فهرست مطالب

چگونه چاق نشویم؟

به کسی چاق گفته می‌شود که شاخص توده بدن او از عدد ۳۰ بالاتر باشد و به فردی دارای اضافه وزن می‌گویند که شاخص توده بدن وی از ۲۵ تا ۳۰ باشد. یکی از عوامل مهمی که می‌تواند موجب بروز چاقی در افراد شود عادات غذایی نادرست است. از همین رو رعایت نکات زیر می‌تواند موجب تغییر عادات غذایی غلط شود:

۱ – روزانه ۶ تا ۸ لیوان آب بنوشید.
۲ – در بین غذا از نوشیدن آب بپرهیزید.
۳ – قبل ازصرف غذا سالاد میل کنید و از صرف نمک اضافه در غذا خودداری کنید.
۴ – سعی کنید وعده‌های اصلی غذا ( صبحانه ـ نهار ـ شام ) حذف نگردد، زیرا در این صورت ناچار به ریزه‌خواری خواهید شد.
۵ – مصرف چای کمرنگ ولی بدون قند و شکر، ۲ ساعت بعد از غذا مانعی ندارد.
۶ – برای صرف غذا از بشقاب‌های کوچک استفاده کنید.
۷ – صرف غذا باید در کمال آرامش صورت گیرد و از عجله خودداری کنید.
۸ – در حالت‌های اضطراب و استرس غذا نخورید.
۹ – وقت خود را به‌جای ریزه‌خواری با فعالیت پر کنید.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه