برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

logo
منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

مصاحبه مفصل با آیدین خطایی یکی از مردان آهنین

گفت­ و گوی اختصاصی با یکی از بهترین­ های مردان آهنین: آیدین خطایی

آیدین خطایی: به توصیه خواهرم قوی ترین مردان را انتخاب کردم!

می­ توانست یک تکواندو کار عالی باشد. می­توانست امروز حفاظت از دروازه تیم­ های بزرگ پایتخت را برعهده داشته باشد. می ­توانست یک بسکتبالی ست و یا جودوکار موفق باشد. اما از همه این ها به توصیه خواهرش گذشت و به طور کاملاً اتفاقی سر از قوی ترین مردان در آورد.

روزی که برای انجام تست قوی ترین مردان به سالن شهید کبکانیان تهران می ­رفت برای آن که بدن یکصد و اندی کیلویی­ اش را بزرگ تر نشان دهد، یکی، دو بلوز اضافه را زیر بلوز اصلی ­اش پوشیده تا بدنش پرتر نشان دهد.

آیدین خطایی اعتقاد عجیبی به قدرت ذهنی دارد. او از همان دوران کودکی می­ خواست یک ورزشکار و یک بازیگر خوب باشد که خوشبختانه به هر دو آن ها هم رسید.

۱۵ ساله بود که برای انجام تست دروازه­ بانی به باشگاه سایپا رفت و پذیرفته هم شد، اما چون معتقد بود که فوتبال وقت زیادی از او می­گیرد و برای مطرح شدن در آن نیاز به پول و پارتی است، قید دروازه ­بانی و فوتبال را زد تا در رشته­ ای به نام قوی ترین مردان چهره شود، هر چند که درحال حاضر دروازه ­بان تیم­ های هنرمندان ایران و ملی­ پوشان قوی ترین مردان و پرورش ­اندام ایران است و الحق و الانصاف خوب هم دروازه­ بانی می­ کند. ۱۶ سالش بود که به ورزش قوی ترین مردان آمد، تا لقب جوانترین ورزشکار این رشته را به خود اختصاص دهد. آیدین این روزها حسابی وقتش پر است. هم ورزش می­ کند و هم مشغول بازی در فیلم­ های سینمایی و تلویزیونی است، تا جایی که حتی برای گذاشتن یک قرار برای گفت­ و ­گو هم مشکل داشت، اما سرانجام این وقت مهیا گشت تا با آیدین خطایی که برخلاف اندامش، قلبی از شیشه دارد و به گفت­ و­ گو بنشینیم. گفت­ و گویی که نزدیک به ۶۰ دقیقه طول کشید و آیدین در آن مصاحبه گفت، آنچه را که باید می­ گفت:

  • آیدین خطایی خودش را چگونه معرفی می­ کند؟

آیدین خطایی اصل، متولد روز بیست و چهارم، اردیبهشت ماه سال یکهزار و سیصد و شصت و سه تهران، بچه خیابان آزادی.


  • ورزش را از چند سالگی و با چه رشته­ ای آغاز کردید؟

از ۵ سالگی با تکواندو شروع کردم و ۱۶ سال داشتم که سر از ورزش قوی ترین مردان در آوردم. در یک جمله می­ توانم بگویم که از بچگی با ورزش بزرگ شدم.


  • در چه سطحی ورزش می­ کردید؟

در تکواندو کمربند مشکی گرفتم. در کشتی قهرمانی رقابت­ های تهران را در کارنامه ­ام دارم. در بسکتبال هم موفقیت ­های خوبی به دست آوردم و چون عاشق ورزش بودم در هر رشته ­ای که رفتم در آن عملکرد موفقی داشتم.


  • چه شد که سر از قوی ترین مردان در آوردید؟

از ۱۸ سالگی سراغ رشته بدنسازی و پرورش ­اندام رفته بودم، که یک روز خواهرم که یک سال از من بزرگ تر است، به من زنگ زد و گفت: آیدین، تلویزیون اعلام کرد که برای ورزش قوی ترین مردان تست می­ گیرند و مرا تشویق کرد که در آن تست شرکت کنم. من هم بر اساس گفته خواهرم به سالن کبکانیان تهران رفته تا در تست قوی ترین مردان شرکت کنم.


  • سخت نبود؟

خیلی سخت بود. یادم می­ آید که زمان تست­ گیری زمستان بود و من چیزی فراتر از ۱۰۰ کیلوگرم وزن داشتم، اما برای آن که خودم را بزرگتر نشان دهم ۲ بلوز، زیر بلوز اصلی­ ام پوشیدم تا بزرگتر شوم. در آن تست کنده ۱۱۰ کیلویی را ۱۱ بار زدم. در حمل چمدان ۱۲۰ کیلویی متراژ خوبی را رفتم و در ددلیفت ۲۸۰ کیلوگرم عملکرد بسیار خوبی داشتم، به طوری که چند روز بعد از این اتفاق اسم خودم را در نشریات تخصصی دیدم که قبول شده ­ام. تازه من در شرایطی در این تست ­ها شرکت کردم که هیچ تمرینی نداشتم.


  • این تست­ ها برای چه مسابقاتی گرفته می­ شد؟

برای مسابقات کیش. مسابقاتی که من با ۱۹ سال سن در آن جوان ترین ورزشکار شرکت­ کننده بودم و توانستم مقام دهم مسابقات را به دست بیاورم و این اتفاق صرفاً به دلیل کم تجربگی من برایم به دست آمد.


  • تلویزیون چه نقشی در به شهرت رسیدن مردان آهنین داشت؟

بدون شک نقش تلویزیون در این راه چیزی فراتر از ۹۰ درصد بود و ۱۰ درصد بقیه را نیز ورزشکاران آن رشته به خود اختصاص می­ دهند.


  • چرا پولاد مردان در شبکه سینمای خانگی توفیق مردان آهنین را نداشت؟

ببینید، واقعیت این است که پخش مردان آهنین از تلویزیون حکایت دیگری داشت و هرگز فیلم پولاد مردان با استقبال آن چنانی مردم مواجه نشد، چرا که مردم همیشه با تلویزیون ارتباط بهتر و بیشتری داشته ­اند و فیلم مردان آهنین نیز از جمله فیلم­ های پر مخاطب و پربیننده تلویزیون بود.


  • بهترین مقامی که در مسابقات قوی ترین مردان به دست آوره ­اید، چه مقامی و در چه سالی بود؟

فکر می ­کنم، سومی رقابت ­های بندرعباس بود که در سال ۱۳۸۴ اتفاق افتاد و من با بدشانسی چهارم شدم.


  • چرا دیگر تلویزیون برنامه مردان آهنین را پخش نمی ­کند؟

فکر می­ کنم این سیاستگذاری صدا و سیما دلایل خاص خودش را داشته باشد و ما هنوز هم که هنوز است دلیل یا دلایل آن را متوجه نشده­ ایم و در مواجهه با مردم که درباره آن از ما سئوال می ­کنند، نمی­ دانیم که چه پاسخی را باید بدهیم.


  • چرا دیگر تمایلی به حضور در مسابقات قوی ترین مردان را ندارید؟ دلیل خاصی دارد؟

دلیل خاصی که نه، حقیقتش را بخواهید من یک مقدار مشغله کاری­ ام زیاد شده و فرصت آنچنانی برای حضور در این رقابت­ ها را ندارم. اما همواره با بچه­ های قوی ترین مردان در ارتباط بوده و اخبار آن را دنبال می­ کنم.


  • چرا فدراسیون به مانند گذشته از رشته قوی ترین مردان حمایت نمی­ کند؟

شاید به خاطر چند دستگی باشد که در این رشته به وجود آمده است. متأسفانه رشته قوی ترین مردان مدعی زیاد دارد و فدراسیون هم قادر به جمع کردن حاشیه­ های آن نیست.


  • اگر تصمیم گیرنده بودید، چه تصمیمی را برای رشته قوی ترین مردان می­ گرفتید؟

چنانچه من تصمیم گیرنده بودم، از پیشکسوتان این رشته بیشتر استفاده می­ کردم و هیچگاه این رشته را اختصاص به یک نفر نمی­ دادم.


  • قوی ترین مرد ایران به نظر شما چه کسی بود یا چه کسی هست؟

به اعتقاد من قوی ترین مردان تاریخ ایران شهدای گران قدری بودند که رفتند و جنگیدند و شهید شدند تا ایران پایدار بماند.


  • فوتبال هم بازی می­ کردید؟ در چه سطحی و پست شما چه بود؟

فوتبال بازی می­ کردم و پست دروازه­ بانی را هم بسیار دوست داشتم. قبل از این که وارد رشته پرورش ­اندام شوم، در سن ۱۵ سالگی به سایپا رفتم و در تست دروازه ­بانی آن پذیرفته شدم. اما چون باید وقت می­ گذاشتم و فوتبال پول و پارتی می­ خواست قید آن را زدم.


  • آیدین خطایی در حال حاضر کجای ورزش قوی ترین مردان است؟

نمی­ توانم بگویم که کجای این ورزش هستم. اما می­ توانم این را بگویم که همیشه اسم من در زمره ورزشکاران خوب این رشته بوده و هست.


  • جو حاکم بر رشته قوی ترین مردان را چگونه ارزیابی می ­کنید؟

خوشبختانه جو حاکم بر رشته قوی ترین مردان نسبت به گذشته خیلی بهتر شده است و امیدوارم با تلاش مسئولان دوباره این رشته تلویزیونی شود.


  • به نظر شما تأثیر گذار ترین فرد در رشته قوی ترین مردان چه کسی بود؟

خب، آقای سید حسن افضلی به دلیل این که ارتباطات بسیار خوبی با مسئولان شبکه ۳ تلویزیون داشتند، یکی از افراد تأثیر گذار این رشته بودند که بچه­ ها نیز الحق و الانصاف ایشان را خیلی دوست داشتند و خود من هم ارادات خاصی به ایشان داشته و دارم. ضمن این که آقای پور علی فرد هم برای احیای این رشته تلاش­ های بسیاری داشته­ اند که باید از ایشان هم سپاسگذار بود.


  • موافق هستید کمی از سوالات جدی فاصله بگیریم؟

قطعاً. برو بریم!


  • با توجه به قد و استیل بدنی خوبی که دارید، چرا تکواندوکار، بسکتبالیست، کشتی ­گیر و یا … نشدید؟

خب دیگر اتفاق است و می­ افتد. واقعیت این است که من خیلی زود به شهرت رسیدم. من همواره دوست داشتم در کانون توجهات مردم باشم. من دوست داشتم که همه آیدین را ببینند و دوستش داشته باشند.


  • در بین رشته­ های ورزشی بیشتر به کدام رشته علاقه دارید؟

واقعیت را بخواهید بدنسازی را هنوز بیشتر از بقیه رشته­ ها دوست دارم.


  • با کدام یک از ورزشکاران رشته دیگر دوست هستید؟

با اکثر ورزشکاران رشته­ های دیگر دوست و ارتباط خوبی دارم. کریم باقری، مهدی مهدوی­ کیا، رضا شهرودی، محمد نوازی، رامین رضاییان، امید عالیشاه و … همه از دوستان خوب و نزدیک من هستند.


  • در بین دو تیم سرخابی پایتخت، طرفدار چه تیمی هستید؟

باید بگویم.


  • اگر بگویید بهتر است؟

من استقلالی هستم!


  • در بین رنگ ­ها چه رنگی را دوست دارید؟

آبی، سبز و …


  • چند وقت است که فدراسیون نرفته ­اید؟

۲ سالی می­ شود که به فدراسیون نرفته ­ام، چرا که کار خاصی در فدراسیون ندارم. اما همواره با آقای پورعلیفرد در ارتباط بوده ­ام. ضمن این که همین روزها برای ارتقای کارت مربیگری درجه ۳ خود به درجه ۲ باید به فدراسیون بروم.


  • آخرین باری که گریه کردید، کی بود؟

همین چند روز پیش و در مراسم هفتمین سالگرد درگذشت مادرم بود که یک سال سیر گریه کردم.


  • در بین روزهای هفته چه روزی را دوست دارید؟ چرا؟

پنجشنبه را بیشتر از روزهای دیگر دوست دارم، چرا که بهترین فرصت برای تفریح و استراحت است.


  • حرف آخر؟

باید در آخر یک تشکر ویژه از آقایان فرامرز خود نگاه و امید جبلی داشته باشم، ضمن این که دوباره آرزو می­ کنم که رشته قوی ترین مردان با حضور قهرمانان خوبش دوباره به تلویزیون برگردد و آن ارتباط خوب دوسویه گذشته بین قهرمانان و مردم فراهم شود.

*

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

4.2/5 – (8 امتیاز)
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی