فهرست مطالب

تقریبا اکثر ورزشکاران قدرتی، قدرت بدنی خود را با اجرای حرکت پرس سینه ارزیابی می کنند. در ادامه نظر یک مربی برجسته را در خصوص حرکت پرس سینه بررسی می کنیم.

حالا به نظر شما چرا بعضی از افراد به راحتی این حرکت را با تناژ سنگین و بدون خارج شدن از فرم صحیح تکرارها اجرا کرده و اما بعضی دیگر، با کمی سنگین تر کردن وزنه، با مشکل اساسی روبه رو می شوند؟

مایک رابرت سان  مربی برجسته بدنسازی، برای تقویت و بهبود <پرس سینه> روش های مختلفی را در مورد ارزیابی قرار داد. وضعیت بدنی که در ادامه به آن اشاره می شود برای رقم خوردن یک عملکرد بدنی ناب در حین اجرای پرس سینه بسیار مؤثر می باشد. شما می بایست طول دامنه حرکتی (ROM) را توسط قوس دادن به پشتتان و هل دادن هالتر به سمت بالا از روی سینه به حداقل برسانید. این قوس و کمان باید از قسمت تحتانی به قسمت فوقانی ادامه داشته و نباید کفل (باسن) را از روی نیمکت جدا کنید. این قوس به وجود آمده، از طول دامنه حرکتی کاسته و از ستون فقرات برای حرکت وزنه حمایت قابل توجهی خواهد کرد.

نکته دیگری که می بایست به آن توجه داشته باشید محکم نگاه داشتن پاها در زیر بدن است که حدالمقدور باید قبل از تکیه بر نیمکت فیکس شود. این موضوع باعث می شود که در طول اجرای ددلیفت تکرارها با حرکت قدرتمند پاها مواجه شوید.

زمانی که در حال اجرای این حرکت هستید، قسمت فوقانی پشتتان را به سمت باسن توسط منقبض کردن (تو دادن) و فشردن استخوان کتف یا همان کمر بند شانه ای (استخوانی بزرگ و به شکل بال در قسمت پشت) سوق  بدهید. این امر باعث محکم و ثابت نگاه داشتن تنه شده و در طول لیفت تکرار ها ثبات حرکت را رقم می زند.

پوشیدن پیراهن مخصوص پرس ممکن است کمک حال باشد، اما همچنین ممکن است جلوی قوسی که قرار است از طرف شما اعمال شود را بگیرد.

پیشنهاد می شود در هنگام کار با تناژ سنگین از کمربندی کوچک بهره ببرید و همچنین کفشی به پا کنید که پاشنه داشنه باشد – همانند کفش های وزنه برداری  تا ثبات تنه را در زیر وزنه افزایش دهد.

*

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه