برنامه بدنسازی

آگهی بدنسازی

سوالات متداول

تماس با ما

درباره ما

نقشه سایت

پروفایل کاربری

logo

اخبار مهم بدنسازی و پرورش اندام

بیست رای مخالف را فراموش نکنیم

انتخابات فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، اگر چه به سود ناصر پورعلی فرد خاتمه یاقت ولی اختلاف ناچیز آرای او با دیگر کاندیدا، به معنی یک هشدار مهم بوده؛ اینکه تقریباً نیمی از اعضای مجمع از فعالیت های فدراسیون رضایت ندارند. قصد ندارم نقش لابی ها، وعده ها و مسائل پشت پرده را کتمان کنم اما تصور می کنم لااقل نیمی از آرایی که به عبدالمهدی نصیر زاده تعلق گرفت، در واقع «نه» به عملکرد فدراسیون فعلی بود. هر چند که برخی از کاندیداها امروز در سخنرانی های خود، وعده ها و شعارهایی دادند که انجامش حتی از عهده وزارت ورزش هم خارج است چه برسد به فدراسیون ! ولی این را نمی توان نادیده گرفت که اغلب آنان نقدهای جدی و البته درست و عملکرد فدراسیون داشتند.

ناصر پور علی فرد اگر می خواهد در دوره جدید ریاستش روزگار بهتری داشته باشد، برای مواردی که در ادامه می آید، راهکارهای عملی داشته باشد:

بی نظمی در اعزام های برون مرزی و تعدد قدرت هایی که هر طور دلشان بخواهد و هر کسی که دوست داشته باشند را به مسابقات خارجی می برند.

مقابله با پدیده حکم فروشی در ابعاد مختلف.

تبدیل شدن خواسته و نا خواسته کمیته آموزش به کمیته در آمد زایی فدراسیون! و ناکارآمدبودن عمده آموزش هایی که در دوره های مختلف تدریس می شود.

بی عملی فدراسیون در اتفاقات ریز و درشتی نظیر دعوای میان داوران.

نا کارآمد بودن و تشریفاتی بودن اکثریت کمیته های فدراسیون

کم توجهی به رشته هایی نظیر پاورلیفتیگ، مچ اندازی و قوی ترین مردان.

علی مغانی

پلمب باشگاه بدنسازی به علت برگزاری کلاس رقص

یک باشگاه ورزشی بدنسازی در کرج به علت برگزاری و فرا خوان کلاس های غیر مجاز رقص پلمب شد به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان البرز؛ در پی بررسی و بازدید های به عمل آمده از سوی دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل ورزش و جوانان استان البرز، یکی از باشگاه های ورزشی بدنسازی در کرج به علت تخلف توسط اماکن نیروی انتظامی پلمب شد. تخلف این باشگاه برگزاری و دادن فرا خوان کلاس های غیر مجاز رقص بوده است؛ لازم به ذکر است، قبل از پلمب اخطار لازم از طرف نیروی انتظامی به باشگاه مورد نظر داده  شده بود.

پور علی فرد: تفاوت های آشکار را در فدراسیون خواهید دید.

ناصر پورعلی فرد رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام پس از پایان مجمع انتخاباتی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام پیامی را به این شرح خطاب به این جامعه پر تلاش فرستاد. متن پیام چنین است:

مجمع انتخاباتی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام نیز، مانند خیلی از کارهای مهم دیگر تمام شد تا التهاب و هیجانات حاکم بر آن فرو کش کند. ذات انتخابات می طلبید که دوستان در آن به قدرت ورود و بر پایه اخلاق مداری در آن تلاش نمایند، تلاشی در جهت تمرین دموکراسی تا مشخص شود همه چیز در ورزش کشور بر اساس قانون پیش رفته و پیش می رود.

خدا را شاکرم مجمع انتخاباتی فدراسیون و بدنسازی و پرورش اندام با سلامت کامل برگزار شد تا همچنان ورزش و مدیران توانمند ورزش کشور آبرو داری کرده باشند.

تشکر می کنم از وزیر ورزش و جوانان، معاونین ایشان و تمامی کسانی که تلاش کردند تا انتخابات به بهترین شکل ممکن انجام شود. تشکر از تمامی دوستانی که در این مدت پر فراز و نشیب تلاش قابل تحسینی را برای برگزاری خوب انتخابات داشتند. تشکر از اعضای مجمع که به بنده رای اعتماد دادند تا ۴ سال دیگر در خدمت آنها باشیم. دوره جدیدی که قطعا دوستان تفاوت های آشکاری را نسبت به دوره های گذشته در آن شاهد خواهند بود تشکر از کاندیداهای عزیز، که هر کدام آنها از بنده بهتر بودند و در صورت انتخاب می توانستند به مراتب عملکرد تحسین برانگیزی داشته باشند.

بزرگواران گرانقدر دوران سخت رقابت دیگر تمام شد و همه چیز مهیای دوستی دوباره است از امروز دیگر به دیروزی که گذشته نگاهی نخواهیم داشت، چرا که همه ما باید به روزهای بهتر و آفتابی در پرورش اندام فکر کنیم و مبنای تلاش مان ارتقاء هر چه بیشتر ورزشی باشد که حالا تعداد علاقمندان پر شمارش بسیاری را شگفت زده کرده است. پرورش اندام عشق و شغل همه ماست و بر ماست که برای موفقیت روز افزون آن تلاش و کوششی فراتر از گذشته داشته باشیم. موفقیتی که بدون شک در سایه خرد جمعی و استفاده از افراد دلسوخته و فداکار به جایکاه اصلی اش خواهد رسید.

حمزه هوشمند: قهرمان ما باش یزدان!

حمزه هوشمند و یزدان راد را می توان دو قطب بزرگ بدنسازی در دهه هفتاد نامید. هوشمند یک روز پس از انتخابات فدراسیون برای دوست دیرینه خود اینگونه نوشت:

دوست، هم دوره و رفیق سال های پر شور و شوق بدنسازی یزدان عزیز؛ این نیز گذشت و تو بارها و بارها با این اتفاقات روبرو شدی. در نظر سنجی مردمی، مردم تو را انتخاب کردند اما در روز مجمع با توجه به بیعت ها و وعده هایی که داده شد حتی یک رای به نامت ثبت نشد. این اتفاق در نگاه اول ناراحت کننده است اما خوشحال باش و برایت خوشحالم که مجبور نیستی به خاطر یک رای به چهل دو نفر که قطعا بعدها آن یک رای را متعلق خود می دانند، بدهکار باشی. میلیون ها نفر دانسته یا ندانسته در فضایی فعالیت می کنند که تو برای آن جنگیدی قهرمان بودی، هستی و قهرمان ما باش.

تقویم مسابقات جهانی WBBF WFF در سال ۲۰۱۸

تقویم مسابقات فدراسیون جهانی WBBF-WFF در سال ۲۰۱۸ به این شرح می باشد:

۱- ۱۳ اسفند ماه مسابقات قهرمانی آسیا در هند

۲- ۲۹ اردیبهشت ماه مسابقات Amber prix در لیتوانی

۳- ۱۹ خرداد ماه مسابقات جایزه بزرگ روسیه

۴- ۳۱ شهریور ماه مسابقات کاپ جهانی در تایلند

۵- ۷ مهر ماه مسابقات مستر یونیورس در روسیه

۶- ۲۱ مهر ماه مسابقات قهرمانی جهان در لیتوانی

۷- ۲۸ مهر ماه مسابقات کاپ جهانی در قبرس

یزدان راد: فدراسیون جهانی فاسد شده است

یزدان راد، چهره شناخته شده پرورش اندام ایران که یکی از کاندیداهای ریاست فدراسیون بدنسازی بود، در صحبت های انتخاباتی خود در جریان مجمع گفت: الان اگر یک نفر مثلا در کرج قهرمان شود به راحتی جزو ۵ نفر اول جهان می شود. اما شما ببینید تعداد فوتی ها در بدنسازی به علت مصرف داروهای غیر مجاز چقدر است؟ این برای ورزش بدنسازی ما یک فاجعه است. ما در کشتی حسن یزدانی را داریم که یک قهرمان ملی است اما آیا در بدنسازی توانسته ایم یک قهرمان ملی معرفی کنیم؟

راد افزود: در چهار سال گذشته به فدراسیون جهانی وصل شدیم که کار خوبی بود اما فدراسیون جهانی فاسد شده است و ما نیز فساد را به فدراسیون جهانی کشیده ایم.

این کاندیدای ریاست فدراسیون بدنسازی افزود: چطور به عنوان مثال یک نفر می آید برای خودش تیم جمع  می کند و نفری ۱۴ میلیون می گیرد و به مسابقات خارجی میبرد در حالی که هزینه هر نفر چهار میلیون تومان است و ۱۰ میلیون تومان را بین خودشان تقسیم می کنند. فدراسیون می گوید برون سپاری کردیم. آخر این که هزینه یک کلاس که طبق قانون صد هزار تومان است را به هر کسی واگذار می کنند تا نفری یک میلیون تومان از مردم بگیرند و هیچ نظارتی هم نمی شود.

شعبانی بهار: انتخابات پرورش اندام بدون حاشیه بود

غلامرضا شعبانی بهار پس از انتخابات فدراسیون بدنسازی اظهار کرد: رقابت بسیار نزدیک بود و در نهایت پورعلی فرد، برای ۴ سال به عنوان رئیس فدراسیون انتخابات شد. نصیر زاده ۱۹ رای به دست آورد. شاید قبل از انتخابات سوال ها و ابهام هایی وجود داشت اما انتخابات بدون حاشیه برگزار شد.

او درباره تایید صلاحیت نصیر زاده در روزهای پایانی گفت : تاید صلاحیت دست ما و وزارت ورزش و جوانان نیست و مراجع ذی صلاح تصمیم گیرنده نهایی در این رابطه هستند. معاون ورزش همگانی وزارت ورزش در مورد کنترل کردن جلسه گفت: در جلسه جا به جایی انجام دادیم تا حاشیه ای در مورد انتخابات ایجاد نشود.

شعبانی بهار در مورد اینکه چرا حکم مشاور را برای پورعلی فر زدید و بلافاصله آن را برداشتید، گفت: کسانی که کارمند وزارت ورزش هستند می بایستی تکلیف شان در وزارت ورزش مشخص شود هر کارشناسی در هر صورتی که حکمش جا بجا شود باید یک حکم جدید به او داده شود !

و به عنوان مشاور حکمش اعلام شد اما چون این حکم با این ایام تلافی پیدا کرد و حرف و حدیث بوجود آمد، گفتیم بهتر است حکم برداشته شود، چون تاریخ حکم قبلی به پایان رسیده بود، حکم جدیدی برای پورعلی فرد صادر شد. حکم مشاور هم از اختیارات معاونت ها است و خوشبختانه شایعه هایی که وجود داشت اثبات نشد.

شعبانی بهار همچنین در پاسخ به این سوال که چرا خبر حکم از سایت وزارتخانه برداشته شد. گفت: چون به مرور زمان خبرهای جدید می آید، خبرهای قبلی حذف می شوند.

عناوینتان را درست بگویید
مدتی است اعزام های خصوصی رونق زیادی گرفته که در این میان برخی رزومه موفقی در مسابقات داخلی ندارند و یا حتی اصلا ندارنداما مشکل از جایی شروع می شود که ورزشکاران بعد از کسب مقام قهرمانی با نام قهرمانان جهان به تبلیغ می پردازند!!؟درصورتی که این تورنومنت ها اغلب نام دارند و حتی محدود به یک قاره یا ناحیه خاص استدر رقابتهایی که در هر دسته وزنی یا قدی چند ایرانی شرکت میکنند و رقابت بین ایشان است و سه نفر برگزیده بازهم ایرانیند

جالب اینکه هر سه نفر ادعای قهرمانی جهان را دارند با این اوصاف آیا این مسابقات را باید با عنوان جهانی یاد کرد!ایا کسانی که سالها زحمت کشیدند از حوزها تا توابع و مسابقات استانی، کشوری وانتخابی تیم ملی و بعد هم ورود به تیم ملی و رد کردن فاکتور سنگین رقابت در اردوی تیم ملی و سپس رفتن به مسابقاتی که هر کشور بهترینشان را روانه کرده اند با این قهرمانان به ظاهر جهان برابرند؟ ایا هر تورنومنتی را با هر سطح باید مسابقات جهانی خواند!؟اگر ایشان قهرمان جهانند! پس چرا برخی از انها حتی یک مقام استانی درکارنامه شان نیست؟

اگر ایشان قهرمان جهانند چرا بیشتر شان حتی شهامت حضور درمسابقات کشوری راندارند!؟ پس دوستان بهتر نیست از خودمان شروع کنیم و هرکسی را قهرمان جهان نخوانیم؟
بنظر شما این کم لطفی به اساتید و پیشکسوتان این ورزش نیست که سالها خاک این ورزش راخورده اند وحال عناوین درخشانشان باید با عنوانهای اینچنینی برابر ومقایسه شود!؟!!! بانهایت تشکر وقدر دانی از کلیه بزرگان و پیشکسوتان خانواده بزرگ پرورش اندام
علی اصغر زر

مرزوقی: کلاس پیشرفته داوری بانوان برگزار خواهد شد

نایب رئیس بانوان فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام از برگزاری نخستین دوره کلاس پیشرفته داوری مچ اندازی بانوان طی روزهای ۱۰ و ۱۱ اسفند ماه در تهران خبر داد.

به گزارش سایت فرداسیون بدنسازی و پرورش اندام زهره مرزوقی نایب رئیس بانوان این فدراسیون ضمن بیان این مطلب گفت: تدریس این کلاس دو روزه را امیر ارسلان مسعودی، مهرداد آرین و مرتضی حاج مرادی برعهده خواهند داشت. کلاسی که به تربیت داور جهت رقابت های بانوان مچ اندازی تشکیل و از هر استان ۲ نماینده در آن حاضر خواهند بود.

مرزوقی در پایان اظهار امیدواری کرد که با برگزاری این کلاس زمینه خودکفایی داوری رقابت های بانوان در سطح کشور فراهم، و زمینه انجام کارهای خوب بعدی فراهم شود.

حذف واسطه ها

 بعد از انتخابات فدراسیون و به واسطه موضع گیری و عملکرد برخی افراد داخل فدراسیون که بر اساس شنیده ها گویا به سمت دیگر نامزده های انتخابات گرایش نشان دادند ، در چند روز اخیر شنیده هایی مبنی بر ایجاد تغییرات اساسی دراین تشکیلات به گوش میرسد.
برخی مدعی هستند افرادیکه در فدراسیون و برای مدتی طولانی با پورعلی فرد کار کردند و در تمام این مدت او را با رفتار و یا گفتار تایید میکردند باید در انتخابات هم همین رویه را ادامه میدادند و اگر او گزینه مورد تایید انها نبود پس چرا در تمام این مدت سکوت میکردند؟
هر چه پیش میرویم این صحبتها و شایعات بیشتر میشود و حتی برخی از اسامی هم به عنوان افرادی که تغییر خواهند کرد به میان میآورند و در این بین راهوارهایی برای ادامه فعالیت فدراسیون بصورت توصیه شنیده می شود
این روند تا جایی پیش رفت که رییس فدراسون وادار به دخالت شد
او در سایت رسمی فدراسیون اینچنین گفت :فدراسیون واسطه ای برای بیان دیدگاه های خود نخواهد داشت

ناصر پورعلی فرد رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: از این پس تمامی مواضع و سیاست های این فدراسیون توسط شخص رئیس و سخنگوی آن صورت خواهد پذیرفت.

به گزارش سایت فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ناصر پورعلی فرد رئیس این فدراسیون اعلام کرد، علیرغم حرف و حدیث هایی که متاسفانه این روزها از سوی برخی از افراد غیر مسئول در قبال سیاست های فدراسیون در این سو و آن سو مطرح می شود، باید بگویم: از این پس تمامی مواضع و سیاست های این فدراسیون توسط شخص رئیس و محمدرضا نصرالله زاده سخنگوی آن صورت خواهد پذیرفت.

پورعلی فرد افزود: با این اتفاق یقیناً اظهار نظرات افراد غیر، به هیچ وجه جایگاه قانونی نداشته و سایت فدراسیون به عنوان تنها مرجع اطلاع رسانی بموقع مناسب به رسالت کاری خود ادامه خواهد داد.

مسابقات جدید کارگری

انجمن بدنسازی فدراسیون کارگری با مدیریت امید جبلی این روزها و به موازات رقابتهای فدراسیون بدنسازی ، فعالیت خود را گسترش داده است و این روزها در شهرستانهای مختلف رقابتهای این انجمن در حال برگزاری است.
برگزاری رقابتهای جدید با عناوین جدید ، آن هم در خلال رقابتهای فدراسیون بدنسازی باعث شده که مورد استقبال قرار بگیرد
کسب اعتبار و ارتباط امید جبلی از فدراسیون بدنسازی ایران و فدراسیون جهانی باعث شده که این اعتبار و ارتباطات به فدراسیون‌کارگری منتقل شود و مسابقات این انجمن با سرعت بیشتری رشد داشته باشد
البته این رقابتها با همان شکل و ماهیت مسابقات فدراسیون بدنسازی برگزار می شود و فقط نام بالای احکام از فدراسیون بدنسازی به فدراسیون کارگری تغییر کرده است و بنابراین دستاورد متفاوتی برای ورزشکار نخواهد داشت اما میتوان تصور کرد که اضافه کردن مسابقات با شکل و فرمی متفاوت میتوانست بهتر باشد
به عنوان مثال برگزاری رقابت پرورش اندام در سه یا چهار دسته وزنی یا جوایز بالای نقدی ، یا برگزاری رقابتهای فیزیک بصورت اختصاصی به همراه جوایز نقدی و ….

بیست و یک کارت حرفه ای در اسپانیا

رقابتهای مسترالمپیای آماتوری اسپانیا تحت نظارت فدراسیون اِن.پی.سی برگزار می شود رقابتی که در هر سه رشته پرورش اندام ، فیزیک کلاسیک و فیزیک سه کارت حرفه ای به سه نفر برتر اورال می رسد.
شرکت بزرگ یاماموتو به عنوان اسپانسر اصلی این رقابتها نیز حضور دارد بر همین اساس شرکت نسیم مکمل نماینده شرکت یاماموتو در ایران قصد دارد با کمترین هزینه یک تیم پر قدرت را راهی این مسابقات نمایدمسابقات نیمه خرداد ماه در اسپانیا برگزار می شود

‍  گران نروید

مسابقات مسترالمپیای آماتوری چین بیست و شش خرداد ماه سال آینده در پکن برگزار خواهد شدشرکت در این قبیل رقابتها برای عموم آزاد است و ورزشکاران می توانند به تنهایی در مسابقات شرکت کنند.با یک تحقیق میدانی از برخی آژانس های مسافرتی ، میانگین هزینه سفر به پکن و اقامت ۵ شب در این شهر با دلار امروز حدود پنج تا شش میلیون تومان است ، البته این قیمت با احتساب سود آژانس های مسافرتی می باشد.

قهرمانان بدنسازی در ایران شاید در اینده با پیشنهاد اعزام به این مسابقات انهم با قیمت های نجومی روبرو شوند اما این را بدانید این اعزام ها بصورت گروهی اجباری نیست و خودتان می توانید با حدود مبلغی که عنوان شد بصورت ازاد شرکت کنید

درخشش بدنسازان ایران در هند

شب گذشته مسابقات شرو کلاسیک هندوستان پایان یافت و بدنسازان ایرانی حاضر در این مسابقات نتایج درخشانی کسب کردندعلی عسکری مدیر تیم ناک ایران که اعزام یک گروه از این بدنسازان را برعهده داشت از کسب سه عنوان اورالی خبر داد.متقیان ، نظری و رضایی به ترتیب نفراتی بودند که در فیزیک ، فیزیک کلاسیک و پرورش اندام اورال شدند و حالا می توانند کارت حرفه ای خود را دریافت کنند.
نتایج ایرانیان حاضر در شرو کلاسیک به شرح زیر است

فیزیک:
سید اشکان متقیان طلا و اوورال
سجاد رحیمی نقره
عماد نخشاب برنز
طوفان سلیمیان نقره
محمد دهقانى نقره

فیزیک کلاسیک:
وحید نظرى طلا و اوورال
منان نایب زاده طلا
امین محمد گل عباسى نقره
نیما کیارش نقره

پرورش اندام:
ایمان رضایى طلا و اوورال
حمید احمدی طلا
یاشار نعمتى طلا
محمد امین گل عباسى طلا
محسن کاظمى نقره
ایمان فرامرزى نقره
مهدى محبى نقره
محمد حاجى بنده نقره
سیدحمید زارعى برنز
على حسینى برنز
عباس اطرافچى طلا
میثم موسوى نقره
رسول غلامى برنز

منبع: بشیر

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی