برنامه بدنسازی

آگهی بدنسازی

سوالات متداول

تماس با ما

درباره ما

نقشه سایت

پروفایل کاربری

logo

خبر های بدنسازی امروز

درخشش ضیا موسوی در مسترالمپیای چین

هفته گذشته رقابت­ های قهرمانی مسترالمپیا آماتوری چین در شهر پکن برگزار شد. مسابقاتی که برای سه نفر برتر اورال کارت حرفه ای و ورود به جمع حرفه ­ای­ های فدراسیون npc را در پی داشت چرا که بیش از ۶۰ ورزشکار در قالب دو تیم و با هزینه شخصی راهی این مسابقات شده بودند. در این میان ۶ کارت حرفه­ ای از مجموع ۹ کارت حرفه ­ای صادر شده به بدنسازی ایران تعلق گرفت. در بخش فیزیک اکبر سرباز و ضیاء موسوی، در بخش فیزیک کلاسیک محسن قهرمانی و مسعود هارونی و در نهایت در رقابت ­های پرورش ­اندام مجید جامه بزرگ و علی رستمی بدنسازانی بودن که از این پس می­توانند در جمع حرفه­ ای­ ها شرکت کنند.از نکاتی که در این رقابت می­تواند برای دنبال کنندگان اخبار بدنسازی جالب باشد به موارد زیر می­توان اشاره کرد:

¯ این رقابت­ ها همانند تورنمت­ های npc با هزینه شخصی ورزشکار صورت گرفت و اسامی تیم ­ها تبلیغاتی بوده و حمایت مالی از سوی آنها صورت نگرفته است.

¯ ورود و شرکت در این مسابقات برای تمام ورزشکاران آزاد است

¯ کسانی که در این رقابت­ های آماتوری موفق به کسب عنوان قهرمانی و در ادامه آن در رقابت اورالی موفق به کسب کارت حرفه ­ای می شوند می­توانند بلافاصله در مسابقات حرفه ­ای شرکت کنند.

¯ مجید جامه بزرگ در قهرمانی مسابقات آسیایی مغولستان کارت حرفه­ ای الیت گرفت و در این مسابقه کارت حرفه ­ای npc که از این رو یک رکورد جالب برای خود به جای گذاشت.

¯ ضیاء موسوی فیزیک کار حرفه ­ای ایران بعد از کسب مدال طلا در رقابت­ های سال گذشته در تونس دومین طلای خود را در چین کسب کرد و او با قد ۱۹۸ سانتی­متر بلند قامت ­ترین فیزیک کار حرفه ­ای فدراسیون npc می ­باشد.

شیراز میزبان رقابت­ های مچ­ اندازی مردان شد

رقابت­ های مچ ­اندازی مردان کشور انتخابی تیم ملی طی روزهای ۲۱ و ۲۲ تیر ماه در سالن شهید دستغیب شیراز برگزار خواهد شد. این رقابت ­ها با حضور بهترین مچ­ اندازان سراسر کشور طی روزهای ۲۱ و ۲۲ تیر ماه برگزار و نفرات برتر آن جهت حضور در رقابت­ های جهانی مچ ­اندازی در آنتالیا ترکیه به اردوی تیم ملی دعوت خواهند شد. دومین دوره رقابت­ های مچ ­اندازی بانوان سراسر کشور نیز طی روزهای سوم لغایت پنجم مردادماه به میزبانی هیات بدنسازی و پرورش ­اندام استان کرمان در مرکز آن استان برگزار خواهد شد.

انقلاب بزرگ در داوری مسترالمپیا؛تماشاگران قهرمان را انتخاب می­کنند!

در اقداماتی بی­ سابقه جیم مانیون، رییس تشکیلات بدنسازی حرفه ­ای جهان تصمیم گرفت آرای مردمی را در قضاوت مسترالمپیا وارد کند؛ تصمیمی عجیب اما جذاب!

بر اساس خبر مندرج در تازه ­ترین شمار مجله«ماسل اینسایدر» ظاهرا متولی بدنسازی حرفه­ ای جهان تصمیم دارد آرای تماشاگران(اهالی منطقه اورلینز) در مجموع به عنوان یک رای در کنار داوران اصلی مسابقه مورد محاسبه قرار بگیرد و با این تدبیر منتخب مردم هم یک رای دارد. و اما خبر جالب­ تر دیگر اینکه باید منتظر عنوانی مثل«سیمرغ بلورین بهترین بدن»از نگاه تماشاگران هم باشیم، چرا که اگر آرای کلی تماشاگران با انتخاب مجموع داوران(همه داوران به اضافه رای کلی تماشاگران) متفاوت باشد، یک قهرمان المپیا هم به عنوان انتخاب مردمی خواهیم داشت، ایده خلاقانه و تماشاگر پسند!

سومین اتفاق هم مربوط می­ شود به اعلام شفاف آرای داوران بلافاصله بعد از رقابت فینال؛ یعنی همه تماشاگران قبل از فینال از آرای روز اول مطلع خواهند شد، در صورتی که قبلا بعد از فینال آمارها نمایش داده می شدند.

ادامه درخشش سرباز

اگر سرباز در مسترالمپیای آماتوری چین قهرمان و در رقابت اورالی توانست کارت حرفه ­ای دریافت کند. فیزیک کار ساکن جزیره کیش همیشه بدن خود را در سطح آمادگی خوبی نگه می ­دارد و به یک نماد فیزیک تبدیل شده است. او کارنامه پر افتخاری از مدال­ های رنگارنگ جهانی و تورنمت­ های داخلی و بین ­المللی دارد و حالا از این پس در رقابت­ های حرفه ­ای شرکت خواهد کرد.

سن­ مارینو و چک؛ دو مسابقه با یک ویزا

سال گذشته رقابت­ های سن­مارینو برای بدنسازان ایرانی و طرفداران این رشته خاطره ساز شد. سه نفر برتر رقابت اورالی هر رشته توانستند کارت حرفه ­ای دریافت کنند و بلافاصله در مسابقات حرفه ای آن شرکت کردند. رقابت دیدنی هادی چوپان و سدریک مک و از طرف دیگر حرفه ­ای شدن شاهین ذوالفقاری، علی شمس قمر و مهدی رانی­پور و رقابت آن­ها در بخش حرفه ­ای­ ها یک خاطره ماندگار را برای بدنسازی ایران رقم زد. حالا دوباره قرار است این مسابقات برای دومین سال پیاپی در سن مارینو برگزار شود و بیست و چهار کارت حرفه ای به سه نفر برتر اورالی هر رشته تعلق گیرد. امیدواریم باز هم بدنسازان ایرانی در این مسابقات افتخار آفرین باشند. نکته قابل توجه اینکه مسابقات مسترالمپیای آماتوری سن مارینو هفته اول مهر ماه برگزار می ­شود و درست یک هفته بعد از آن در جمهوری چک مسابقات آماتوری و حرفه ­ای برگزار خواهد شد

آماده ­باش به بدنسازان مدعی تیم ملی

اسفند ماه سال گذشته و در خلال برگزاری رقابت ­های انتخابی تیم ملی، رییس فدراسیون از احتمال برگزاری رقابت ­های فیزیک به طور مستقل و در تقویمی جدا از مسابقات پرورش ­اندام خبر داد.

اما امسال گویا همانند دوره ­های قبل تمام رشته­ های فیزیک، بادی­ کلاسیک و پرورش­ اندام به صورت متمرکز برگزار می شود.

مسابقات قهرمانی کشور حکم انتخابی تیم ملی برای اعزام به رقابت­ های جهانی را نیز دارد و قرار است این رقابت­ ها نیمه اول شهریور در شهر تبریز و تحت عنوان«تبریز ۲۰۱۸» برگزار شود.

بنابراین تمام ورزشکارانی که قصد رقابت در مسابقات کشوری را دارند می ­توانند در این مسابقه و برای عضویت در تیم ملی تلاش کنند. لازم به ذکر است مسابقات جهانی در اسپانیا برگزار خواهد شد.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی