فهرست مطالب

توصیه هایی برای جلوگیری از افراط و تفریط در رژیم غذایی 

اعتدال و میانه­ روی روشی است که در هر زمینه ­ای شاید بهترین گزینه باشد. از سرعت رانندگی تا میزان غذا خوردن و… چنانچه میانه ­روی را انتخاب کنید همه چیز در تعادل حفظ خواهد شد. در مورد رژیم های غذایی و کاهش وزن یکی از بارزترین اشتباهات که متاسفانه رواج زیادی هم دارد، افراط در کاهش مصرف کالری یا عبارت افراط در کم غذایی است و این خودش می تواند مانعی باشد برای کم کردن وزن و چربی.

افراط و تفریط در رژیم _ سقوط ممنوع 

کاهش دادن کالری مصرفی روزانه به سطحی پائین ­تر از BMK (مقدار متابولیسم پایه) یکی از بدترین کارهایی است که می­توانید در تلاش برای چربی سوزی انجام دهید. وقتی که به شدت کالری مصرفی را به محدوده ۱۲۰۰ واحد در روز کم می­کنید، بدن با سرعتی زیاد میزان متابولیسم را به سمت پائین تغییر می­دهد تا بتواند ذخایر انرژی و سوخت را حفظ کند و در  نتیجه کالری کمتری در روز خواهید سوزاند. در این حالت لازم است که در مقابل گرسنگی مقاومت کنید و سطح هورمون استرسی کورتیزول در بدن زیاد می شود. اگر سخت تمرین می­کنید تا بتوانید جریان پیشرفت را مجدد به حرکت بیاورید، سطح بالای کورتیزول می­تواند مشکلی مزمن شود و بالانس هورمونی شما را به طور کامل بر هم می­زند. خواب­تان خراب خواهد شد، حجم عضلانی از دست خواهید داد، گوارش دچار مشکل می شود و بدن برای حفظ آخرین ذخایر چربی بیشترین مقاومت را از خود نشان خواهد داد به طوری که انگار زندگی­تان وابسته به آن است.

نتیجه آن هم لطمه جدی به متابولیسم است که چربی­ سوزی را تقریباً به امر غیر ممکن بدل می­کند و اجازه نمی­دهد بدن با بهترین کیفیت بازدهی داشته باشد.

راه حل

هرگز کالری مصرفی خود را به میزان زیاد کاهش ندهید. در عوض راهی برای غذا خوردن پیدا کنید که شما را سیر نگه دارد و از گرسنگی جلوگیری کنید. اکثر مردم رژیم­های سرشار از پروتئین و کم کربوهیدرات را مناسب دیده­ اند چرا که اجازه می­دهد به صورت طبیعی کمتر غذا بخورید دلیلش این است که پروتئین باعث تنظیم ترشح هورمون­ های کاهنده اشتها می شود. غذاهای پروتئینی دارای یک مزیت متابولیکی هم هستند چون هضم آن ها برای بدن کالری بیشتری می سازند و حجم خالص عضلات را نیز محافظت می­کنند و در میزان متابولیسم هم اندکی افزایش ایجاد می­کنند.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه