تطابق سوخت و ساز و کاهش وزن

بدن آدمی ساز و کار جالبی برای حفظ بقای خود دارد که می تواند هدف شما را که
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
0

سوخت و ساز

بدن آدمی ساز و کار جالبی برای حفظ بقای خود دارد که می تواند هدف شما را که همان کاستن وزن خویش است، ناکام بگذارد. اگر شما به جای تطابق یافتن یا یک رژیم غذایی متعادل تلاش کنید که با ایجاد محدودیت شدید در میزان دریافت کالری وزن خود را کاهش دهید، بدنتان این محدودیت شدید را به عنوان تهدیدی برای بقای خویشتن به حساب خواهد آورد و در پاسخ به این تهدید، سرعت سوخت و ساز خود را کاهش داده و به حفظ انرژی خواهد پرداخت.

بدین ترتیب مشاهده خواهید کرد علی رغم آنکه تقریبا هیچ چیز نمیخورید وزنتان کم نمی شود، زیرا بدنتان سرعت سوخت و ساز خود را شدیدا کاهش داده است.
همچنین رژیم غذایی کالری توانایی بدن را در حفظ چربی بیشتر می کند که با هدف های شما در تضاد است. بنابراین تنها ورزش است که می تواند برای کاهش وزن راهگشا باشد. تمرین کردن کالری مصرف می کند، نقطه تنظیم بدن شما را پایین می آورد و به برنامه آمادگی جسمانی شما شادی و نشاط می بخشد. دانستن چنین برنامه ای بدون شک برای رسیدن به اوج قابلیتهای ورزشی ضروری است.

کم نشدن وزن

اگر پس از آنکه با یک برنامه ورزشی تطابق پیدا کردید، وزنتان کاهش نیافت نگران نباشید. ورزش کردن ممکن است موجب افزایش قوام ماهیچه ها یا افزایش توده ماهیچه ای گردد که این افزایش اندازه ماهیچه ها می تواند به صورت ثابت ماندن وزن بدن یا حتی افزایش آن، خود را نشان می دهد.
بنابراین رژیم غذایی و برنامه ورزشی خود را به همین صورت حفظ کنید. پس از اینکه رشد ماهیچه ای شما به سطح پایداری رسید، عاقبت کاهش چربی بدن آغاز خواهد شد.
هیچ کس نتوانسته است برای کاهش وزن راهی بهتر از رژیم غذایی کم کالری (مشتمل بر دست کم سه یا چهار وعده غذایی در روز) به همراه یک برنامه ورزشی رو به افزایش پیدا کند.

گرسنگی کشیدن به تنهایی به هر صورتی که باشد موجب کاهش وزن نخواهد شد.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.
به اشتراک بگذارید:
داغترین مطالب سایت
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در رشد قد
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در...
 
۷۸۸دیدگاه
مکمل ارژنین
آشنایی با مکمل ال-آرژنین و سوا...
 
۷۵۷دیدگاه
برنامه بدنسازی
مشاوره و دریافت آنلاین برنامه ...
 
۵۸۶دیدگاه
نوجوانان ، بدنسازی، تهدیدها وفرصتها
نوجوانان – بدنسازی، تهدی...
 
۵۳۵دیدگاه
روش دریافت کارت مربیگری بدنسازی
روش دریافت کارت مربیگری بدنساز...
 
۵۳۲دیدگاه
سوال جواب های متداول و رایج در بدنسازی و فیتنس
سوال جواب های متداول و رایج در...
 
۴۲۹دیدگاه

ارسال دیدگاه