برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

logo
منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

سوالات متداول برای تاسیس و راه اندازی باشگاه بدنسازی

شاید شما هم جزء افرادی باشید که به تازگی تصمیم گرفته اند باشگاه بدنسازی خود را تاسیس کنند اما هیچ اطلاعاتی در این زمینه ندارید برای شروع میتوانید از سوال وجوابهای زیر استفاده کنید و در صورت نیاز از دیگر مقالات و پکیج های آموزشی ما برای حرفه ای شدن در این کسب و کار استفاده کنید.

  • برای تاسیس باشگاه بدنسازی چه کاری باید انجام دهیم؟

ابتدا شما باید یک سالن حداقل ۱۵۰ متر مساحت و با ارتفاع سقف ۲۸۰سانتی متر در نظر بگیرید.


  • مراحل قانونی دریافت مجوز را از کجا و باید پیگیری کنم؟

شما باید به اداره ورزش و جوانان  شهرخود قسمت امور باشگاه ها مراجعه نمایید.


  • چه مدارکی برای دریافت مجوز لازم است؟

کسی که میخواهد باشگاه تاسیس کند از لحاظ قانون موسس نامیده میشود و باید یک سالن به اداره ورزش معرفی نماید با اجاره نامه ۲ ساله یا سند مالکیت به نام موسس – اصل و کپی مدارک تحصیلی (حداقل دیپلم)، کارت ملی و شناسنامه.


  • آیا استعلام های دیگری هم از دیگر ادارات لازم است؟

بله باید اسم و محل باشگاه به تایید اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی برسد – گواهی عدم سوء پیشینه موثر از دادگستری – گواهی عدم اعتیاد از اداره بهداشت – نامه از شهرداری منطقه مبنی بر اجازه استفاده ورزشی از از سالن معرفی شده(بعضی از ادارات نامه شهرداری نمی خواهند).


  • آیا کسی که خود اهل ورزش نیست میتواند باشگاه تاسیس کند؟

بله موسس لازم نیست حتما ورزشکار یا مربی باشد میتواند باشگاه را به عنوان موسس و سرمایه گذار تاسیس کند و مربی رسمی استخدام کند هم برای باشگاه بانوان و آقایان. شایعاتی که میگویند باید قهرمانی ولیسانس تربیت بدنی داشته باشید درست نیست.


  • آیا میشود قبل از دریافت مجوز باشگاه را راه اندازی کرد؟

بله می شود ولی امکان دارد که بعد از سرمایه گذاری شما ایراد قانونی غیر قابل حلی در موقع دریافت مجوز پیش بیاید و نتوانید مجوز آن محل را بگیرید در این صورت یا مجبور به جابجایی خواهید شد یا با درخواست اداره ورزش توسط اداره اماکن به دلیل نداشتن مجوز پلمپ شوید البته ممکن است مدتی غیر قانونی کار کنید وکسی هم با شما کاری نداشته باشد ولی ریسک بزرگی است به تازگی با راه ادازی مشاغل همکاری میشود ابتدا از مقدمات قانونی با خبر شوید وبعد اقدام کنید.


  • برای پیدا کردن مربی بدنسازی چکار باید کنیم؟

همه رشته های ورزشی در هر شهرستان یک هیئت ورزشی دارند که اطلاعات و آمار همه مربیان آن رشته را دارند و شما می توانید از آنها درخواست کنید کسی را که کارت رسمی مربیگری دارد به شما معرفی کنند

مربی باشگاه بدنسازی حتما باید کارت مربیگری بدنسازی یا فیتنس از فدراسیون بدنسازی گرفته باشد هرشهری کارت گرفته باشد مهم نیست درکل کشور میتواند فعالیت کند.


  • آیا کسی که خود موسس است میتواند مربی سالن هم باشد؟

بله می تواند هم موسس باشد و هم مربی ولی یک نفر را باید به عنوان مدیر سالن معرفی کند موسس، مدیر و مربی سه عنوان لازم برای دریافت مجوز است که هر سه پست نمی تواند یک نفر باشد باید حداقل دو نفر باشد هم باشگاه بانوان و هم باشگاه اقایان.


  • بخش بانوان یک باشگاهی که مردانه دارد چه تفاوتی با یک باشگاه تک جنسیتی دارد؟

موسس باید یک خانم را به عنوان “مدیره بخش بانوان” و یک مربی را به عنوان “مربی بدنسازی بانوان” معرفی نماید.


  • این که می گویند برای تاسیس باشگاه و یا مربیگری باید قهرمانی و یا تحصیلات تربیت بدنی داشته باشیم درست است؟

خیر شایعه است و حقیقت ندارد هر کسی در صورت داشتن سرمایه و رعایت قانون میتواند باشگاه تاسیس نماید و کارت مربیگری دریافت کند البته باید شرایط اولیه که ذکر شد فراهم نماید ولی قهرمانی و مدارک تحصیلی مرتبط نیازی نیست.


  • آیا میشود مربی بانوان همان مدیره بخش بانوان هم باشد آیا باید با موسس فامیل باشد مثلا همسرش باشد؟

بله میشود یک خانم هم مربی باشد هم مدیره بخش بانوان – نه نیازی نیست حتما نسبتی با موسس داشته باشند.


  •  آیا وام برای تاسیس باشگاه بدنسازی پرداخت میشود؟

در دولت های قبل وام های زود بازده و وام های ورزشی وجود داشت که با معرفی اداره ورزش به اداره کار و بعد معرفی به بانک وام های با سود کم پرداخت میشد ولی با اوضاع اقتصادی دولتهای حال حاضر الان خیر فقط اگر یک پروژه خیلی بزرگ باشد که بتواند اشتغال زیاد ایجاد کند ممکن است رضایت و همکاری مسئولین را جلب کند.برای وام از روی میلان حساب خود ودیگر منابع حساب کنید ادارات ورزش فعلا نمیتوانند معرفی کنند.


  • هزینه تاسیس باشگاه بدنسازی چقدر است؟

یک باشگاه آبرومند ۱۵۰متری از حداقل ۲۰۰ تا ۱/۵ میلیارد و حتی ۵میلیارد تومان امکان پذیراست بسته به متراژ و مدل  ومارک تجهیزات متغیر است.


  • فرم تقاضای تاسیس باشگاه ورزشی شامل چه نکاتی میباشد؟

اطلاعات مکان شخص موسس کروکی و اطلاعات اولیه.


  • طریقه دریافت وام برای باشگاه به جه صورت است؟

به اداره ورزش قسمت امور باشگاه ها مراجعه نماید و درخواست بدهید اگر امکانات وتسهیلاتی پیش بینی شده باشد آنها مراحل دیگر را اطلاع میدهند.


  • حداقل متراژ باشگاه بدنسازی چقدر است؟

برای دریافت مجوز حداقل ۱۵۰ متر با سقف ۲۸۰سانتی متر باید باشد ولی بیشتر از آن هر په بزرگتر بهتر و البته پر هزینه تر.


  • هزینه تاسیس باشگاه ایروبیک پیلاتس یوگا

حدودا با ۵۰میلیون تجهیزات تشک و اسباب فیتنس میشود یک باشگاه ایربیک و …تاسیس کرد البته تعداد و کیفیت وسایل بهتر و بیشتر باشد هزینه ها بالاتر میرود این فقط هزینه وسایل ورزش بود که ارائه شد.


  • مجوز باشگاه ایروبیک پیلاتس یوگا

۱۰۰ متر باشگاه برای این رشته ها موفق به کسب مجوز میشود مابقی شرایط همان شرایط سالن بدنسازی میباشد.


  • از کجا در مورد وسایل بدنسازی و خرید آن تحقیق کنم؟

ما در این سایت اطلاعات جامع و کاملی از همه برند ها و دانلود کاتالوگ آن قرار داده ایم برای اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۳۵۱۰۷۴۳۸۰ تماس بگیرید.


  • آیا میتوانم یک باشگاه خصوصی راه اندازی کنم در متراژ کمتر برای کار با شاگردان خصوصی خودم بدون این که تابلو بزنم؟

بله میتوانید ولی متاسفانه مجوز برای این گونه باشگاه ها در قانون پیش بینی نشده است بسیاری از مجتمع های مسکونی ادارات و حتی مربیان باشگاه خصوصی بدون مجوز دارند کار میکنند ولی نباید تابلو بزنند در غیر این صورت ممکن است از فعالیت آنها جلو گیری شود.


چه لوازمی برای یک هوم جیم لازم است تهیه کنم ؟

میتوانید چند دستگاه اصلی بگیرید با میز مدرج همه کاره وچند دمبل هالتر متغیر یا یک دستگاهای چند کاره بگیرید برای مشاوره خرید با شماره ۰۹۳۵۱۰۷۴۳۸۰ تماس بگیرید

تماس با ما

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

4.5/5 – (109 امتیاز)
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

60 پاسخ

  1. با سلام برای تاسیس باشگاه آیا مدیر و موسس می تونه یک نفر باشه و سوال دوم من مراجعه کردم میگن یا باید کارت مربیگری و یا سه سال سابقه داشته باشی و یا مدرک تحصیلی لیسانس تربیت بدنی داشته باشی آیا صحت داره

    1. اگر تابلو نزنند واز لحاظ همسایگان شکایتی نشود وگزارش تمرین مختلط یا مزاحمت برای همسایگان نداشته باشند ایرادی نمیگیرند ولی فعالیت هوم جیم قانونی نیست

  2. سلام وخسته نباشید می خواستم بدونم مدیر سالن و مربی و موسس چه مسئولیت های حقوقی دارند اگر اتفاقی داخل باشگاه بیافتد چه کسی مسول است و کلا مسولیت هر کدام به چه اندازه است تشکر

    1. وقتی اتفاق بیفتد واز باشگاه شکایت شود نسب به اتفاق افتاده کارشناسی میشود ومیزان درصد تقصیر ان اتفاق توسط کارشناس دادگستری تعین میشود وقاضی طبق ان حکم میکند

  3. سلام وقتتون بخیر جایی نوشته بود از شرایط موسس و مدیر باشگاه اینه که شغل دولتی نداشته باشن درسته این موضوع؟

      1. سلام برای تاسیس یک باشگاه رزمی اگر موسس از قهرمان های ملی باشد مدال آسیایی و جهانی و سابقه حضور درتیم ملی داشته باشد میتواند وام دریافت کند ؟؟؟

      2. وامهای دولتی به صورت عادی خیلی وقته که برای همه افرادپرداخت نمیشود ولی از روی حساب بانکی خودتون شاید بتوانید بگیرید به صورت ازاد

  4. سلام وقتتون بخیر . من کاردرمان خانوم هستم آیا امکان تاسیس یه باشگاه هم برای افراد عادی هم برای افراد آسیب دیده جسمی (اندام های فوقانی و تحتانی و ستون فقرات ) هست؟؟

    1. اصولا باشگاهای درمانی از ورزشی جداست ولی احتمالا بتوانید
      بهتراست از ارگانهای نظام پزشکی هم بیشتر اطلاعات دراین زمینه کسب کنید من اطلاعات زیادی برای باشگاهای درمانی افراد بیمار ندارم

      1. سلام وقت بخیر
        من یه مکان ۱۲۰ متری دارم میخواستم باشگاه بدنسازی بزنم تو خیابون اصلی ،ارتفاع سقف۲،۷۰ به نظر شما جواز میدن برای تاسیس باشگاه .در محدوده تهران و جمعیت شهر ۲۲۰ هزار نفر

  5. اگر موسس و مدیر دوشخص جداگانه باشند پرداخت حقوق مدیر بر عهده موسس است؟ و اینکه حقوق مدیر با نرخ اداره کار باید پرداخت شود؟

    1. موسس طبق قانون مالک باشگاه است پرداخت حقوق ومزیا به مدیر ومربی برعهده اوست وحداقل حقوق مصوب اداره کار است مگر این که دوطرف بیشتر یا کمتر توافق کنند

  6. مربی یوگا با کارت مربیگری امکان آموزش در اماکن خصوصی دارد؟منع قانونی در این امر وجود ندارد؟

    1. صدور کارت مربیگری مخصوص فعالیت درمکانهای مجوز دار است واداره ورزش هیچ پشتیبانی جهت کار دردیگر مکانهانمیکند ولی این موضوع به مسولیت پذیری خود صاحب ملک دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی