فهرست مطالب

چربی های سفت شده و ورزش

همان چربی هایی که باعث گرم نگه داشتن خرس ها در زمستان می شوند، نقش اصلی را بین ورزش و متابولیسم افراد ایفا می کند.

در مطالعه ای جدید، گروهی از محققان آمریکایی دریافتند که مولکول چربی نقش خنک کننده ی دمای خون، بعد از انجام تمرینات ورزشی را دارد.

طبق مطالعه ای که رهبری آن را کریستین استنفورد به عهده داشت، چربی های سفت شده به طور معمول خود را از چربی های تازه انباشته شده جدا می کند به این دلیل که بتواند گرما ایجاد کند. به این عمل کالری سوزی نیز گفته می شود.

در این تحقیقات جدید، دو گروه از افراد، تحت آزمایش خون قرار گرفتند تا میزان تراکم چربی خون را در هر کدام بعد از انجام تمرینات سخت مشخص کنند. افراد حاضر در این گروه ها شامل سنین مختلف بودند که فعالیت های ورزشی مختلفی را انجام می دادند. استنفورد در این باره بیان می کند: “یک نوع از مولکول های چربی به سرعت به بالاترین حد خود در خون می رسید. که در این حالت الگوی ثابتی در افزایش میزان چربی خون ایجاد می کرد. در واقع می توان گفت که این مولکول چربی همانی ست که ارتباط مستقیم با سرد کردن دمای بدن دارد”.

استنفورد همچنین بیان کرد که : “قبل از کشف جدید در مورد چربی های سفت شده در بدن، تمام تمرکزمان را بر بافت های سفید در بدن (یا چربی های تازه تشکیل شده) معطوف کرده بودیم. این بافت های سفید در واقع همان چربی هایی هستند که اکثر افراد فکر می کنند دلیل چاقی آن ها هستند و برای کم کردن وزن باید آن ها را از بین برد”.

چربی بدن چند در صد باشد خوب است؟

استنفورد به عنوان استاد یار بخش فیزیولوژی و بیولوژی سلولی در دانشگاه ایالت اهیو چنین می گوید: “همه ی ما می دانیم که ورزش و تمرین برای متابولیسم بدن مفید است اما ما دقیقا نمی دانیم که عملکرد آن در سلول ها به چه صورت است. این مطالعه نشان داد که سوزاندن چربی های انباشته شده در بدن نقش بسیار مهمی را ایفا می کند”.

منبع: مجله بدنسازی بادی فول – شماره ۲۰

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه