند اما برای درک این مسئله که کدام چربی سوز برای شما مفیدتر است بهتر است که شما با ترکیبات چربی سوزها و کارایی هر کدام آشنا شویم به همین خاطر تعدادی از معروف‌ ترین آن‌ ها را به شما معرفی خواهیم کرد:

  1. عصاره مرکبات جزء اصول تناسب اندام و کاهش وزن

عصاره میوه‌ هایی که پوست زرد و نارنجی دارند به‌خصوص گروهی که تلخ و ترش‌تر هستند، همچون لیموترش از ترکیباتی بهره‌مند هستند که این مواد و افزایش و پروسه سوخت و ساز بدن، تحریک تولید انرژی و سوزاندن چربی‌های درون سطحی کمک فراوانی می‌کنند از جمله معروف‌ ترین این گیاهان در چربی سوزها می‌ توان به ما هوانگ اشاره نمود که حاوی افدرین نیز می‌باشد حتی مصرف مرکباتی همچون لیموترش و گریپ فروت که در کشور ما فراوان یافت می‌ شوند نیز می‌ توانند به تنهایی در افزایش توان چربی سوزی بدن بسیار مؤثر باشد.

  1. گیاه حسن یوسف:این گیاه که نام انگلیسی آن بر روی چربی سوزها KOLII COLEUS FORSدرج شده است گیاهی است که سال‌ ها در طب سنتی هند به عنوان یک ترمو ژنیک شناخته شده مصرف می‌گردد که خوشبختانه در عطاری‌ های کشور ما نیز به وفور یافت می‌شود عامل اصلی چربی سوزی در حسن یوسف ماده‌ ای به نام فورسکولی است که این ماده در بدن سبب فعالیت ماده‌ای به نام آدنیلات سیلاس می‌شوند که عاملی قدرتمند جهت افزایش متابولیسم بوده و در نهایت به یکسیکلیک آدنوزین مونو فسفات و یا CAMP تبدیل می‌شود به وسیله این ماده بدن به سلول‌ هایی که چربی ذخیره کرده‌ اند دستور می‌دهد تا این ماده را به عنوان سوخت به مصرف برسانند.
  2. چای سبز: اکثر قریب به اتفاق ورزشکاران نام چای سبز و و توانایی‌ های آن را بسیار شنیده‌اند. چای سبز ترکیبی استثنایی با فواید خارق العاده است که سال‌ ها در فرهنگ آسیا و به خصوص جنوب شرقی آسیا شناخته شده و به مقدار زیادی مصرف می‌ شود.

این گیاه علاوه بر خواص قدرتمند آنتی اکسیدان که مانع از تخریب عضلات و بافت‌ های عضلانی به خصوص در هنگام رژیم می‌شود به عنوان یک افزاینده متابولیسم بدن نیز در صنعت مکمل سازی کاربرد گسترده و فراوانی دارد و به عنوان اصلی بسیاری از چربی سوزها در ترکیباتش آن موجود است این روزها چای سبز در اکثر نقاط کشور ما در تمام فروشگاه‌ ها به وفور یافت می‌شود.

تحقیقات نشان داده است که ماده‌ ای به نام مخفف EGCG در چای سبز موجود است که اکثر فوق العاده ای روی متابولیسم بدن  انسان دارد. در نتیجه هنگامی که شما این ماده را با با یک ماده دیگر که حاوی کافئین باشد مخلوط کرده و با هم مصرف کنید توان چربی سوزی فوق العاده ای را در بدن خود احساس خواهید کرد .

چربی سوزها بسیار متنوع بوده و نحوه اثرشان نیز با هم متفاوت است. سایر چربی سوزها همچون یوهیمب،گابا و ال کارنیتین که علاوه بر چربی سوزی خواص دیگری همچون افزایش هورمون رشد (در مورد گابا) افزایش تستوسترون (در مورد یوهیمب) دارند نیز در ترکیبات چربی سوزها وجود دارد که در شماره‌ های آینده به شرح آن نیز خواهیم پرداخت.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی