فهرست مطالب

حرفه ای ها

مت دووال: از بارفیکس آویزان شوید تا رشد کنید!

” یکی از اولین بدنسازانی که من ملاقات کردم لی هنی بود، سمیناری بود که بخاطر حضور او ترتیب داده شده بود و او می گفت وقتی جوان بود، یکی از حرکات مورد علاقه اش برای رشد و تقویت عضلات پشت این بود که تنها از میله بارفیکس آویزان شود و با فاصله زیاد یا کم بین دست ها تا وقتی که سوزش در عضلات او آنقدر زیاد شود که به ناچار میله را رها کند. من هم در سال های ابتدایی تمرینم از این روش استفاده می کردم و نتیجه اش، هم افزایش پهنای عضلات پشتم بود و هم افزایش جزئیات.

اصول جلو بازو از زبان حرفه ای ها

” نمی توانید اصول را نادیده بگیرید. در سال های ابتدایی تمریناتم مقالات بسیاری را در مجلات بدنسازی می خواندم از زبان قهرمانان که همگی صحبت  مشابهی در مورد افزایش حجم بازو داشتند مبنی بر اینکه:” به حرکات پایه پایبند باشید!” این توصیه با ارزشی بود. جلو بازو هالتر، دمبل لاری و جلو بازو دمبل در انواع محتلف – اینها چیزهایی هستند که بازوهای بزرگی  می سازند. سیم کش و دستگاه های مختلف برای ایجاد کیفیت در حجم عضلانی شما مناسبند، ولی ابتدا باید آن حجم را بسازید تا بعد به آن کیفیت دهید! به حرکات پایه در تمرین بازو پایبند باشید، از دمبل ها و هالترهای سنگین استفاده کنید، و در این صورت خواهید توانست به تمام حجمی که بدنبالش هستید دست یابید. این شیوه ای بود که من هم استفاده می کردم. من با انجام حرکات پایه شروع کردم، و هنوز هم از حرکات پایه استفاده می کنم.”

برنامه سینه یاروسلاو هوروات

    حرکت                                                                                   ست                  تکرار

پرس سینه دمبل                                                             ۴                ۸- ۱۰

پرس بالا سینه با هالتر                                                       ۴                ۸- ۱۰

قفسه سینه با دمبل                                                          ۴                ۸- ۱۰

پارالل                                                                          ۳                ۸- ۱۰

نکته: هوروات سه ست ۱۰ تا ۱۲ تکراری قفسه با دستگاه پک دک یا کراس اور را در طول ۱۶ هفته مانده به رقابت به برنامه خود می افزاید.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه