فهرست مطالب

فلفل باعث افزایش ظرفیت تمرین بدنسازی می شود

اگر به فکر ماده ه­ایی هستید که حرارت بدن شما را برای فعالیت افزایش دهد کافی است که به آشپزخانه بروید و ظرف فلفل را بردارید البته حرارت بدنتان به این دلیل که فلفل تند دهانتان را می­سوزاند بالا نمی­رود! بلکه واقعاً در فعالیت متابولیسم بدن تأثیر می­گذارد و بدن را مانند یک ماشین قوی می­سازد.

بگذارید که تحقیقات شما را با اجرای جالب و خاصیت­ های گوناگون این ماده غذایی آشنا سازد. مؤسسه علوم تغذیه ­ای و فن­آوری در دانشگاه کیوتو ژاپن در مورد مواد موجود در فلفل از جمله (SV) تحقیق می­کرد نتیجه تحقیق بر روی موش ­های آزمایشگاهی بسیار جالب بود؛ وقتی ماده ذکر شده به موش ­ها خورانده شد و فعالیت موش­ ها توسط اندازه ­گیری طول شنا کردن اندازه ­گیری شد، موش­ هایی که از ماده SV استفاده کرده بودند رکوردی ۲۲% بهتر از موش­ های دیگر بجا گذاشتند! در نتیجه فلفل باعث افزایش ظرفیت تمرین بدنسازی می شود.

 در نتایج تلاش­ های دانشمندان برای یافتن عوامل فیزیولوژیکی این تفاوت و پیشرفت در ظرفیت فعالیت به پارامترهای متفاوت در گردش خون دست یافتند، در حقیقت استفاده از این ماده باعث ترشح هورمون آدرنالین و اسیدهای چرب به مقدار بیشتر در موش­ ها می­شد البته ۲ ساعت پس از تزریق SV ترشح اسیدهای چرب به موش ­ها امکان می­داد که از چربی به عنوان سوخت استفاده کنند و از گلیکوژن عضله هم در زمان­ های بعدی استفاده کنند تا مدت بیشتری شنا کنند. اما نکته در اینجاست که تأثیرات SV بر روی موش ها هر چند خیره کننده و جالب بود و هر چند دانشمندان تأثیر این ماده را با استفاده از فرضیات علمی برای انسان هم ممکن می­دانند اما آن­ها به این نکته معترفند که اگر یک ورزشکار به منظور بالا بردن کارایی ورزشی بخواهد از SV استفاده کند باید ۱۰۰ گرم فلفل قرمز بخورد. خب اگر می­توانید این کار را بکنید، اما حتی اگر توانستید آن­ها را پایین بدهید منتظر واکنش شدید معده خود باشید!!

ماده SV تنها یکی از صد ماده دارای قابلیت ترموژنیک است، به محض این که دانشمندان و تهیه کنندگان مکمل­ های غذایی بتوانند از فواید آن عملاً برای ورزشکاران استفاده کنند بدنسازان می­توانند از فواید آن در هنگام تمرین بهره بگیرند. با مصرف ماده غذایی حاوی SV یا ترکیبات شابه و با ترشح آدرنالین بیشتر و استفاده از چربی مواد غذایی که بهتر انجام می­گیرد، خستگی به تأخیر افتاده و تمرینات با کارآیی بیشتر انجام می­گیرد مورد دیگر در روزهای استراحت است که تجزیه بیشتر اسیدهای چرب می­تواند در از دست دادن چربی بدن تأثیر گذار باشد. پس منتظر خبرها باشید!

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه