فهرست مطالب

آنچه شما درباره ی چاق شدن می دانید

آنچه حقیقت ندارد:

۱) اشخاص چاق کسی هستند که سرخوشند و زندگی بدون دغدغه و آسوده ای دارند.

۲) بعضی اشخاص با خوردن آب هم چاق می شوند.

۳) نان سرخ شده تست کمتر چاق می کند.

۴) عسل چون دارای قند طبیعی است کمتر از قند چاق می کند.

۵) قند و شیرینی بیش از بقیه ی مواد سیب چاقی هستند.

۶) غذاهایی وجود دارند که شخص را لاغر می کند.

۷) سیب زمینی چاق کننده است.

۸) اگر یک وعده غذا بخوریم لاغر می شویم.

۹) در بدن بعضی اشخاص تمام خوراکیها تبدیل به چربی می شوند.

۱۰) عصاره ی میوه های مغذی (آب میوه) چاق نمی کند.

۱۱) نان سیاه کمتر چاق می کند.

۱۲) هرگاه کسی بیماری قلبی داشته باشد لاغر شدن برای او زیان دارد.

آنچه شما می دانید و حقیقت دارد:

۱) اشخاص چاق غمگین و عصبی هستند.

۲) آب ساده ابداً کالری ندارد و نمی تواند چاق کند (به شرطی که همراه با غذا خورده نشود. در بعضی اشخاص، آب در بدن جمع می شود و آن ها را چاق می کند. در این صورت هم آب مقصر نیست بلکه مزاج و بدن مقصر است.)

۳) تفاوتی ندارد چون سرخ کردن نان به هیچ وجه از کالری آن نمی کاهد.

۴) قند عسل ابداً با قند معمولی فرقی ندارد و برعکس اگر حجم مساوی از آن ها را مصرف کنیم، عسل کالری بیشتری دارد.

۵) چربی هایی مثل کره و خامه بیستر از مواد قندی و قند چاق می کنند.

۶) هیچ نوع غذایی که دارای کالری کمتر از صفر باشد وجود ندارد.

۷) ابداً صحیح نیست چون سیب زمینی به تنهایی بسیار کمتر از نان ارزش غذایی دارد. آنچه شما را چاق می کند، کره و مواد دارای چربی دیگری است که با سیب زمینی مخلوط می شود. به همین لحاظ سیب زمینی آب پز خوب است.

۸) دفعات غذا شرط نیست بلکه مقدار و مجموع مواد غذایی که مصرف می کنیم مهم است.

۹)‌ شما هرچه گرسنه شوید در وعده ی بعدی بیشتر می خورید و جای یک وعده غذایی خورده نشده پر می شود.

۱۰) ابداً چنین نیست.

۱۱) متابولیسم و سوخت و ساز غذا تقریباً در همه یکسان است ولی اشخاصی که کمتر حرکت بدنی دارند زودتر چاق می شوند. اشتباه است، چرا که میزان کالری ارزش غذایی زیادی دارد.

۱۲) برعکس، چاقی بخصوص برای بیماری قلبی مضر است و آن ها هم بهتر است با نظارت و دستور پزشک از وزن زیاد خود بکاهند.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه