برنامه بدنسازی

آگهی بدنسازی

سوالات متداول

تماس با ما

درباره ما

نقشه سایت

پروفایل کاربری

logo

چند خبر از دنیای بدنسازی و پرورش اندام فیزیک کلاسیک

جای خالی فیتنس در مسابقات برون مرزی

رشته فیتنس به عنوان یک رشته فراگیر و پرطرفدار که فرم بدنی لازم برای مسابقاتش این امکان را می­دهد که ورزشکاران با هزینه­ های کمتر و وابستگی بسیار کم به داروهای نیرو­زا بتوانند تا سطح قهرمانی پیش بروند.

فیتنس همچنین می­تواند مخاطبینی که به دنبال حجم زیاد عضلانی نیستند را نیز جذب کند. در کل این رشته پتانسیل این را دارد که رونق بسیار بالایی در رشته بدنسازی، باشگاه ­ها، مسابقات، شرکت­ های تولیدی و وارداتی کالاهای وابسته به بدنسازی و … ایجاد کند.در تقویم مسابقات آسیایی و جهانی بدنسازی، رشته فینتس آقایان در ۱ الی ۳ دسته انجام می­شود و البته مدال­ هایش با اعتبار و اسم آسیایی و جهانی توزیع می شود اما این رشته نه در فدراسیون فعال است و نه در رقابت­ های برگزار شده در ایران هیچ تقویمی برای آن در نظر گرفته نشده است. فینتس می­تواند علاوه بر اینکه جای رشته­ های دیگر را تنگ نکند و فضای گسترده ­ای برای خود ایجاد کند و ایجاد این فضا را می­توان احترام به حق انتخاب مخاطبان بدنسازی دانست.

مدارک مربیگری کشورهای همسایه بی اعتبار است!

حرف­ه ای رئیس کمیته آموزش فدراسیون بدنسازی و پرورش ­اندام

کمیته آموزش فدراسیون بدنسازی و پرورش ­اندام بدون هیچ شک یکی از کمیته­ های پر کار و پر تردد در بین دیگر کمیته­ های فعال در فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام است. کمیته ­ای که روزانه مراجعین بسیاری را پاسخگو است و باید در امر اطلاع رسانی نیز فراتر از سایر کمیته ­ها عمل نماید. درست یا غلط، این روزها در اقصی نقاط کشور کلاس­ هایی برگزار می­شود که خیلی­ ها آن را به فدراسیون نسبت می­دهند، ضمن اینکه موسسات، شرکت­ ها و افرادی نیز هستند که موازی با فدراسیون کار کرده و مشکلاتی را برای خود و فدراسیون بوجود می ­آورند و ده­ ها مساله دیگر که انگیزه­ای است تا گفت­ و گوی ناصر امیری، رئیس کمیته آموزش فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام با سایت فدراسیون را مرور کنیم.

  • در حال حاضر کمیته آموزش دبیر دارد یا نه؟

 -در حال حاضر کمیته آموزش فدراسیون دبیر ندارد، اما صحبت های اولیه در این زمینه با رئیس فدراسیون صورت گرفته و انشاالله به زودی دبیر کمیته آموزش از طریق سایت فدراسیون معرفی خواهد شد.

  • با مشکلات شرکت ­ها و موسسات و شرکت ­هایی که به صورت موازی با شما فعالیت می­کنند، چه می­کنید؟

-متاسفانه بخشی از فعالیت ­هایی که ما باید در زمینه آموزشی داشته باشیم، به مساله برخورد با چنین شرکت ­ها و موسسات معطوف شده است. موسسات و شرکت­ هایی که کارهای غیر قانونی و موازی با فدراسیون انجام می­دهند و ما باید در این امر به آگاه ­سازی علاقمندان بپردازیم. علاقمندانی که به هیچ­ وجه نباید فریب اینگونه موسسات،شرکت­ ها و افراد را خورده و به آنها اعتماد کنند.

  • مدارک ارائه شده از سوی موسسه ایرانیان تا چه اندازه مورد تائید شماست؟

-برابر تفاهم ­نامه ­ای که در فدراسیون موجود است، کلیه کارگاه ­های آموزشی تحت عنوان کار با دستگاه تنها به عنوان یک سمینار ۲۵ امتیازی تلقی شده و هیچ کدام از مدارک دیگر ارائه شده از سوی این موسسه از قبیل مربیگری و … تائید نمی­ گردد. ضمن اینکه قرار است به زودی اسامی افرادی که این سمینارها را به صورت قانونی در این موسسه پشت سر گذاشته ­اند را از طریق سایت فدراسیون اعلام نمائیم. تا خیلی از واقعیت­ ها مشخص شود.

  • کار برگزاری کلاس­ های تربیت مدرس به کجا انجامید؟

-اطلاعیه مربوط به ثبت­ نام افراد واجد شرایط تا تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه تمدید شد، که در این مدت بیش از ۶۰ نفر از سراسر کشور مدارک خود را برای کمیته آموزش ارسال کرده ­اند که بزودی و پس از بررسی اسامی افراد واجد شرایط از طریق سایت فدراسیون اعلام خواهد شد. ضمن اینکه منابع امتحانی نیز به همین زودی برای ثبت­ نام کنندگان اعلام و به یاری خداوند آزمون نیز در مرداد ماه امسال برگزار خواهد شد.

  • آیا در سال ۹۷، کلاس­ های مربیگری درجه ۲ هم خواهید داشت؟

-به کلیه استان­ هایی که شرایط برگزاری کلاس­ های مربیگری درجه ۲ را دارند، مجوز برگزاری چنین کلاس ­هایی داده شده است و مشکلی در این راه وجود ندارد.

  • مدارکی که در برخی از کشورهای همجوار صادر می شود، تا چه اندازه اعتبار دارد؟

-باید این واقعیت را بگویم که مدارک بین ­المللی که در کشورهای همجوار صادر می­گردد، در کشور ایران هیچ ­گونه ارزش و اعتباری نداشته و ندارند و بهتر است علاقمندان به هیچ عنوان برای شرکت در چنین کلاس ­هایی هزینه نکنند !

حمله جامه بزرگ به دومین کارت حرفه­ ای

مجید جامه بزرگ، در کمتر از دو ماه، به دومین کارت حرفه ­ای خود حمله خواهد کرد!

او چندی پیش در جریان رقابت­ های آسیایی IFBB قهرمان و سپس اورال شد و در نهایت این اورالی به دریافت کارت حرفه ای الیت ختم شد.

جامه بزرگ بلافاصله در همان­جا در رقابت حرفه ­ای الیت شرکت کرد و قهرمان شد، اما حالا مجید قصد دارد در خرداد ماه سال جاری در قالب تیم کیمیا مکمل در رقابت­ های مسترالمپیای آماتوری چین شرکت کند که در صورت اورالی و قرار گرفتن در جمع سه نفر برتر این رقابت می­تواند کارت حرفه ای فدراسیون NPC را نیز کسب کند در صورت رخ دادن این اتفاق او می­تواند رکورد جالبی را برای خود رقم بزند.

مرزوقی: سقف سنی مچ­اندازی بانوان ۳۵ سال خواهد بود!

نایب رئیس بانوان فدراسیون بدنسازی و پرورش­اندام اعلام کرد از این پس بانوان تا ۳۵ سال می­توانند در رقابت­ های مچ ­اندازی شرکت داشته و با حریفان خود به رقابت بپردازند.

زهره مرزوقی در این خصوص گفت: متاسفانه با توجه به برخی از شیطنت ­ها در فضای مجازی که از سوی افراد کم دانش و به رشته مج اندازی صورت گرفته و می­گیرد باید بگویم که فدراسیون در تمامی فعالیت­ های مرتبط به رشته مچ ­اندازی اعم از آموزشی، مسابقات و … قوانین موجود در فدراسیون جهانی مچ ­اندازی را سر لوحه کارهای خود قرار داده است.

متاسفانه بانوان ایرانی به دلیل نوع پوشش، عدم تغذیه مناسب و… بیشتر در معرض پوکی استخوان بوده و همین امر باعث ایجاد حوادث غیر قابل جبرانی برای آنها می­شود، اتفاقاتی که به نظر کارشناسی،فدراسیون را مجاب کرده است تا سقف سنی بانوان شرکت کننده در رقابت­ های مچ ­اندازی بانوان را در ۳۵ سال در نظر بگیرد. با توجه به اینکه رشته مچ ­اندازی در ایران نو پا بوده و برای ما سلامت بانوان ایرانی در درجه اول اهمیت قرار دارد، بهتر دیده ­ایم که مسابقات خود را تا سقف سن ۳۵ سال برگزار نماییم، تصمیمی که در درجه اول به نفع بانوان مچ ­انداز ایرانی بوده و آنها نیز باید این مهم را بپذیرفته و برای سلامتی خود بیش از اینها در این رشته اهمیت قائل شوند.

کارت حرفه­ ای کاکاوند پس از قهرمانی در ایتالیا

رضا کاکاوند، بدنساز ایرانی که دو هفته پیش قصد داشت در مسابقات قهرمانی آماتورهای اروپا شرکت کند، پس از اینکه به دلیل غیبت نماینده ­ای از فدراسیون آذربایجان در کنگره، نتوانست وزن کشی کند، از حضور در این رقابت­ ها محروم شد. اما این مساله برای کاکاوند توفیقی اجباری شد که راهی شهر باری در ایتالیا شود.

کاکاوند در مسابقاتی که زیر نظر فدراسیون NPC برگزار شد، شرکت کرد و به مقام قهرمانی دست یافت و بدین ترتیب کارت حرفه­ ای خود را دریافت کرد.

کوچ تقدسی به فیزیک کلاسیک

رضا تقدسی از جمله بدنسازانی است که از سنین جوانانی مطرح شد. او در سال ۹۱ در دسته ۸۵ کیلوگرم بزرگسالان کشوری قهرمان شد یک سال بعد در دسته سنگین وزن جوانان کشوری قهرمان شد و در رقابت ­های آسیایی سریلاتکا طلای سنگین وزن جوانان را به دست آورد.

او سال گذشته دوباره در رده سنی بزرگسالان رقابت کرد و این بار به مقام سومی رسید. تقدسی حالا قصد دارد تا یک ماه دیگر در مسابقات مسترالمپیای آماتوری چین شرکت کند اما نکته جالب اینجاست که او قصد دارد در رشته فیزیک کلاسیک شرکت کند. تقدسی هفته گذشته به عضویت تیم مکمل آراد درآمد او عضو تیم ورزشی سایتِک است و تحت مدیریت و حمایت این تیم در مسابقات شرکت می ­کند.

مدرک مربیگری جعلی دردسر جدید فدراسیون بدنسازی!

یک سری کارت مربیگری جعلی، به دردسر جدید فدراسیون بدنسازی تبدیل شده است. مدتی است که افراد بسیاری با مراجعه به فدراسیون درصدد استعلام مدارک اخذ شده خود از موسسات و دستگاه­ های موازی دیگر بوده و هستند. مدارکی که اکثر آنها به تاریخ سال ۱۳۹۴ بوده و مهر و امضاء رئیس فدراسیون پای آنها حک شده است اما این مدارک مربیگری جعلی بوده و فدراسیون در حال حاضر از طریق مراجع ذیصلاح پیگیر کار جاعلان آن می­باشد. جاعلانی که با یک هزینه چند میلیونی از طریق فضای مجازی به دیگران وعده اهدا کارت مربیگری با تائید فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام را می­دهند، مدارکی که همه چیز آن مبهم و فاقد ارزش و اعتبار لازم بوده و فدراسیون نیز هیچ کمکی به دارندگان آن بابت تائید مدارک نمی­تواند داشته باشد. فدراسیون بدنسازی و پرورش ­اندام در اطلاعیه ­ای اعلام کرد،برای جلوگیری از چنین سوء استفاده­ هایی به اطلاع می رساند که علاقمندان و متقاضیان حضور در کلاس ­های مربیگری وی اخذ کارت مربیگری پیش از هر اقدامی با فدراسیون تماس گرفته و صحت و سقم کلاس ­های و مدارک آنها را از طریق واحد آموزش جویا شوند.

اولین تجربه حرفه ­ای پروانی در کره

مهدی پروانی اولین مسابقه حرفه­ ای خود را در کره جنوبی تجربه خواهد کرد ششم خرداد ماه کره جنوبی در رقابتی تحت عنوان «جایزه بزرگ» میزبان بدنسازان آماتور و حرفه­ ای خواهد بود مهدی پروانی اسفند ماه سال گذشته کارت حرفه ای خود را دریافت کرد و حالا در رقابت­ های حرفه ­ای فیزیک کلاسیک شرکت می­کند. او با توجه به قدمش در این رقابت­ ها می­تواند تا ۸۳ کیلوگرم وزن داشته باشد و این درحالی است که او در رشته بادی­کلاسیک در نهایت می­توانست تا ۷۲ کیلوگرم وزن داشته باشد پروانی زیر نظر وحید اکبر زاده تمرین می­کند و با اینکه دیر به کارت حرفه ­ای رسید اما زودتر از بقیه حرفه­ ای­ های این رشته در رقابت­ های حرفه ­ای شرکت می­کند.

اسحاق آماده درخشش در کانادا

اسحاق قویدل یک ماه دیگر در رقابت­ های حرفه ­ای کانادا رقابت خواهد کرد. این اولین رقابت حرفه ­ای اسحاق خواهد بود و او امید زیادی دارد تا با این آمادگی بتواند در دنیای حرفه ­ای­ ها شگفتی ساز شود. بدنسازی ایران در دسته ۲۱۲ پوند مدعیان خوبی دارد اما در دسته سنگین وزن هنوز آنطور که باید نتوانسته­ ایم نگاه بین ­المللی را جلب کنید، امیدواریم با حضور اسحاق شاهد شروع درخشش سنگین وزن های ایران باشیم.

سپهر؛ عضو جدید حرفه­ ای­ های فیزیک

سپهر حاجی قربانی از دریافت جواز ورود به دنیای حرفه ­ای­ ها خبر داد. او سال گذشته در رقابت­ های مسترالمپیای آماتوری هند شرکت کرد و در دسته اول فیزیک قهرمان شد.

سپهر پیش از آن هم در جام پوما و قبل از آن در جام الماس قهرمان شده بود و بدین ترتیب مجوز لازم برای حضور در جمع حرفه ­ای­ ها را به دست آورد.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی