افراط و تفریط در رژیم غذایی یعنی بن­ بست

افراط و تفریط در رژیم غذایی یعنی بن­ بست

اعتدال و میانه­ روی روشی است که در هر زمینه­ای شاید بهترین گزینه باشد. از سرعت رانندگی تا
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

توصیه هایی برای جلوگیری از افراط و تفریط در رژیم غذایی 

اعتدال و میانه­ روی روشی است که در هر زمینه ­ای شاید بهترین گزینه باشد. از سرعت رانندگی تا میزان غذا خوردن و… چنانچه میانه ­روی را انتخاب کنید همه چیز در تعادل حفظ خواهد شد. در مورد رژیم های غذایی و کاهش وزن یکی از بارزترین اشتباهات که متاسفانه رواج زیادی هم دارد، افراط در کاهش مصرف کالری یا عبارت افراط در کم غذایی است و این خودش می تواند مانعی باشد برای کم کردن وزن و چربی.

افراط و تفریط در رژیم _ سقوط ممنوع 

کاهش دادن کالری مصرفی روزانه به سطحی پائین ­تر از BMK (مقدار متابولیسم پایه) یکی از بدترین کارهایی است که می­توانید در تلاش برای چربی سوزی انجام دهید. وقتی که به شدت کالری مصرفی را به محدوده ۱۲۰۰ واحد در روز کم می­کنید، بدن با سرعتی زیاد میزان متابولیسم را به سمت پائین تغییر می­دهد تا بتواند ذخایر انرژی و سوخت را حفظ کند و در  نتیجه کالری کمتری در روز خواهید سوزاند. در این حالت لازم است که در مقابل گرسنگی مقاومت کنید و سطح هورمون استرسی کورتیزول در بدن زیاد می شود. اگر سخت تمرین می­کنید تا بتوانید جریان پیشرفت را مجدد به حرکت بیاورید، سطح بالای کورتیزول می­تواند مشکلی مزمن شود و بالانس هورمونی شما را به طور کامل بر هم می­زند. خواب­تان خراب خواهد شد، حجم عضلانی از دست خواهید داد، گوارش دچار مشکل می شود و بدن برای حفظ آخرین ذخایر چربی بیشترین مقاومت را از خود نشان خواهد داد به طوری که انگار زندگی­تان وابسته به آن است.

نتیجه آن هم لطمه جدی به متابولیسم است که چربی­ سوزی را تقریباً به امر غیر ممکن بدل می­کند و اجازه نمی­دهد بدن با بهترین کیفیت بازدهی داشته باشد.

راه حل

هرگز کالری مصرفی خود را به میزان زیاد کاهش ندهید. در عوض راهی برای غذا خوردن پیدا کنید که شما را سیر نگه دارد و از گرسنگی جلوگیری کنید. اکثر مردم رژیم­های سرشار از پروتئین و کم کربوهیدرات را مناسب دیده­ اند چرا که اجازه می­دهد به صورت طبیعی کمتر غذا بخورید دلیلش این است که پروتئین باعث تنظیم ترشح هورمون­ های کاهنده اشتها می شود. غذاهای پروتئینی دارای یک مزیت متابولیکی هم هستند چون هضم آن ها برای بدن کالری بیشتری می سازند و حجم خالص عضلات را نیز محافظت می­کنند و در میزان متابولیسم هم اندکی افزایش ایجاد می­کنند.

به اشتراک بگذارید:
داغترین مطالب سایت
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در رشد قد
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در...
 
۷۸۲دیدگاه
مکمل ارژنین
آشنایی با مکمل ال-آرژنین و سوا...
 
۷۵۵دیدگاه
برنامه بدنسازی
مشاوره و دریافت آنلاین برنامه ...
 
۵۷۲دیدگاه
نوجوانان ، بدنسازی، تهدیدها وفرصتها
نوجوانان – بدنسازی، تهدی...
 
۵۱۵دیدگاه
روش دریافت کارت مربیگری بدنسازی
روش دریافت کارت مربیگری بدنساز...
 
۴۶۴دیدگاه
سوال جواب های متداول و رایج در بدنسازی و فیتنس
سوال جواب های متداول و رایج در...
 
۳۹۹دیدگاه

ارسال دیدگاه