نکاتی مهم در مورد ژنتیک خوب، تمرین و تغذیه

نکاتی مهم در مورد ژنتیک خوب، تمرین و تغذیه

اگر چه به این حقیقت همواره معترف و معتقد بوده ایم که انسان زمانی که در برابر ژنتیک و در
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
0
زمان مطالعه: کمتر از 5 دقیقه

در مورد ژنتیک خوب

اگر چه به این حقیقت همواره معترف و معتقد بوده ایم که انسان زمانی که در برابر ژنتیک و در برابر آنچه که پیشانی نوشت در زمان تولد برای ویر رقم زده است عصیان کرده و سر به نا فرمانی بر داشته و به قول معروف بر خلاف جریان آب شنا می کند. به زنده بودن و به حیات وا قعی که لیاقت انسانی وی است می رسد اما با این وجود از این حقیقت نیز نمی توان چشم پوشی کرد که ژنتیک تاثیری بسیار مهم و قدرتمندی در رسیدن ورزشکاران به مدال و حکم های قهرمانی داشته است. این گفته به این معنی نیست کسانید که ژنتیک منا سبی برایوزش ندارند باید دور ورزش را خط قرمز بکشند بلکه با این معنی است که این افراد باید برای رسیدن به موفقیت های ورزشی مسیر طولانی تر پیچ و خم تری را به دنبال بگذارند که همین مسئله نیز لذت و شیرینی رسیدن به موفقیت را چندان میکند.

در مورد ژنتیک و تمرینات سنگین و فشرده باید گفت:

بر خلاف آنچه که در ایران و در سیستم تمرینی و مربیگری ایرانی جا افتاده است و امروزه نیز عارضه تمرین زدگی و کندی پیشرفت های ورزشی را در سطح گسترده ای برای ورزشکاران ایرانی به ارمغان آورده است مراد متخصصین مسائل ورزشی از سنگین بودن تمرینات سنگین بودن وزنه های نیست که شما با آن تمرین میکنید! سنگین بودن تمرین الزما به این معنی نیست که شما لقمه ای بزرگ تر از دهان خود بردارید و در بلعیدن آن نیز با درد سر مواجه شوید. کسانی که با دو برابرآن وزنه و آن چیزی که واقعا در توان شان است پرس سینه و یا اسکوات پاکار کرده و برای انجام حرکت نیز زمین و زمان را به مدد طلبیده و همزمان از ۳ پار کمکی نیز کمک می گیرند باید بدانند که این نوع از تمرین به جز جلب توجه دیگران که در برخی موارد عقده های برخی ورزشکاران مبتلا به بیماری روانی جلب توجه رابه طور موقت خالی کرده و ورزشکار بیمار را به رضایت نسبی می رساند تاثیر مثبت دیگری نداشته و در بسیاری از موارد نیز متوقف شدن رشد، کاهش حجم عضلانی و حتی بروز عارضه تمرین زدگی و بروز مصدومیت های فلج کننده را به دنبال داشته است. آشنا نبودن ورزشکاران و مربیان ایرانی با دینامیک حرکت و اصول علمی تمرین و حرکت نیز در این بین بی تاثیر نیز نبوده است. در صورتی که اصول صحیح تمرین و حرکت اطلاع داشته باشیم و تمرینات خود به جای استفاده از وزنه های سنگین: اصل وارد کردن فشار تمرین به عضلهمورد تمرین نیز استفاده بهره بر داری کنیم رسید به پیشرفت های عضلانی بدون استفاده از وزنه های سنگین و بدون صدمه زدن به بافت های حساس و آسیب پذیر بدن نیز دور از ذهن و بعید از انتظار نخواهد بود. به نظر میرسد که ورزشکاران ایرانی در بسیاری از موارد مرز واقعی موجود بین ورزش پرورش اندام با ورزش های قدرتی دیگر همانند وزنه برداری و وزنه برداری قدرتی را به درستی تشخیص نمی دهند.

تمریناتی که برای افزایش حجم عضلانی مناسب تشخیص داده شده است با تمریناتی که وزنه برداران قدرتی و وزنه برداران یک ضرب و دو ضرب برای رسیدن به رکورد های بالاتر آن را به کار می گیرند تفاوت های اساسی داشته است. در صورتی که به قصد افزایش حجم عضلانی تمرین می کنید در عین حالی که به شدت تمرین و به میزان فشار وارده بر عضیلات خود اهمیت می دهید از استفاده بی خود از وزنه های سنگین که تقلا کردن بی خود برای تمرین با این قبیل وزنه ها را نیز به دونبال خواهد داشت خودداری کرده و از الگوی صحیح تمرین مناسب با فیزیک و شرایط بدنی خود استفاده کنید.

در صورتی که ریشه یابی دقیق و علمی در مورد عدم موفقیت و در مورد کند بود آهنگ پیشرفت بسیاری از ورزشکاران رشته های قدرتی صورت بگیرد یقینا به این مهم خواهیم رسید که ریشه بسیاری از ناکامی های این دسته از ورزشکاران بر خلاف آن چیزی که خود تصور کرده و آن را در عدم استفاده از دارو و غیره می دانند- رنا اگاهی ورزشکاران و مربیان آن ها از اعجاز تمرین صحیح داشته است

تغذیه ورزشی

تغذیه ورزشی و رژیم غذایی ورزشکاران نیز از جمله مواردی است که جای بحث فراوان دارد. در مورد اصول تغذیه ورزشی و در مورد پایه و جزئیات آن مقالات متعددی را در این نشریه تقدیم حضور خوانند گان کرده ایم.

بدون رعایت رژیم غذایی مناسب رسیدن به موفقیت های با کیفیت ورزشی نیز عملا نا ممکن خواهد بود. متاسفانه امروزه در ورزش های قدرتی ایران رژیم های غذایی افزایش حجم عضلانی را در مصرف دیوانه وار پروتئین و قند و رژیم های لاغری زنان و مردان را نیز در حذف و عده های غذایی و در کم کردن شدید و آنی موار غذایی مصرفی در طول روز می دانند. تغذیه ورزشی را به واقع می توان هنر نامید. با استفاده از برنامه غذایی مناسب و متناسب با ویژگی های منحصر به فرد هر فرد، رساندن وی به افزایش واقعی حجمعضلانی و یا کاستن از حجم چربی واقعی وی نیز کار چندان دشوار ی نبوده و نیاز به مصرف دارو و استروئید و حتی برخی مکمل ها که دست کمی از استروئید ندارند نخواهد بود. به این دلیل در افزایش حجم عضلانی از کلمه واقعی و با کیفیت استفاده می کنیم که برخی از ورزشکاران با اشتباهایی که در تنظیم رژیم غذایی خود مرتکب شده و دچار افراط در مصرف غذا و با مکمل می شوند به جای افزایش حجم عضلانی با افزایش بی کیفیت وزن و با افزایش حجم چربی زاید موجود در زیر پوست مواجه شده و به غلط نیز تصور می کنند که افزایش حجم عضلانی را تجربه کرده اند.

نتیجه

ورزشکاری که یکی از مواد یاد شده بالا را نداشته و یا در تفسیر و تعبیر هر یک از این مواد دچار خطا شده باشد یقینا حتی در صورت استفاده از استروئیدها نیز در رسیدن به پیشرفت های طراز اول ورزشی و در رسیدن به مقام قهرمانی نیز موفقیت چندانی را به دست نخواهد آورد. این قبیل ترکیبات شیمیایی که امروز ه نمونه های اصلی و واقعی آن حتی در کشور های تولید کننده نیز به آسانی در دسترس عموم قرار داده نمی شود در شرایطی که موارد یار شده بالا را مد نظر نداشته و بر آورده نکنید قدرت خلق معجزه نخواهند داشت در بسیاری از موارد ورزسکاران ایرانی به قول مولانا آب در کوزه و یار در خانه داشته و بی خود و بی جهت گرد جهان می گردد. مصرف استروئید ها آنهم استروئید های اصل که امروزه دسترسی به آن نیز به شدت دشوار شده است به فرض محال حتی در صورتی که در برخی موارد و در شرایط حرفه ای نیز قابل توجیه باشد تنها در صورتی که با الگوی صحیح تمرین، با رژیم غذایی مناسب و با ژنتیک خوب و مناسب برای ورزش مورد نظر همرا ه باشد قدرت اعجاز خواهد داشت. بر خلاف آنچه که تصور می شود استروئید ها تنها قسمت کوچکی از موارد و مباحث مطرح در ورزش قدرتی است.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.
به اشتراک بگذارید:
داغترین مطالب سایت
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در رشد قد
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در...
 
۷۹۶دیدگاه
مکمل ارژنین
آشنایی با مکمل ال-آرژنین و سوا...
 
۷۵۹دیدگاه
روش دریافت کارت مربیگری بدنسازی
روش دریافت کارت مربیگری بدنساز...
 
۶۰۶دیدگاه
برنامه بدنسازی
مشاوره و دریافت آنلاین برنامه ...
 
۶۰۰دیدگاه
نوجوانان ، بدنسازی، تهدیدها وفرصتها
نوجوانان – بدنسازی، تهدی...
 
۵۳۹دیدگاه
سوال جواب های متداول و رایج در بدنسازی و فیتنس
سوال جواب های متداول و رایج در...
 
۴۴۵دیدگاه

ارسال دیدگاه