فهرست مطالب

ادویه بیشتر، تستوسترون بیشتر!

کپسایسین فلفل به جای نمک باعث کاهش فشار خون می­شود. آیا غذاهای تند را دوست دارید؟ خب اگر از جمله مردانی هستید که عاشق خوردن غذاهای تند هستند، در آن صورت احتمالاً سطح بالایی تستوسترون دارید، بر اساس مطالعه ­ای که به تازگی انجام شده.

اخیراً مطالعه ­ای در فرانسه که نتایج آن در ژورنال رفتار و فیزیولوژی منتشر شد. به بررسی مردانی بین سنین ۱۸ تا ۴۴ سالگی پرداخت و از آن ها پرسید وقتی صحبت از ادویه هاست چه چیزهایی را دوست دارند. به مردان پوره سیب زمینی داد شد و اجازه داشتند هر مقدار سس تند یا نمک که می­خواهند به آن اضافه کنند.

مشاهده شد مردانی که سطوح تستوسترون­ شان بالاتر بود، علاقه بیشتری به سس تند داشتند. مقدار نمک ارتباطی با سطح تستسوسترون نداشت.

مطالعه دیگر توصیه کرد کپسایسین، ترکیبی که در فلفل قرمز یافت می­شود، گزینه بهتری نسبت به نمک است. سازمان جهانی سلامتی گزارش کرده فشار خون در بزرگسالانی که مقدار نمک دریافتی خود را کمتر از ۵ گرم در روز حفظ می­کنند در سطح پایین تری است.

فلفل ظرفیت تمرین بدنسازی را افزایش می دهد

اخیراً مطالعه ای در چین اشاره کرد افرادی که از غذاهای تند لذت می­برند بنظر می­رسد گرایش کمتری به مصرف نمک دارند و فشار خون پایین تری دارند. سطح پایین سدیم ریسک حمله قلبی و سکته را کاهش می­دهد، بر اساس گزارش ژورنال پر فشاری خون انجمن قلب آمریکا.

در مطالعه چینی­ ها ۶۰۶ فرد بزرگسال چینی مورد بررسی قرار گرفتند و مشخص شد کسانی که از خوردن غذاهای تند لذت می­برند، نمک کمتری در رژیم غذایی خود می­خورند. تیم تحقیقاتی همچنین به مقایسه اسکن­ های مغز انسان ها و موش ها پرداخت پس از خوردن نمک و کپسایسین. محققان دریافتند خوردن غذاهای تند می­تواند باعث شود مغز تصور کند در حال خوردن نمک است به جای ادویه !

البته برای افرادی که دچار مشکل گوارشی هستند شاید استفاده زیاد از ادویه ها بهترین روش تغذیه نباشد. اگر در مورد اینکه آیا باید از غذاهای تند استفاده کنید یا نه دچار تردید هستید، با یک متخصص مشورت کنید که بتواند بهترین رژیم مناسب را به شما توصیه کند.

در حالی که مطالعات نشان نداده خوردن غذاهای تند باعث کاهش فشار خون می­شود، ولی مشخص شده خوردن نمک کمتر می­تواند فشار خون شما را در سطح پایین تری حفظ کند – بنابراین دفعه بعد که دنبال نمکدان روی سفره غذا هستید، سعی کنید در عوض فلفل را بردارید.

*

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه