روش کار با مربی خصوصی بدنسازی

روش کار با مربی خصوصی بدنسازی

مسیر رسیدن به اهداف فیزیکی و جسمی، یک مسیر ذهنی و عاطفی نیست. زمانی که شما با یک

فرض را بر این می گذاریم که یک  مربی خصوصی بدنسازی مناسب را پیدا کردید، و تمرین با یک مربی را پس از دستورالعمل های زیر استفاده کنید:

  • متعهد باشید.

مسیر رسیدن به اهداف فیزیکی و جسمی، یک مسیر ذهنی و عاطفی نیست. زمانی که شما با یک مربی خصوصی وارد همکاری می شوید، باید ۱۰۰ درصد تلاش خود را بکار بگیرید. شما در حال سرمایه گذاری بر روی سلامت خود هستید و برای دریافت یک سری از خدمات، که از طرف فردی متخصص است، هزینه پرداخت می کنید.

  • صادق باشید.

 تمرین با یک مربی مانند رفتن پیش یک پزشک است. اگر شما در مورد یک سری از مسائل، مانند دردها و آسیب های جسمانی خود، مدت زمان تمرین خود، مقدار غذایی که در یک هفته مصرف کرده اید و میزان خواب خود صادق نباشید، او نمی تواند به شما کمک کند و تمام تخصص خود را در این باره بکار گیرد. یک مربی خوب دلایل عدم پیشرفت شما را می فهمد. او نباید به قضاوت شما بپردازد، بلکه فقط باید مربی شما باشد.

  • منظم باشید.

همیشه در جلسات خود سر وقت حضور پیدا کنید. زمان برگزاری جلسات باید به گونه ای باشد که، شما بتوانید حضور مستمر داشته باشید. اتومبیل خود را در جلوی در ورودی پارک نکنید و بی تفاوت به تمرین خود بپردازید. اگر مجبور بودید که کلاس خود را کنسل کنید، حتما از قبل به مربی خود اطلاع دهید.

  • واقع گرا باشید.

اگر شما برای سالیان سال با بدن خود به روشی نادرست رفتار کرده اید، انتظار نداشته باشید که بتوانید در عرض ۱۲ هفته به شکلی ایده آل، آن را تغییر دهید.

به یاد داشته باشید که تغییر فرم بدن یک فرآیند زمان گیر است، نه یک اتفاق، که بتوان در یک لحظه انجام داد. با توجه به مورد دوم اگر شما از طرح و برنامه ای که برای تان در نظر گرفته شده، پیروی نکنید فقط اتلاف وقت را داشته اید.

  • شجاع باشید.

 مربی خصوصی بدنسازی فردی است که، در رسیدن به اهداف به شما کمک می کند. ممکن است در ابتدا انجام بعضی از حرکات، باعث خجالت شما شود. اما سعی کنید با کمک مربی، آن ها را درست انجام دهید.

  • مثبت باشید.

ذهن بسیار قوی است. با ذهنی باز به جلسات تمرین خود بروید و خود را به چالش بکشید.

  • با جدیت تمام ادامه دهید.

شما در جلوی چشمان یک متخصص در حال ورزش هستید و هر بار بیشتر از قبل و با شدت بیشتر آموزش داده می شوید. تمرکز و قدرت خود را حتی در زمان هایی که مربی کنار شما نیست، حفظ کنید و با جدیت هر چه بیشتر، زمان خود را صرف ورزش کنید.

  • دقیق باشید.

بعضی مواقع تمریناتی را خواهید داشت که، بهتر است تحت نظر خود مربی انجام دهید. پس با این کار از آسیب های احتمالی جلوگیری خواهید کرد. سعی نکنید که خود را مانند افراد با تجربه نشان دهید. موارد بسیاری وجود دارد که، مربی در کنار شما نیست و باید تا زمانی که شکل صحیح تمرینات را فرا نگرفته اید بسیار محتاطانه عمل کنید، در غیر این صورت آسیب خواهید دید. در زمان تمرین بهتر است که، از نکات مهم یادداشت برداری کنید تا در صورت نیاز از آن ها استفاده کنید.

منبع: مجله بدنسازی بادی فول – شماره ۲۰

به اشتراک بگذارید:
داغترین مطالب سایت
تاثیر پرورش اندام در رشد قدی
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در...
 
۷۵۹دیدگاه
مکمل ارژنین
آشنایی با مکمل ال-آرژنین و سوا...
 
۷۲۲دیدگاه
برنامه بدنسازی
مشاوره و دریافت آنلاین برنامه ...
 
۵۰۶دیدگاه
نوجوانان ، بدنسازی، تهدیدها وفرصتها
نوجوانان – بدنسازی، تهدی...
 
۴۸۶دیدگاه
تغذیه قبل وبعد تمرین بدنسازی
قبل و بعد از تمرین بدنسازی چه ...
 
۳۴۵دیدگاه
سوال جواب های متداول و رایج در بدنسازی و فیتنس
سوال جواب های متداول و رایج در...
 
۳۳۴دیدگاه

ثبت دیدگاه