فلفل باعث افزایش ظرفیت تمرین بدنسازی می شود

فلفل ظرفیت تمرین بدنسازی را افزایش می­دهد

اگر به فکر ماده ه­ایی هستید که حرارت بدن شما را برای فعالیت افزایش دهد کافی است که

فلفل باعث افزایش ظرفیت تمرین بدنسازی می شود

اگر به فکر ماده ه­ایی هستید که حرارت بدن شما را برای فعالیت افزایش دهد کافی است که به آشپزخانه بروید و ظرف فلفل را بردارید البته حرارت بدنتان به این دلیل که فلفل تند دهانتان را می­سوزاند بالا نمی­رود! بلکه واقعاً در فعالیت متابولیسم بدن تأثیر می­گذارد و بدن را مانند یک ماشین قوی می­سازد.

بگذارید که تحقیقات شما را با اجرای جالب و خاصیت­ های گوناگون این ماده غذایی آشنا سازد. مؤسسه علوم تغذیه ­ای و فن­آوری در دانشگاه کیوتو ژاپن در مورد مواد موجود در فلفل از جمله (SV) تحقیق می­کرد نتیجه تحقیق بر روی موش ­های آزمایشگاهی بسیار جالب بود؛ وقتی ماده ذکر شده به موش ­ها خورانده شد و فعالیت موش­ ها توسط اندازه ­گیری طول شنا کردن اندازه ­گیری شد، موش­ هایی که از ماده SV استفاده کرده بودند رکوردی ۲۲% بهتر از موش­ های دیگر بجا گذاشتند! در نتیجه فلفل باعث افزایش ظرفیت تمرین بدنسازی می شود.

 در نتایج تلاش­ های دانشمندان برای یافتن عوامل فیزیولوژیکی این تفاوت و پیشرفت در ظرفیت فعالیت به پارامترهای متفاوت در گردش خون دست یافتند، در حقیقت استفاده از این ماده باعث ترشح هورمون آدرنالین و اسیدهای چرب به مقدار بیشتر در موش­ ها می­شد البته ۲ ساعت پس از تزریق SV ترشح اسیدهای چرب به موش ­ها امکان می­داد که از چربی به عنوان سوخت استفاده کنند و از گلیکوژن عضله هم در زمان­ های بعدی استفاده کنند تا مدت بیشتری شنا کنند. اما نکته در اینجاست که تأثیرات SV بر روی موش ها هر چند خیره کننده و جالب بود و هر چند دانشمندان تأثیر این ماده را با استفاده از فرضیات علمی برای انسان هم ممکن می­دانند اما آن­ها به این نکته معترفند که اگر یک ورزشکار به منظور بالا بردن کارایی ورزشی بخواهد از SV استفاده کند باید ۱۰۰ گرم فلفل قرمز بخورد. خب اگر می­توانید این کار را بکنید، اما حتی اگر توانستید آن­ها را پایین بدهید منتظر واکنش شدید معده خود باشید!!

ماده SV تنها یکی از صد ماده دارای قابلیت ترموژنیک است، به محض این که دانشمندان و تهیه کنندگان مکمل­ های غذایی بتوانند از فواید آن عملاً برای ورزشکاران استفاده کنند بدنسازان می­توانند از فواید آن در هنگام تمرین بهره بگیرند. با مصرف ماده غذایی حاوی SV یا ترکیبات شابه و با ترشح آدرنالین بیشتر و استفاده از چربی مواد غذایی که بهتر انجام می­گیرد، خستگی به تأخیر افتاده و تمرینات با کارآیی بیشتر انجام می­گیرد مورد دیگر در روزهای استراحت است که تجزیه بیشتر اسیدهای چرب می­تواند در از دست دادن چربی بدن تأثیر گذار باشد. پس منتظر خبرها باشید!

به اشتراک بگذارید:
داغترین مطالب سایت
تاثیر پرورش اندام در رشد قدی
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در...
 
۷۵۹دیدگاه
مکمل ارژنین
آشنایی با مکمل ال-آرژنین و سوا...
 
۷۲۲دیدگاه
برنامه بدنسازی
مشاوره و دریافت آنلاین برنامه ...
 
۵۰۶دیدگاه
نوجوانان ، بدنسازی، تهدیدها وفرصتها
نوجوانان – بدنسازی، تهدی...
 
۴۸۶دیدگاه
تغذیه قبل وبعد تمرین بدنسازی
قبل و بعد از تمرین بدنسازی چه ...
 
۳۴۵دیدگاه
سوال جواب های متداول و رایج در بدنسازی و فیتنس
سوال جواب های متداول و رایج در...
 
۳۳۴دیدگاه

ثبت دیدگاه