ارزش غذایی مثبت ماست

ارزش غذایی مثبت ماست

همواره بدنسازان بسیاری این سؤال را در ذهن دارند که به‌ راستی منافع ماست در یک برنامه غذایی
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
1+
زمان مطالعه: کمتر از 2 دقیقه

ماست

همواره بدنسازان بسیاری این سؤال را در ذهن دارند که به‌ راستی منافع ماست در یک برنامه غذایی مؤثر چیست به همین جهت در این مقاله کوتاه سعی داریم باشد منافع فوق‌ الذکر ابهامات شمارا در زمینهٔ فواید این ماده مغذی برطرف کنیم.

ماست تنها ماده مغذی است که افراد بدنساز باید به‌ صورت دائم از آن استفاده کنند. نه‌ تنها این ماده مغذی حاوی پروتئین فراوان و میزان اندکی کربوهیدرات و چربی هست بلکه شامل مواد سالمی است که امکان دارد به توسعه هضم و عملکرد سیستم ایمنی کمک کنند.

۱۰۰ گرم ماست کم‌ چرب روستایی شامل ۱۴۳ کالری، ۱۲ گرم پروتئین، ۱۶ گرم کربوهیدرات و ۳.۵ گرم چربی هست. با توجه به نرخ مواد درشت مغذی ماست کاملاً نزدیک به یک غذای کامل هست. اگر توجه کنید شاهد خواهید بود که میزان فوق‌الذکر حاوی ۳۳ درصد پروتئین، ۴۵ درصد کربوهیدرات و ۲۲ درصد چربی هست. توجه داشته باشید که همواره باید به این درصدها در برنامه غذایی روزانه خود کامل آن توجه کنید.

در میان منافع بی‌ نظیر ماست، باکتری‌های سلامتی زا نیز وجود دارند. مناسب یک محصول روزانه است که با استفاده از شیر و مایه مخصوص تهیه می‌شود که هر دو مورد دارای باکتری‌های زنده و فعال هستند و به عبارتی می‌توان از آن ها تحت عنوان باکتری‌ های سلامت را نام برد.

در نتیجه خود ماست نیز دارای دو باکتری زنده و فعال هست که به دگرگونی و تغییر شکل قند شیر (لاکتوز) در اسید لاکتیک می‌پردازند. این تغییرات منجر به پایداری شیر مایع درون ماست نیز می‌ شوند.

بدن نیازمند این باکتری‌ های خوب هست تا به تجزیه و احیای باکتری‌ های گوارش کمک کنند، باکتری‌ هایی که می‌ توانند به‌ وسیله استرس و مواد شیمیایی خواص به مخاطره بیفتند. در غیر این صورت باکتری‌ های مفید که به‌صورت طبیعی ساکن مسیر گوارشی هستند، کمک می‌ کنند تا عملکرد روده‌ ای بهبود بیابد و به توسعه هاضمه سالم و خوب کمک شود در این حالت سیستم دفاعی بدن در مقابل شماری از ناخوشی‌ ها کمک می‌ شود.

در موارد خاص که بدن دچار ناراحتی‌ های عفونی می‌ شود با مصرف یک سری از آنتی‌ بیوتیک که هم منجر به کشته شدن باکتری‌ های مفید و مضر می‌ شود، دکتر ممکن است به شما توصیه کنند که به مصرف ماست بپردازید زیرا به بدن شما کمک می‌ شود تا به‌ صورت مسالمت‌ آمیز جمعیت باکتری‌ ها را آباد کنند.

بدنسازان بهتر است که روزانه به مصرف ماست‌ های محلی بپردازند و از مصرف ماست‌ های طعم دار که حاوی کالری‌ های افزودنی (اکثراً در قالب شکل هستند) خودداری کنند. شکر بسیار می‌ توانند میزان مواد درشت مغذی را به هم بریزد و این موجب می‌ شود که این نوع ماست کمتر سودمند به نظر برسد.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.
به اشتراک بگذارید:
داغترین مطالب سایت
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در رشد قد
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در...
 
۷۹۶دیدگاه
مکمل ارژنین
آشنایی با مکمل ال-آرژنین و سوا...
 
۷۵۹دیدگاه
روش دریافت کارت مربیگری بدنسازی
روش دریافت کارت مربیگری بدنساز...
 
۵۹۲دیدگاه
برنامه بدنسازی
مشاوره و دریافت آنلاین برنامه ...
 
۵۸۸دیدگاه
نوجوانان ، بدنسازی، تهدیدها وفرصتها
نوجوانان – بدنسازی، تهدی...
 
۵۳۷دیدگاه
سوال جواب های متداول و رایج در بدنسازی و فیتنس
سوال جواب های متداول و رایج در...
 
۴۳۵دیدگاه

ارسال دیدگاه