برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

logo
منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

درآمد بدنسازان و پروش اندام کاران حرفه ای چقدر است؟

درآمد بدنسازان مشهور قابل قیاس با فوتبالیست­ های درجه دوم و بسکتبالیست ها نیست!

۵ بدنساز ثروتمند تاریخ

برای بدنسازانی که ماه­ ها سخت ترین تمرینات و دشوارترین رژیم­ های غذایی را تحمل می کنند می تواند یک عامل مهم انگیزشی باشد. مضاف براینکه موفقیت در مسابقات بزرگی مثل آرنولد کلاسیک و یا مسترالمپیا می­تواند حامیان مالی قدرتمندی برای آن­ ها فراهم کند اما مسأله این است که رقم جایزه­ ها، قراردادهای اسپانسری و درآمدهای جانبی، هیچ کدام آن قدر نیست که بدنسازان را در فهرست پولدارترین ورزشکاران جهان قرار دهد.

از ۵۰ سال پیش تا امروز، میزان جایزه نقدی قهرمان مسترالمپیا حدوداً ۴۰۰ برابر شده اما همچنان اغلب بدنسازان حرفه ­ای، شرایط مالی خوشایندی ندارند و به جز یک گروه محدود، بقیه بدنسازان پول چندانی در مقایسه با زحمت فراوانی که می­کشند، کسب نمی­کنند. به طور مثال، دکستر جکسون، بدنساز ۴۸ سال ه­ای که بیش از ۱۹ بار است بی ­وقفه مسابقه داده و رکورد حضور در ۸۶ مسابقه­ ای حرفه­ ای و عناوینی چون مسترالمپیا را در کارنامه دارد، در مجموع حدود ۷ میلیارد دلار ثروت دارد که این عدد با میزان درآمد فوتبالیست ­های درجه دوم و یا تنیسورها و بسکتبالیست ها قابل قیاس نیست!

اما در میان بدنسازان، افرادی هم هستند که توانسته ­اند به ثروت قابل توجهی برسند. در ادامه، فهرست ۵ بدنساز ثروتمند تاریخ را با هم مرور می­کنیم:

۵ رونی کولمن. ثروت: ۱۰ میلیون دلار

رونی کولمن با ۸ قهرمانی در مسابقات مسترالمپیا، یکی از افسانه­ های زنده تاریخ پرورش اندام است. رونی ۵۴ ساله، فارغ التحصیل رشته حسابداری و مدتی هم افسر پلیس بوده و همراه بالی هنی، پرافتخارترین بدنساز تاریخ المپیا محسوب می­شود. او با ۱۳۰ کیلو وزن و دور بازوی ۵۸ سانتی، اگرچه این روزها جراحی ­های پیاپی را به خاطر دردهای مفصلی تحمل می­کند اما در دورانی که به عنوان یک ورزشکار روی صحنه می­رفت، توانست ثروت قابل توجهی به دست بیاورد.

رونی پس از بازنشستگی، همچنان یک چهره محبوب باقی ماند و علاوه بر حضور در صنعت مکمل­ های غذایی، سفرهای مختلفی به گوشه و کنار جهان داشت. هر چند جدایی او از همسر اولش، بخشی از ثروت رونی کولمن را به باد داد اما او همچنان با ۱۰ میلیون دلار دارایی، یکی از ثروتمندهای رشته بدنسازی محسوب می­شود.

۴ جی کاتلر. ثروت: ۳۰ میلیون دلار

جی کاتلر با چهار قهرمانی در مسترالمپیا، چهارمین مرد ثروتمند بدنسازی است. این بدنساز ۴۵ ساله، فارغ التحصیل رشته حقوق کیفری است و از ۲۰ سالگی به صحنه مسابقات وارد شده است. جی که در سال­ های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۴ قهرمان مسابقه آرنولد کلاسیک شده، چهار بار بعد از رونی کولمن نایب قهرمان المپیا شده و بالاخره در سال ۲۰۰۶ توانست اولین قهرمانی المپیا را جشن بگیرد.

جی کاتلر هم مثل اکثر چهره ­های مشهور این رشته، وارد صنعت مکمل های غذایی شده و در این بخش هم موفق بوده است. ثروت او را حدود ۳۰ میلیون دلار تخمین می­زنند.

۳ جوویدر. ثروت: ۳۵ میلیون دلار

جو ویدر اگرچه خودش بدنساز طراز اولی نبود اما او را پدر بدنسازی نوین لقب می­دهند. جو در سال ۱۹۱۹ از یک خانواده مهاجر لهستانی در کانادا به دنیا آمد و فدراسیون بین المللی پرورش اندام را پایه گذاری کرد. او همچنین در حوزه ورزش و تناسب اندام، مجله­ های مهمی مثل فلکس را منتشر کرد و توانست بدنسازی را به عنوان یک رشته ورزشی مستقل، تثبیت کند. جو در سال ۲۰۱۳ در گذشت اما ثروت او را حدود ۳۵ میلیون دلار ارزیابی می­کنند.

۲ ریچ گاسپاری. ثروت: ۹۰ میلیون دلار

شگفتی بزرگ این فهرست، حضور ریچ گاسپاری است. گاسپاری اگرچه در دوران ورزشی خود سه بار نایب قهرمان مسترالمپیا شد و در این رقابت­ ها فقط به لی هنی افسانه­ ای باخت اما یک بیزینس من مادرزاد بود و توانست با شرکت «گاسپاری ناتریشن» تبدیل به یکی از غول ­های صنعت مکمل­ های غذایی شود. البته جدایی او از همسرش «لیز» که آن هم یکی از فعالان صنعت مکمل­ های غذایی است، ثروت او را کاهش داد اما ریچ همچنان با ۹۰ میلیون دلار، یکی از ثروتمندترین بدنسازان تاریخ است.

۱ آرنولد شوارتزنگر. ثروت: ۳۰۰ میلیون دلار

عجیب نیست که مشهورترین و بزرگترین بدنساز تاریخ، ثروتمندترین هم باشد. آرنولد شوارتزنگر که بسیاری از مردم دنیا، بدنسازی را بانام او می­شناسند، البته این ثروت هنگفت را صرفاً از ورزش به دست نیاورده و سال­ ها حضور در فهرست پولسازترین هنر پیشه­ های هالیورد، باعث شده آرلوند با ثروتی ۳۰۰ میلیون دلاری، اختلافی بسیار زیاد با سایرین داشته باشد.

*

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

4.5/5 – (128 امتیاز)
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

2 پاسخ

  1. باسلام و وقت بخیر خیلی از این مقاله بهره بردم ولی جواب سوالم رو پیدا نکردم میخوام بپرسم که خب این در امد و پول هارو از کجا میارن ؟
    یعنی جایزه داده میشه؟
    ایا جایزه یداست؟ چی هست این ها و از کجا میا

    1. فقط مسابقات حرفه ای جایزه داه مسابقات اماتور هیچ جایزه ای ندارد
      بدنسازان اماتور اکثرا باشگاهدار و مربی هستند درامدشان هم همین است وفروش مکمل وبرنامه نویسی-البته ممکن است شغل دیگری داشته باشند ولی هزینه بدنسازی مسابقه ای بسیار زیاد است وبدون دارو وعوارض هم نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی