فهرست مطالب

در جهت عقربه های ساعت!

ناتوانی همواره گزینه ایست برای یک مربی مثل ریچ پاور. این معیار بوکسور و مبارزه اسبق MMA است که برای ارزیابی میزان پیشرفت خودش و شاگردانش استفاده می کند با زنجیره ای منحصر بفرد از حرکاتی که هم برای آماده سازی ورزشکاران حرفه ای و هم به چالش کشیدن ورزشکاران عادی خلق شده اند.

یکی از حرکات مورد علاقه ما توسط پاور ابداع شده،حرکت ساعت گونه روی توپ طبی است! این حرکت بواسطه نیاز این مربی اهل سن دیگو به میان تنه ای قوی و با ثبات ابداع شد،بدنبال حادثه سختی که در رینگ برای او بوجود آمد و باعث آسیب دو عدد از دیسک های بین مهره ای او شد، و آسیب عضلانی به پشت سر او.

در این حرکت، شما از یک توپ به توپ دیگر منتقل می شوید. بودن در موقعیت پلنک باعث درگیری عضلات میان تنه می شود،و حرکت انفجاری عقربه مانند باعث کشش و تقویت اضافی در این عضلات می شود.

پاور می گوید:”شما تنها عضلات عمقی بدن را به سمت قویتر شدن پیش نمی برید، بلکه همزمان بدن خود را از زوایه ای چالش می کشید که برایش تازگی دارد. دیدن شاگردانی که در حال تلاش برای مهارت یافتن در این حرکت هستند کمک می کند به انگیزه بخش تر بودن حرکت.”

روند کار ساده است؛ حرکت را اجرا کنید، ولی در آن زیاده روی نکنید. پنج یا شش توپ طبی را مشابه اعداد ساعت روی زمین قرار دهید. در حالیکه پاهایتان کنار هم (در مرکز ساعت فرضی) است دست های خود را به نوبت از توپی به توپ دیگر منتقل کنید یا به حالت انفجاری از یک توپ به توپ دیگر بروید. پس از رسیدن به آخرین توپ، در مسیر معکوس به سمت توپ اول باز گردید.

مراحل اجرا:

۱) ۵ یا ۶ توپ را با فاصله ۱۵ ساتی متر از هم به فرم اعداد ساعت روی زمین قرار دهید.

۲) در حالیکه شانه های شما در راستای عمود بر توپ قرار دارد، توپ را بگیرید. پاها از یک توپ به توپ دیگر منتقل شوید، و اجازه ندهید دست هایتان با زمین برخورد کند.

۳) ادامه دهید تا وقتی به آخرین توپ برسید و سپس مسیر عکس به اولین توپ باز گردید.

نکته: شکمتان را منقبض کرده، و در طول حرکت انقباض را حفظ کنید. این باعث می شود از ثبات خود در طول اجرا مطمئن شوید.

 *

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه