منابع مطلوب کربوهیدرات برای پس از تمرین

منابع مطلوب کربوهیدرات برای پس از تمرین

اگر صحبت از انتخاب ار بین مکمل ها باشد، مکمل های افزایش دهنده وزن، اغلب انتخاب های بسیار
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
0

اگر صحبت از انتخاب ار بین مکمل ها باشد، مکمل های افزایش دهنده وزن، اغلب انتخاب های بسیار خوبی برای افزودن کربوهیدرات به وعده پس از تمرین شما هستند.

می توانید از مکمل های کربوهیدرات خالص که حاوی دکستروز، مالتودکسترین یا وکسی مایز هستند و توسط کمپانی های مختلفی عرضه می شوند هم بهره بگیرید و این کربوهیدرات های تند هضم را با نسبت ۲ به ۱ به پروتئین خالص خود اضافه کنید. بسیاری از کمپانی ها هم به ارائه محصولاتی می پردازند که بطور عمده حاوی کربوهیدرات های ساده هستند و همزمان ترکیباتی هم برای تقویت رشد دارند از جمله کراتین و گلوتامین، آن ها را هم می توانید با نوشیدنی پروتئین خود ترکیب کنید.

اما اگر قصد دارید از مسیر غذایی، نیاز بدن را تأمین کنید، باید بدنبال منابع غذایی تند هضم باشید. بعنوان مثال چند تکه نان سفید به همراه ژله یا مربا یا غلات برشته و عسل را با مکمل پروتئین خود میکس کنید و این در حالی است که علاوه بر اینکه منبعی از کربوهیدرات تند هضم بشمار می آیند غلظت و طعم پروتئین شما را هم تقویت می کنند.

در مقابل در وعده پس از تمرین سعی کنید از مصرف فیبر و چربی ها خودداری کنید، چرا که این دو ماده سرعت گوارش کربوهیدرات ها و پروتئین های تند هضم را کاهش می دهند.

حدود یک ساعت بعد از وعده پس از تمرین، پک وعده غذای کامل حاوی پروتئین، کربوهیدرات های مرکب، چربی های سالم و فیبرها مصرف کنید. بعنوان یک مثال خوب به این منظور می توان به استیک، مقداری نان سبوس دار، سالاد به همراه روغن زیتون و سرکه، و سبزیجاتی مثل کلم بروکلی و اسفناج اشاره کرد.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.
به اشتراک بگذارید:
داغترین مطالب سایت
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در رشد قد
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در...
 
۷۹۴دیدگاه
مکمل ارژنین
آشنایی با مکمل ال-آرژنین و سوا...
 
۷۵۷دیدگاه
برنامه بدنسازی
مشاوره و دریافت آنلاین برنامه ...
 
۵۸۸دیدگاه
روش دریافت کارت مربیگری بدنسازی
روش دریافت کارت مربیگری بدنساز...
 
۵۶۴دیدگاه
نوجوانان ، بدنسازی، تهدیدها وفرصتها
نوجوانان – بدنسازی، تهدی...
 
۵۳۵دیدگاه
سوال جواب های متداول و رایج در بدنسازی و فیتنس
سوال جواب های متداول و رایج در...
 
۴۳۳دیدگاه

ارسال دیدگاه