برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

logo
منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

پرولاکتین و عوارض وخیم در مردان

پرولاکتین

با به روز شدن داروهایی که در پرورش اندام مورد استفاده قرار می گیرد تبعات جدیدی به تبعات قدیمی داروهایی که در مورد سوء مصرف قرار می گیرند نیز افزوده می شود و این امر نیز ما را بر آن می دارد تا در مورد تبعات منفی نوینی که دامنگیر بدنسازان می گردد افاضات ادب های جدید از خودمان در کنیم و این هم یک نمونه ی بسیار قابل تامل و شنیدنی است که در این هفته از ما در شد!

داروهای نسل جدید

داروهای نسل جدید اسمی است که در هیچ جای دنیا به پپتیدها اطلاق نمی شود و این اسم نیز همانند بسیار اسامی دیگر اسم ابداعی و منحصر به فردی است که خود من به پپتیدها داده ام و امروزه این اسم در ایران بر روی پپتیدها ماندگار شده است و به فراوانی استفاده می شود و این چه ربطی به موضوع داشت خودم هم به درستی نمی دانم و شاید صرفا برای این بود که بدانید ما چقدر سرمان می شود و دیگران اگر چه تظاهر به نشناختن و حتی بی سوادی ما دارند ولی با این وجود نوشته های ما را قویا و مو به مو دنبال می کنند. خود بزرگ بینی در حد بنز!

مدت زیادی نیست که داروهای پپتیدی وارد ایران شده است و به تبع تبلیغات گسترده ای که از سوی فروشندگان این داروها چه در ایران و چه در سایت های خارجی می شود میزان شیوع مصرف آن ها در ایران نیز بالا رفته است.

مکانیسم اثر پپتیدها

به ساده ترین زبان می توان گفت زمانی که پپتیدهای افزاینده ی هورمون رشد انسانی را وارد بدن می کنید این پپتیدها با اثر بر بخش قدامی هیپوفیز موجب افزایش فعالیت این بخش از این غده می شود و اثرات آن نیز به صورت افزایش شدیدی میزان تولید هورمون رشد انسانی می شود.

تبعات منفی پپتیدها

در مورد تبعات منفی افزایش شدید هورمون رشد انسانی در بدن انسان وارد نمی شویم ولی زمانی که فعالیت این قسمت از غده ی هیپوفیز افزایش می یابد به موازات افزایش میزان تولید و ترشح هورمون رشد انسانی، میزان تولید و ترشح هورمونی موسوم به هورمون پرولاکتین نیز در بدن زیاد می شود و همین امر نیز خود به تبعات منفی شدیدی ختم می شود که کمتر در مورد آن می دانید و در این مقاله ی کوتاه سعی بر این داریم تا در مورد این مقوله صحبت کنیم.

نکاتی در خصوص هورمون رشد و کلن بوترول

وظیفه پرولاکتین در بدن زنان

این هورمون اصولا هورمونی زنانه بوده و زمانی که زنان باردار شده و به نزدیکی های زایمان می رسند این هورمون در بدن اینها افزایش می یابد تا مایعی موسوم به شیر نیز در سینه ی زنان تولید شده و منبع غذای کودک آن ها شود و صد البته اثرات این هورمون در بدن زنان به همین موضوع ساده ختم نمی شود.

این هورمون یکی از اصلی ترین هورمون هایی است که موجب بزرگ شدن سینه ی زنان می شود و صد البته این بزرگی ناشی از شکل گیری و افزایش حجم تودهای پستانی بوده و ابدا ناشی از بزرگ شدن حجم عضلات پکتورالیس نیست که به آن دل خوش کنید.

عوارض پرولاکتین در بدن مردان

اینکه این هورمون در بدن مردان چه کاری دارد و چرا باید بدن مردان نیز قابلیت تولید این هورمون را داشته باشید نیز نیازی به ورود حس نمی کنم و فقط شما را به این نکته ی مهم هشدار می دهم که افزایش ترشح این هورمون در بدن مردان تبعات منفی شدیدی دارد که به پاره ای از اصلی ترین و شناخته شده ترین این عوارض که هر یک به تنهایی می تواند زندگی را برای شما تبدیل به جهنم بکند اشاره می کنیم:

پرولاکتین و افت شدید قدرت جنسی

ابتدایی ترین آن افت بسیار شدید و حاد قدرت باروری و همچنین میل و قوای جنسی مردانه است و خیلی از شما ها این مقوله را به کرات و در سطح آزار دهنده ای تجربه کرده اید. شاید در نگاه اول افت و قوای جنسی چیزی نیست که بتوان آن را هولناک قلمداد کرد ولی زمانی که تب و تاب ورزش تا حدودی فروکش کرد خواهید دید که عارضه ی چندان قابل تحملی هم نبوده و خود منشا بسیاری از بیماری روحی و روانی و حتی موجب مردم گریزی و انزوا و از دست رفتن اعتماد به نفس شده و در برخی موارد نیز موجب تحقیر شدید افراد می گردد.

مکمل های تقویت کننده قوای جنسی

پرولاکتین و شل شدن سینه ها

افزایش میزان تولید و ترشح هورمون پرولاکتین در بدن مردان موجب شکل گیری و افزایش حجم توده ی پستانی در سینه ها شده و موجب آویزان و شل شدن سینه ها در مردان می شود. موضوعی که برای بدنسازان کابوسی هولناک است و در اغلب موارد کار به جراحی می کشد. مسلما زمانی که نوک سینه ها دارای توده بوده و سینه ها شل و آویزان هستند احساس خوشایندی به شما دست نخواهد داد و این مسئله خصوصا در میان کسانی که امروزه در سطح وسیع از پپتیدها استفاده می کنند به وفور دیده می شود.

پرولاکتین و ناباروری

گفتیم که افزایش میزان تولید و ترشح هورمون پرولاکتین در بدن مردان موجب افت بسیار قوا و میل جنسی مردانه شده و حتی در موارد حادتر فرد را تا مرز عقیمی نیز به پیش می برد و در صورتی که در اسرع وقت به فکر درمان نباشید ممکن است این عقیمی در شما نهادینه شده و نسل شما را منقرض کند.

تشخیص اشتباه

برخی از مربیان پرورش اندام عموما در مواجهه با ناتوانی جنسی که شاگرد از آن شکایت می کند دست به نسخه شده و مقدار انبوهی hcg و شاید هم پروویرون برای شاگرد نسخه می کنند و این در حالی است که هر گردی در دانش پزشکی گردو نیست و دلیل همه ی ناتوانی های جنسی افراد نیز افت میزان تولید و ترشح تستوسترون نیست و بدیهی است در صورتی که دلیل افت قدرت مردانه در بدن افراد، افت شدید میزان تولید و ترشح هورمون پرولاکتین باشد چنین تجویزهایی که در پرورش اندام سبک ممد کول و جعفر بازو به کرات دیده شده است موجب بهبود وضعیت فرد نخواهد شد بلکه موجب تشدید ناتوانی جنسی نیز خواهد گردید.

استروئیدهای بی عارضه

امروزه ادعا می شود برخی از استروئیدها همانند پریموبولان استروئیدهای بی عارضه و کاملا سالمی هستند و مصرف آن ها عوارض جانبی جدی ایجاد نمی کند و متاسفانه در برخی منابع نسبتا معتبر جهانی که در مورد داروهای پرورش اندام قابل استناد هستند نیز بر این مهم صحه گذاشته شده است ولی توجه داشته باشید هیچ استروئید سالم و بی عارضه ای نداریم و همین پریموبولان دپوهایی که به فراوانی در ترکیه تولید می شوند و به دلیل همجوار بودن ایران با ترکیه به فراوانی نیز به داخل ایران راه پیدا کرده و مصرف می شوند یکی از اصلی ترین دلایل بالارفتن هورمون پرولاکتین در بدن ورزشکاران ایرانی بوده است به نحوی که در طول هفته از سینه ای بالای ۱۰ نفر از ورزشکاران پرورش اندام کار که گاه هیبت هایی همسان با غول بیابانی دارند شیر و مایعی شبیه به شیر خالی می کنم و این ورزشکاران چنین رفتارها و تجربیات زنانه را مدیون همین هورمون و مدیون دزهای بالا و مصرف های طولانی مدت پپتیدهایی هستند که امروزه ادعا می شود از سالم ترین داروها هستند و تبعات منفی ندارند.

پرولاکتین و ضعف بینایی

بالا رفتن هورمون پرولاکتین در بدن مردان موجب افت شدید قدرت بینایی نیز می شود ولی ورزشکاران بدنسازی و پرروش اندام به دلیل اینکه چشم شان به جز عضلات و حجم و کات، چیز دیگری را عموما نمی بیند زیاد متوجه این عارضه نشده و یا آن را به دارو ربط نمی دهند. ولی این نیز از جمله واقعیت هایی است که به فراوانی در افرادی که حتی از داروهای به اصطلاح سالم استفاده می کنند نیز دیده می شود.

نکته

البته استروئیدها و خصوصا داروهای یاد شده تنها دلیل بالا رفتن میزان تولید و ترشح هورمون پرولاکتین در بدن مردان نیستند و برخی داروهای دیگر همانند داروهای ضد تهوع و داروهایی که برای درمان زخم معده مورد استفاده قرار می گیرند نیز ممکن است موجب این عارضه شوند. همچنین ثابت شده است که استرس محسوس میزان تولید و ترشح هورمون پرولاکتین در بدن مردان می شود.

تشخیص و تجویزهای اشتباه

اصولا تشخیص در بدنسازی سبک ممد کول و جعفر بازو محلی از اعراب ندارد و هر چه هست یا تقلید از گذشتگان و کپی برداری از روی دست یکدیگر و یا نهایتا حدس و گمانه زنی و اظهار فضل و افاضات ادب از روی معده است ولی به تجویز که می رسیم بارها و بارها رویت شده است که حتی املای صحیح فارسی داروها را نیز بلد نیستیم ولی با این وجود در جایگاه پزشک فوق تخصص غدد نشسته و برای شاگرد نگون بخت، نسخه های پرروشی و یا حتی درمانی می نویسیم.

رویت شده است که استاد! در مواجهه با یاد کردن سینه های شاگرد که چیزی جز پریموبولان و پپتید مصرف نکرده است دست به نسخه شده و انبوهی از داروهای آنتی استروژن برای وی نسخه کرده است و زمانی که شاگرد علی رغم مصرف این داروها باز از بزرگ شدن و آویزان شدن نوک سینه شکایت کرده است امر به افزایش در داروهای آنتی استروژن همانند لتروزل و تاموکسیفن کرده است.

برادر من! این داروهای آنتی استروژن داروهای بسیار پر قدرت و پر عارضه ای هستند که در شیمی درمانی سرطان سینه زنان آن هم با رعایت احتیاط شدید و آن هم از روی ناچاری و آن هم با رعایت احتیاط شدید و آن هم از روی ناچاری و آن هم از سر اینکه موضوع مرگ و زندگی است مورد استفاده قرار می گیرد و زمانی که ورزشکار نگون بخت که با طناب پوسیده ی شما به چاه دارو رفته است و تنها از بالا بودن هورمون پرولاکتین در عذاب است به تجویز شما تن به استفاده از آنتی استروژن آن هم در دزهای بالا می دهد و نه تنها بهبودی در خود حاصل نمی کند بلکه خود همین آنتی استروژن هایی که برای وی نسخه می کنید منشا بسیاری از تبعات منفی دیگر می گردد که ارتباط چندانی به مبحث ما در این مقاله ندارد و از آن در می گذریم.

کلام آخر

پپتیدها بر خلاف آنچه ادعا می شود که بی عارضه هستند، حتی دارو هم نیستند وبلکه ترکیبات بسیار خطرناکی هستند که در دنیا بر روی نمونه های حیوانی نیز آزمایش نشده است و شما اینطور بی محابا وارد بدن خود می کنید.

پریموبولان دپوها که به دلیل نزدیکی ایران با کشور سازنده ی آن یعنی ترکیه به وفور نیز در دسترس ورزشکاران است شاید از نظر عوارض آندروژنی و استروژنی و … داروی نسبتا قابل تحملی باشد ولی امروزه و اصلی ترین متهم تولید شیر در پستان بدنسازانی است که اگر چه در ظاهر، هیبت گوریل و رستم دستان دارند ولی ماهیانه و برای خالی کردن شیر تولید شده در پستان های خود مراجعات مستمر و منظم دارند؟ هر چیزی که ادعا می شود را به این راحتی و بدون تحقیق قبول نکرده و سلامت خود را فدای سراب دو سه کیلو گرم افزایش وزن و حجم نکنید!

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

4.5/5 – (2 امتیاز)
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی