امتیاز دهید
اولین امتیاز را بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email

فهرست مطالب

اغلب افراد  هراز گاهی در طول خواب شب، گرفتگی ناگهانی در عضلات پا را تجریه می­کرده ­اند، و بدنسازانی که بسختی تمرین می­کنند با گرفتگی عضلات ساق در طول خواب، بخوبی آشنایی دارند. در موارد معدودی گرفتگی ­ها به مشکلات سلامتی برمی­گردد، ولی معمولاً بی ­خطر هستند. وقتی با گرفتگی­ هایی در عضلات پا مواجه می­شوید، تلاش کنید تا از طریق بالا آوردن پا و ماساژ عضله، درد را مهار کنید یا اگر برایتان امکان دارد کمی راه بروید. برای کمک به اجتناب از گرفتگی، در اولین قدم برای اطمینان از پر آب نگه داشتن بدن، مقدار زیادی از مایعات بنوشید، پس از تمرین دوش آب ولرم بگیرید، و یا هر شب پیش از خواب، برای چند دقیقه به انجام حرکات کششی روی عضلات پا بپردازید.

چرا در موقع ورزش عضلات پاهای ما می گیرد؟

لزوم بررسی سلامت قلب در سنین پایین

متحصصان به این نتیجه رسیده ­اند که علائم بیماری­ های قلبی در بزرگسالان می­تواند به سنین کودکی و حتی حدود ۱۰ سالگی برگردد. بررسی­ ها برای مشاهده سختی عروق در کودکان – بخصوص کودکانی که دچار اضافه وزن هستند – می­تواند کمک کند به آن ها برای تمرین و کاهش وزن، تغییر شیوه زندگی در همان سال های کودکی برای کمک به اجتناب از بیماری های قلبی در سنین بزرگسالی، محققان در مرکز پزشکی بیمارستان اطفال در سینسیناتی به رابطه بین سفتی عروق و عملکرد بطن چپ قلب در سنین بزرگسالی پی بردند. لازم است والدین نسبت به اضافه وزن فرزندان خود هوشیار باشند، چرا که عدم توجه به این مسئله می­تواند آثار سوء زیادی بر سلامتی آن ها در بزرگسالی داشته باشد.

تفاوت در محل ذخایر چربی

محققان در کلینیک مایو کشف کردند افزایش چربی های شکم، ریسک بیماری های متابولیک را افزایش می­دهد، ولی وجود ذخایر چربی در پایین تنه (از جمله ران و باسن) بنظر می­رسد ریسک کمتری در پی دارد. درواقع چربی های پایین تنه و بالاتنه مکانیزم های سلولی متفاوتی دارند که روی آثار چربی های بدن بسته به محل ذخیره شدن­شان، تأثیر گذار است. افرادی که دارای ذخایر چربی اضافی هستند باید دقت کنند که تجمع ذخایر چربی در کدام بخش های بدنشان بیشتر است و توجه خاصی داشته باشند به اینکه چربی های ناحیه شکم و اطراف آن را کاهش دهند. معمولاً اغلب افراد تلاش می­کند برای اینکه به عضلات شش تکه­ ای در شکم دست یابند، و با توجه به نتایج تحقیقات این انگیزه در جهت سلامتی هم خواهد بود.

*

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه