برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

فهرست مطالب

سوالات پرورش اندام از شما پاسخ از مربی اسبق تیم ملی

  • بهترین تقسیم عضلات برای حجم چهار جلسه ای را معرفی کنید. با توجه به این که در قسمت بازوها بسیار کند رشد هستم؟

با توجه به ضعف و ژنتیک در قسمت بازوها شما باید اولویت را در دست ها قرار دهید و چون بیوگرافی شما را ندارم، فقط برای تقسیم عضلات ۴ جلسه ای پیشنهاد می کنم ۴ برنامه داشته باشید:

  1. روز اول، فقط پاها و پشت پا و ساق
  2. روز دوم حرکات سینه و پشت بازو
  3. حرکات زیر بغل (پشت) با جلو بازو
  4. سرشانه و عضلات شکم

بعد از هر ۲ روز تمرین«۱ روز» استراحت کنید. جمعه ها هم استراحت کنید.

  • بهترین پیشنهاد شما برای کم کردن چربی بدن و حجم شکم چیست؟

در پاسخ به این سوالات باید گفت: برای کم کردن چربی کسانی که حرفه ای ورزش نمی کنند چند مورد اصلی را می گویم: اول، رژیم مقطعی و پیروی از یک رژیم غذایی ساده یا پیچیده در مقطع کوتاه به شما کمک نمی کند. اگر بخواهم خلاصه کنم که نمی توانم؛ چون خیلی مباحث پیچیده ای دارد ولی چند نکته را بیان می کنم:

  1. خوب خوردن را یاد بگیرید. نخوردن صحیح نیست؛ یعنی طبیعت خوردن خود را عوض کنید.
  2. سرعت خوردن غذا را کم کنید و آهسته غذا بخورید.
  3. حجم غذاها را کم کنید و از وعده های کوچک ولی مفید استفاده کنید.
  4. نوع غذاهای خوب را در برنامه خود بگنجانید.
  5. نوع طبخ غذا خوب باشد که احتیاج به چربی به طبخ نداشته باشید (مثل آب پز ـ کبابی ـ تنوری ـ بخار پز)
  6. مواد قندی ساده را از برنامه خارج کنید.
  7. حتماً ورزش کنید.
  • آیا با وجود مصرف قرص های اعصاب «زاناکس، پروپرانول و دنورپین» مشکلی برای آماده سازی بدنم برای مسابقات به وجود نمی آید؟ تداخلی با داروها و مکمل هایی که باید استفاده کنم دارد یا خیر؟

در جواب این سوالات پرورش اندام باید گفت که طبیعی است با داروهایی که شما مصرف می کنید مشکل به وجود می آید.

شما اول باید زیر نظر مستقیم پزشک، درمان بشوید بعد به فکر مسابقات و آماده سازی باشید. ولی تمرین می تواند درمان اعصاب و تپش قلب و موارد دیگر شما را کمک کند، ولی هیچ داروئی استفاده نکنید و حتماً به پزشک مراجعه کنید. هدف از ورزش، اول سلامتی، دوم سلامتی و سوم سلامتی می باشد. و بعد، موارد دیگر مهم می باشد.

  • درباره مکمل نیتریک توضیح دهید؟

اگر منظور شما نیتروپک یا نیتریک اسید می باشد این مکمل فقط قبل از تمرین و یا صبح ها مصرف می شود. باید توجه داشته باشید که از نظر قلب و عروق مشکلی نداشته باشید و حتماً با مشاوره پزشک و چکاپ و طبق دستور باشد.

این مکمل کمک می کند که خون و اکسیژن، سریع تر به عضلات برسد و پمپاژ خون را سریع کند.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

2 پاسخ

  1. سلام خسته نباشید من تو قسمت دستات مخصوصا بازوها خیلی ضعیف هستن هرچقدر کارمیکنم هیچ رشدی ندارند بنظر شما باید چکارکنم ممنون از لطفتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درج آگهی بدنسازی

حداکثر 10 عکس مجاز می باشد