برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

logo
منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

اطلاعات در زمینه ی تغذیه

(۵ مورد به اطلاعات خود اضافه کنید)

شیر- آیا واقعاً به استخوان ها کمک می کند؟

همه ما تمام عمر شنیده ایم که اگر به اندازه کافی لبنیات و کلسیم در رژیم غذایی خود نداشته باشیم خطر بروز پوکی استخوان در بدن مان افزایش می یابد. از بدو تولد تا ۳۰ سالگی همواره فرصت برای افزایش دادن چگالی استخوان ها به کمک تمرینات با وزنه و رژیم غذایی وجود دارد. جهت آزمایش کردن ترکیب نوشیدن شیر و تمرینات با وزنه در مقابل ترکیب نوشیدن آب میوه و تمرینات با وزنه یک گروه از دختران بزرگسال به مدت ۱۲ هفته تحت آزمایش قرار گرفتند. نتایج به دست آمده حاکی از آن بود افرادی که به طور معمول شیر نمی نوشیدند وقتی در این دوره آزمون روزی ۳ وعده شیر در رژیم غذایی خود داشتند و تمرینات با وزنه هم اجرا کردند شاهد رشد چگالی استخوان های خود تا حدود ۲ برابر شدند و این در مقایسه با گروه دیگری که آب میوه نوشیده بودند مشخص گردید.

برداشت: ما می دانیم که تمرینات با وزنه چگالی استخوان ها را اضافه می کند و هم چنین این را هم می دانیم که کلسیم برای استخوان ها مفید است. بنابراین آنچه باید از این اطلاعات خود برداشت کنیم این است که باید بزرگسالان چه مرد و چه زن را باید به سوی تمرین با وزنه ترغیب کنیم تا با ورزش کردن و حفظ رژیم غذایی سالم بتوانند سلامتی بیشتری برای خود حاصل کنند.

کازئین یا وی- آیا واقعاً تفاوتی دارند؟

برخی از شرکت های مکمل سازی می خواهند به شما این باور را بدهند که انتخاب نوع پروتئین فاکتور بسیار مهمی در رشد عضلات است که شما به آن توجهی ندارید.

از یک سری تحقیق اثبات شده در مورد سرعت هضم بالاتر پروتئین وی در مقایسه با کازئین گرفته تا دروغ سر هم کردن و تبلیغ یک سری مواد، چگونه می خواهید از بین آنها حقیقت را پیدا کنید.

در یک تحقیق که در دانشگاه تگزاس انجام شد. تفاوت بین کازئین معمولی و پروتئین وی از بابت تأثیر آن ها روی سنتز پروتئین توسط عضلات و شکسته شدن آن ها بعد از تمرین مورد بررسی قرار گرفت.

افراد تحت آزمایش در روزهای مختلف ۲۰ گرم از هر دو پروتئین به صورت روزهای مجزا بعد از تمرین پا استفاده کردند. نتایج به دست آمده حامی از این بود که هر دو مکمل مذکور باعث تحریک سرعت سنتز پروتئین توسط عضلات (بیشتر از خود تمرین به تنهایی) می شوند.

آنالیز و تحلیل روی اطلاعات به دست آمده مشخص کرد که روش اکسیده کردن بدن برای هر یک از این دو نوع پروتئین از هم متفاوت است. اما به هر حال هر دوی این پروتئین ها نشان دادند که برای وعده بعد از تمرین با ارزش هستند و هیچ کدام نسبت به دیگری برتری ندارند.

برداشت: از پروتئین استفاده کنید که برای شما بهترین طعم را دارد. مابقی کار را خود بدن انجام می دهد. در هیچ یک از دو نوع پروتئین کازئین و وی خاصیت جادویی وجود ندارد و بعد از تمرین با نوشیدن پروتئین مورد علاقه خود لذت ببرید.


HMB-هنوز مثل تاندرولون نیست!

یک زمان وقتی HMB را به عنوان مکملی که دارای تأثیراتی مشابه استروئید دکادورایولین (یا همان ناندرلوندکانوت) است پر مصرف شد.

حقیقت امر این بود که اگر شما یک فرد میانسال یا کهنسال بودید یا شاید اگر به ویروس HIV با نوع خاصی سرطان مبتلا بودید. مصرف مکمل HMB شاید باعث کاهش مقدار تخریب بافت های عضلانی در این وضعیت های خاص می شد.

در بین بدنسازان، این مکمل تأثیر واقعی نداشته است. برخی از لابراتورها هرازگاهی اعلام می کنند که مصرف روزانه ۳ گرم از مکمل HMB می تواند آسیب بافت های عضلانی بعد از تمرین را کاهش دهد در کنگره ACSM امسال یک آزمایشگاه از انگلستان اعلام کرد که مصرف HMB نشانه های بیوشیمیایی آسیب عضلات را کاهش داده و از بروز درد عضلانی جلوگیری می کند.

برداشت: چه کسی حقیقت این اطلاعات را می داند؟ چنانچه از هر بدنسازی درباره تأثیر HMB سئوال کنید، می گوید که این مکمل بیشتر تبلیغ است تا حقیقت. محققان هنوز هم اعتقاد دارند که این مکمل تأثیراتی دارد دیگر تصمیم نهایی با شماست.


کراتین + گرما آیا باعث گرفتگی عضلات می شود؟

خیلی از بدنسازان یا ورزشکاران دیگر به اشتباه فکر می کنند که تمرین در یک محیط گرم و مصرف کراتین به طور همزمان می توان موجب بروز گرفتگی، احتمال دی هیدریشن (کم آبی بدن) و افزایش فشار روی قلب شود. محققان انگلیسی به مدت یک هفته روی یک سری ورزشکار که روزانه ۲۰ گرم کراتین مصرف می کردند و در گرمای ۴۰ درجه تمرین می کردند را مورد بررسی قرار دادند.

اسپاسم عضلانی چیست؟

در مقایسه با گروه دیگری که در همین اطلاعات یک ماده جایگزین به جای کراتین مصرف کرده بودید. گروهی که کراتین مصرف کردند یک پاسخدهی تنظیم حرارت را از جانب بدن تجربه کردند و در عین حال مقدار ذخایر آب بدن آن ها نیز بیشتر بود.

بنابراین ترکیب کراتین و تمرین در گرما نشان داد که ترکیب بهتری است برای فعالیت داشتن در محیط ها و آب و هوای گرم.

برداشت: شواهد نشان می دهد که نباید روی این شایعه های بی اساس که مصرف کراتین را در محیط های گرم دارای عوارض می دانند هیچ گونه حساب یا اعتمادی کرد.


روغن ماهی- نجات دهنده؟

متخصصان تغذیه معتقدند مصرف گسترده روغن ماهی در این روزها به خاطر وجود اسیدهای چرب امگا ۳ در آن ها است. برای آزمایش کردن تأثیر، مصرف روزانه این مکمل به جای دیگر روغن ها روی سوخت وساز در دوران استراحت،یک آزمون ۲۸ روزه انجام شد.

گروهی که روزی ۳ گرم روغن ماهی مصرف کردند بیشترین افزایش سرعت متابولیسم را در دوران استراحت تجربه کردند در حالی که میزان چرخش تری گلیسیرید ها نیز تا حد زیادی در این گروه کاهش نشان داد.

برداشت: ماهی و چربی موجود در آن که برای قلب مفید است تأثیر بیشتر اینها دارد. به واسطه خاصیت ضد التهاب، حمایت کننده سیستم ایمنی بدن و افزایش دهنده سرعت متابولیسمی که این روغن دارد، نباید تعجبی کرد که در برنامه غذایی خیلی ها جای گرفته باشد.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی