برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه های بدنسازی

تبلیغات

منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه های بدنسازی

تبلیغات

فهرست مطالب

برای افزایش وزن چه باید کرد؟ آیا برای افزایش وزن باید از مکمل‌ های غذایی استفاده کنم؟ چه نوع مکملی را باید تهیه کنم؟
این سوال اغلب کسانی است که به باشگاه‌ های ورزشی می‌روند به ویژه نوجوانان!
بله مکمل‌ ها بهترین پشتوانه برای بدست آوردن وزن با سرعتی خیره کننده است. مکمل‌ ها با افزایش حجم عضلانی به شما کمک می‌کنند قدرت بیشتری کسب کنید و قوی تر از قبل جلوه کنید. در این مقاله به معرفی مکمل‌های مورد نیاز شما می‌پردازیم.

  • گینر Gainers

این نوع مکمل غذایی از درصد‌های متفاوتی از پروتئین، کربوهیدرات، چربی‌ های ضروری، ویتامین‌ ها و مواد معدنی به صورت زیر تهیه شده است. پروتئین موجود در این مکمل‌ها عمدتا از پروتئین آب پنیر و برخی نیز از پروتئین تخم مرغ و یا هردو تشکیل شده اند. درصد کربوهیدرات به کار برده شده در این مکمل از پروتئین آن بیشتر است. کربوهیدرات‌ها از هر دو نوع ساده (فروکتوز، قند ساده گرفته شده از میوه) و پیچیده در این مکمل وجود دارند. این نوع مکمل بهترین انتخاب برای افزایش وزن است چون کالری مورد نیاز بدن را از تمامی‌ مواد مغذی خود تامین می‌کند.

  • روغن ماهی یا روغن بذر کتان

روغن ماهی یا روغن بذر کتان به گروه اسیدهای چرب ضروری تعلق دارند. واژه ضروری با این معنی است که بدن قادر به تولید آن نمی‌باشد بلکه شما باید آن را از رژیم غذایی خود دریافت کنید. امگا ۳، امگا ۶ و امگا ۹ جز اسیدهای چرب ضروری هستند و به وفور در روغن ماهی یافت می‌شوند و به بدن کمک می‌کنند تا سیستم ایمنی را بهبود بخشیده و انرژی مورد نیاز خود را تامین کند. مصرف هر وعده از این مکمل ۱۲۰ کالری به رژیم غذایی شما می‌افزاید که باعث می‌شود وزن خوبی را بدست آورید.

  • ویتامین‌ها و مواد معدنی

مصرف ویتامین‌ها و مواد معدنی امری ضروری است. این دو مکمل کارایی بدن را به حداکثر می‌رساند. ویتامین‌ ها و مواد معدنی نقش غیر قابل انکاری در بدن دارند آن ها در تولید هورمون، بازسازی بافت ها و تولید انرژی نقش خود را ایفا می‌کنند. آنها به سنتز پروتئین سرعت بخشیده و باعث سوختن چربی‌ های اضافی بدن می‌شوند. همچنین مواد معدنی به مغز کمک می‌کند تا سیگنال‌ های دریافتی از بدن شما را بهتر و سریع تر دریافت کرده و در مقابل پاسخ آن ها را سریع تر از قبل بدهد. مواد معدنی باعث حفظ تعادل مایعات در بدن و بهبود روند سوخت و ساز و تولید انرژی و بهبود عضلات آسیب دیده می‌شوند.

  • کراتین

کراتین ماده ای است که به طور طبیعی در گوشت و ماهی وجود دارد و در عضلات اسکلتی بدن به وفور یافت می‌شود. بدن انسان کراتین را به صورت فسفوکراتین در عضلات ذخیره می‌کند. بدن قادر است آن را از آمینو اسیدهای آرژنین، گلیسین و متونین تولید کند. ۹۵ درصد ذخایر کراتین بدن در عضلات اسکلتی قرار دارد. انرژی لازم جهت انقباض عضلات از طریق آدنوزین تری فسفات (ATP) تامین می‌شود.

کراتین مشهور ترین مکمل بدنسازی

ATP باید در سراسر تمرینات شدید بازسازی شوددر دسترس بودن کراتین به این بازسازی کمک می‌کند. همچنین با مصرف کراتین بدن آب را به داخل سلول‌ ها می‌کشاند و نتیجه آن چیزی به جزء گسترش عضلات نیست. بهتر از همه این است که شما می‌توانید این تغییرات را کمتر از ۲ هفته پس از مصرف کراتین در خود مشاهده کنید.

  • گلوتامین

ال گلوتامین یک اسید آمینه فراوان در سلول‌های عضلانی بدن است. این اسید آمینه در انجام دادن تمرینات هوازی و وزنه کمک زیادی می‌کند. ال گلوتامین با عوامل خستگی که باعث بروز شرایط کاتابولیک در بدن می‌شود مبارزه می‌کند. همچنین ال گلوتامین باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود زخم‌ ها و آسیب دیدگی‌ ها می‌شود.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه

8 دیدگاه در “افزایش وزن با مکمل غذایی ؟

ارسال دیدگاه

درج آگهی بدنسازی

حداکثر 10 عکس مجاز می باشد