برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

فهرست مطالب

صدمات مفصل شانه

همانطوری که قبلاً در مقالات شده از روی شانه یا deltoid عضله بسیار مهمی در بدنسازی می‌ باشد چرا که در عکس فیگورهای بدنسازی اجباری یک بدنساز در مسابقه می گیرد این عضله نمایان خواهد بود و با داشتن این عضله نمایان باعث برتری در خیلی از فیبرها بر رقیبان می‌ شود از طرفی یکی از معضلاتی که در مقایسه بین بدنسازان شدید در دید داوران قرار دارد عضله سرشانه می‌ باشد.
نظر به اهمیت این عضله طبیعی است که خیلی از بدنسازان دوست دارند این عضله در آن ها قوی‌تر شکیل‌ تر و زیباتر باشد اما مثل همه موارد دیگر باید بدانید که افراط و تفریط در هر کاری موجب ضرر می‌ شود و اگر شما عضله سرشانه ضعیفی دارید راه‌ حل آن این نیست که تمرینات سنگین و فشرده و مداوم بر روی آن انجام دهید که باید اعتدال را رعایت کنید.
و به جای فشار بیش از حد فشارهای اصولی و علمی و آن وارد نمایید چرا که در غیر این صورت مفصل شانه به سهولت دچار آسیب‌ دیدگی می‌ شود و باعث می‌ شود تنها نتوانید عضله شانه خود را قوی‌ تر نمایید که به علت عدم توانایی در تمرین عضله شانه شما ضعیف تر می‌ شود از طرفی چون این عضله در بسیاری از حرکات دیگر اندام های فوقانی سینه و پشت هم دخیل است گاهی اوقات بعضی از خدمات آن باعث می‌شود تا بتوانید به مدت زیادی برای عضله‌ های بالاتنه تمرین کنید.
مفصل شانه استخوان بازو در آن را به استخوان کتف و می‌شود این مفصل از جلو و استخوان ترقوه حمایت می‌ کردند در اطراف مفصل شانه تعداد زیادی از زلزله و تاندون وجود دارد و شاید بتوان گفت که یکی از معدود فاصله که در بدن است که این همه تاندون و عضله در اطراف آن قرار دارد.
علت آن نیز احتمال و کاربرد وسیعی که این مفصل در طول زندگی روزانه دارد و نیاز به همچنین استحکامی برای آن بوده است برخی از عضلاتی که در اطراف این مفصل وجود دارد و استحکام آن کمک می‌ کنند شامل:

عضله سینه‌ ای pectoral عضله جلو بازو یا biceps از پشت بازو یا triceps عضلات اطراف استخوان کتف شامل عضلات supra spinatous subscapularis infraspinatous و … می‌ باشد.
چهار عضله آخر اینکه نام برده شده در اطراف مفصل شانه تولید یک کپسول به نام کپسول مفصل شانه می‌ کنند که نام علمی آن rotator cuff می‌باشد. برخی از انواع آسیب‌ های مفصل شانه کپسول ممکن است دچار پارگی و کشیدگی شود لذا باعث می‌شود که حرکات شانه محدود شوند و در نوعی از آسیب‌ ها باعث می‌ شود که شهر توانند در شخص نتواند در حالت ایستاده دست خود را به طرف خارج کنند کنند و از تنه دور نمایند.
در برخی از حالاتی که این مشکل فقط به علت کشیدگی و پارگی باشد با درمان‌ های فیزیوتراپی و درمان‌ های ضد التهابی می‌توان به بهبودی دست یافت اما در حالاتی که پارگی عضلانی داشته باشیم مخصوصاً در افراد جوان نیاز به جراحی جهت ترمیم وجود دارد.
از دیگر مشکلات مفصل شانه در رفتگی این مفصل است که اکثراً به سمت جلو و گاهی نیز به سمت عقب می‌ باشد البته این دررفتگی‌ ها بیشتر در ورزش های مثل بوکس و کشتی شایع هستند که صدمات برخوردی وجود دارد و در بدن سازی اما اگر کسی به علت دیگری و به علت انجام ورزش های مثل بوکس در گذشته و یا بعلت تصادفات رانندگی قبلی دچار این مشکل باشد باید در انجام حرکات سرشانه مخصوصاً در انجام حرکات پرس سرشانه با هالتر از پشت بسیار احتیاط کنند چون اگر در رفتگی مجدد در این محصول صورت گیرد ممکن است باعث بروز نقص استخوانی در آن ناحیه شود که منجر به بروز دررفتگی‌ های مکرر در آینده خواهد شد در واقع این مفصل بعد از چند بار در رفتگی مستعد بروز دررفتگی مکرر و ناپایداری مفصل می‌گردد که برای ابتلا به آن بسیار درآورد درد آورد و باعث مشکلات عدیده‌ ای در زندگی می‌ شود مثلاً در فرم شدید آن شب هنگام پوشیدن کودک دچار دررفتگی مکرر شانه می‌ شود و این حالت چند بار در ماه برای تکرار خواهد شد.
پس برای جلوگیری از بروز چنین مشکلات و گرفتاری‌ های بهترین اصول اولیه تمرینات رعایت نمایید قبل از تمرین در شانه شان را گرم نمایید و مخصوصاً در زمستان از به کار بردن وزنه‌های سنگین بدون مقدمه و بدون گرم کردن قبلی خود داری نمایید زاویه حرکات و نحوه صحیح انجام حرکات را انجام دهید در صورت بروز هر گونه درد تورم یا مشکل دیگر به هیچ عنوان ورزش را ادامه ندهید مرکز سریع تر به یک پزشک ارتوپد مراجعه نمایید.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

5/5 – (1 امتیاز)
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درج آگهی بدنسازی

حداکثر 10 عکس مجاز می باشد