برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

فهرست مطالب

وزنه و ایروبیک

اگر در اندیشه چربی سوزی هستید و به هر دری می زنید تا این رویه تسریع شود این مقاله را از دست ندهید. چکیده ای از اخرین یافته های محققان علم تمرین در مورد تأثیر تمرینات و نوع تمرینات بر چربی سوزی اینجا ارائه شده است.

بین ورزشکاران مختلف رشته های ورزشی اختلاف روش تمرین زیادی وجود دارد. مثلاً بین ورزشکاران رشته دو و میدانی که فکر می کنند همه تمرین یعنی تمرین هوازی و بدنسازان که تمام ورزش را در جابجا کردن وزنه ها خلاصه می بینند اختلاف نگرش زیادی موجود است.

در نهایت هواداران رشته های هوازی متوجه شدند که تمرینات با وزنه به همان اندازه که دویدن های طولانی اهمیت دارد در رسیدن به تناسب اندام و آمادگی جسمانی دارای نقش و اثر است. بدنسازان هم متوجه شدند که گاهی اوقات صرف وقت روی تردمیل برای نمایان ساختن حجم خالص عضلانی و همچنین حفظ سلامتی اقدامی مؤثر و لازم به حساب می آید.

حالا که همه پذیرفته اند تمرینات هوازی و وزنه با هم مهم هستند، هنوز یک سؤال مهم وجود دارد که می گوید کدامیک از این دو نوع تمرین (وزنه و ایروبیک )باید در اجرا بر دیگری اولویت داشته باشد؟

هواداران تمرینات هوازی که داشتن یک جلسه تمرین دویدن قبل از تمرین وزنه می تواند بدن را به خوبی گرم کند و امکان تمرین طولانی تر را فراهم سازد. از سوی دیگر بدنسازان می گویند که بهتر است در ابتدا تمرین با وزنه اجرا شود جرا که سطح انرژی بدن بالاتر است و اجرای تمرین هوازی بعد از تمرین با وزنه می­تواند موجب چربی سوزی بیشتری شود. حالا فکر می کنید حق با کدام گروه است؟ چنانچه هدف تان چربی سوزی است بررسی های اخیر از دانشگاه توکیو نشان داده که بدنسازان درست می گویند.

وزنه و ایروبیک (اول وزنه، بعداً چربی سوزی)

برای آزمایش اینکه کدام فعالیت باعث چربی سوزی بیشتر می شود محققان ژاپنی ۱۰ مرد را که ۲ نوع مختلف از تمرین را انجام می دادند مورد بررسی قرار دادند.

گروه اول کسانی بودند که فقط هوازی کار می کردند. (به مدت ۶۰ دقیقه روی دوچرخه ثابت با شدتی حدود ۶۵ درصد از حداکثر ضربان قلب مجاز).

گروه دوم هم آن هایی بودند که تمرین با وزنه انجام می دادند. آن ها از حرکات پرس سینه، قفسه سینه، پرس سرشانه، زیربغل سیم­کش، جلو بازو هالتر و اسکوات ۳ الی ۴ ست با ۱۰ تکرار حداکثر خود انجام می دادند و بین ست ها هم یک دقیقه استراحت می کردند. پس از آن جلسه هم مثل گروه اول تمرین هوازی را پی می گرفتند. محققان گزارش دادند که اجرای تمرین هوازی پیش از تمرین با وزنه باعث افزایش قابل توجه میزان چربی سوزی نسبت به گروهی می شود که فقط تمرین هوازی انجام می دهند.

اطلاعات حاصله از این بررسی اظهارات اکثر بدنسازان را تأیید می کند یعنی اجرای تمرین هوازی بعد از تمرین با وزنه بهترین راه برای چربی سوزی و کات کردن بدن است.

گرچه در بررسی فوق افراد تمرینات هوازی را ۶۰ دقیقه ای اجرا کردند اما چربی سوزی آن ها در ۱۵ دقیقه نخست تمرین هوازی بعد از وزنه خیلی زیاد بود.

این بدان معناست که ممکن است قادر باشید با اجرای تمرین هوازی بعد از تمرین با وزنه چربی بیشتری بسوزانید، حتی اگر فقط ۱۵ الی ۲۰ دقیقه تمرین هوازی کنید.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

2 پاسخ

  1. سلام،تحقیقات جدید نشون داده چربی سوزی در حضور کربوهیدرات اتفاق میوفته،یعنی هوازی قبل تمرین چربی سوزی بالاتری داره،کما اینکه یه اشاره کوچیکم تو این متن بهش شده،ولی این مقاله شما نتیجه گیری کلی کرده که هوازی بعد تمرین،مثل همون روشهای سنتی

    1. بهرحال این تحقیقاتی که شما میفرماید باید از طرف یک شخص با یک مستند تحقیقاتی ثابت بشود صرفا با یک ادعا نمیشود یک مقاله را رد کرد شما هم میتوانید مستندات خود را ارائه بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درج آگهی بدنسازی

حداکثر 10 عکس مجاز می باشد