فایده مصرف سیب و پرتقال در زمان پیش از تمرین

فایده مصرف سیب و پرتقال در زمان پیش از تمرین

برخی از بدنسازان معتقد بودند که مصرف سیب و پرتقال در فاصله زمانی<بلافاصله پس از تمرین> در برطرف
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
1+

برخی از بدنسازان معتقد بودند که مصرف سیب و پرتقال در فاصله زمانی <بلافاصله پس از تمرین> در برطرف کردن سریع انرژی از دست رفته، مناسب است؛ ولی طی تحقیقاتی مشخص شده که مصرف این ۲ میوه در فاصله زمانی پیش از تمرین، به مراتب تاثیر بیشتری دارد.

سیب و پرتقال دارای کربوهیدرات دیر جذبی بوده و فیبر در آن به روند طولانی تر هضم و جذب آن کمک به سزایی نموده و به تبع همین موضوع، انرژی لازم را در خلال تمرین، برای بدنسازان تامین خواهد کرد.

در گذشته، بدنسازان به علت موجود فروکتوز بالا در برخی میوه ها از خوردن آن ها در هنگام تمرینات خودداری می کردند و به علت ترس از افت انرژی در خلال تمرین، در وعده قبل از تمرین، کربوهیدرات هایی نظیر <برنج، ذرت، و یا سیب زمینی پخته> مصرف می کردند؛ ولی آنچه نمی دانستند این بود که فروکتوز موجود در گیاهان در کبد به گلوکز تبدیل می گردد و این بدان معناست که به هر حال این ماده شیرین وارد عضلات می گردد.

سیب نیز از میوه هایی است که دارای سوخت و ساز کندی در بدن است و این یعنی این که انرژی آن، مدت زمان بیشتری در بدن می ماند. پرتقال نیز سریع تر می سوزد و حاوی مقادیر زیادی ویتامین C می باشد.

در نهایت، سیب و پرتقال منبع کربوهیدراتی کاملی برای قبل از تمرین – نه پس از آن – هستند و هر کدام از آن ها نوعی کربوهیدرات دیر جذب فراهم می کند که بدون تغییر سطح انسولین، انرژی لازم را جهت تمرین مناسب فراهم می سازد.

یک عدد سیب بزرگ، حاوی ۳۰ تا ۴۰ گرم کربوهیدرات است. پرتقال نیز نقش مهمی را در فراهم ساختن ویتامین C ایفا می کند و حاوی مقادیر زیادی <بتا – کاروتن> می باشد. ویتامین C باعث افزایش نیترو اکسید می شود که ماده مفیدی برای بدنسازان به حساب می آید.

مصرف ۲۲ عدد پرتقال، قبل از تمرین، کربوهیدرات مورد نیازتان را فراهم خواهد کرد و یک عدد سیب بزرگ نیز حاوی ۳۰ تا ۴۰ گرم کربوهیدرات است.

*

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.
به اشتراک بگذارید:
داغترین مطالب سایت
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در رشد قد
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در...
 
۷۹۶دیدگاه
مکمل ارژنین
آشنایی با مکمل ال-آرژنین و سوا...
 
۷۵۹دیدگاه
روش دریافت کارت مربیگری بدنسازی
روش دریافت کارت مربیگری بدنساز...
 
۶۱۴دیدگاه
برنامه بدنسازی
مشاوره و دریافت آنلاین برنامه ...
 
۶۰۰دیدگاه
نوجوانان ، بدنسازی، تهدیدها وفرصتها
نوجوانان – بدنسازی، تهدی...
 
۵۳۹دیدگاه
سوال جواب های متداول و رایج در بدنسازی و فیتنس
سوال جواب های متداول و رایج در...
 
۴۴۵دیدگاه

ارسال دیدگاه