فهرست مطالب

برخی از بدنسازان معتقد بودند که مصرف سیب و پرتقال در فاصله زمانی <بلافاصله پس از تمرین> در برطرف کردن سریع انرژی از دست رفته، مناسب است؛ ولی طی تحقیقاتی مشخص شده که مصرف این ۲ میوه در فاصله زمانی پیش از تمرین، به مراتب تاثیر بیشتری دارد.

سیب و پرتقال دارای کربوهیدرات دیر جذبی بوده و فیبر در آن به روند طولانی تر هضم و جذب آن کمک به سزایی نموده و به تبع همین موضوع، انرژی لازم را در خلال تمرین، برای بدنسازان تامین خواهد کرد.

در گذشته، بدنسازان به علت موجود فروکتوز بالا در برخی میوه ها از خوردن آن ها در هنگام تمرینات خودداری می کردند و به علت ترس از افت انرژی در خلال تمرین، در وعده قبل از تمرین، کربوهیدرات هایی نظیر <برنج، ذرت، و یا سیب زمینی پخته> مصرف می کردند؛ ولی آنچه نمی دانستند این بود که فروکتوز موجود در گیاهان در کبد به گلوکز تبدیل می گردد و این بدان معناست که به هر حال این ماده شیرین وارد عضلات می گردد.

سیب نیز از میوه هایی است که دارای سوخت و ساز کندی در بدن است و این یعنی این که انرژی آن، مدت زمان بیشتری در بدن می ماند. پرتقال نیز سریع تر می سوزد و حاوی مقادیر زیادی ویتامین C می باشد.

در نهایت، سیب و پرتقال منبع کربوهیدراتی کاملی برای قبل از تمرین – نه پس از آن – هستند و هر کدام از آن ها نوعی کربوهیدرات دیر جذب فراهم می کند که بدون تغییر سطح انسولین، انرژی لازم را جهت تمرین مناسب فراهم می سازد.

یک عدد سیب بزرگ، حاوی ۳۰ تا ۴۰ گرم کربوهیدرات است. پرتقال نیز نقش مهمی را در فراهم ساختن ویتامین C ایفا می کند و حاوی مقادیر زیادی <بتا – کاروتن> می باشد. ویتامین C باعث افزایش نیترو اکسید می شود که ماده مفیدی برای بدنسازان به حساب می آید.

مصرف ۲۲ عدد پرتقال، قبل از تمرین، کربوهیدرات مورد نیازتان را فراهم خواهد کرد و یک عدد سیب بزرگ نیز حاوی ۳۰ تا ۴۰ گرم کربوهیدرات است.

*

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه