برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

logo
منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

چرا کودکان را گیاهخوار پرورش دهیم؟

چرا کودکان را گیاهخوار پرورش دهیم؟

در مقالات قبل، بسیاری از مسائل مربوط به چگونگی تغذیه را مورد بررسی قرار داده ام، اما تا کنون در مورد اینکه چرا باید کودکان را به این امر سوق دهیم صحبتی نکرده ام. دلایل متفاوتی وجود دارند و البته این دلایل، مشابه دلایلی است که بزرگسال گیاهخواری را انتخاب می کنند. تحقیقات از بُعد سلامتی نشان می دهند: افرادی که رژیم های گیاهی را انتخاب می کنند زندگی طولانی تر دارند و از بیماری های کمتری رنج می برند، از بُعد اخلاقی: حیوانات رنج و درد را احساس می کنند و نسبت به زندگی خود و بدن خود حق دارند، و از بُعد زیست محیطی: تولید گوشت و فراورده های لبنی مقدار زیادی آب، زمین و انرژی نیاز دارد.

۷ نکته بدنسازی برای گیاهخواران


بیش از ۰۹ میلیون هکتار از جنگل های بارانی گرمسیری برای چرای حیوانات از بین رفته اند و همیشه نگرانی در مورد مردم گرسنه وجود دارد. یک هکتار زمین بایر می تواند ۹،۹۹۹ پوند سیب زمینی یا ۲۵۰ پوند گوشت گاو تولید کند. هر یک از این موارد موضوعی جامع است و برای اطلاعات بیشتر می توانید به یکی از این منابع رجوع کنید: کتاب گیاهخواری جو آن استپانیک، کتاب منبع گیاهی کیتآکرز، بنیاد و اساس گیاهخواری آنلاین در وب سایت vegsource موضوعی که من به آن پرداخته ام این است که چرا من بچه های خود را گیاهخوار پرورش می دهم، و اینکه این شیوه زندگی چه منفعتی برای فرزندان من و خانواده ی من به همراه دارد.
یک عقیده در مذهب مسیحیت وجود دارد که می گوید: “رفتار افراد احساسات آن ها را شکل می دهد.” با مدل سازی شیوه زندگی گیاهخوار برای فرزندانم، توضیح می دهم که چگونه و چطور از گیاهخواری، چارچوبی برای رفتار اخلاقی ایجاد می کنیم. سه یا چند بار در روز، فرزندانم در فعالیت خوردن شرکت می کنند که پایه و اساس زندگی را در تشکیل می دهد و طبق آن کودکان یاد می گیرند که چطور نسبت به دیگران احترام قائل باشند، در عین حال احترام به محیط زیست را فرا می گیرند و مراقبت از خود را نیز آموزش می بینند. این قاعده کودکان را به نظم و ترتیب تعلیم می دهد. ما بدون آگاهی غذاهای مختلفی را می خوریم صرفا به این دلیل که همه ی افراد دیگر، این غذاها را انتخاب کرده اند و هیچگاه آگاهانه در مورد این انتخابمان پیش نمی رویم. طبق گفته ی ویکتور مورن، نویسنده کتاب های متعددی از قبیل “پناهگاهی برای روح “، دخترش را از زمان تولد یک گیاهخوار پرورش داد به گونه ای که هیچگاه نیاز به مصرف دارو پیدا نکرد. دخترش به جای رفتن به همراه دوستانش و انتخاب غذاهای ناسالم، عادت های غذایی سالمی را در سنین نوجوانی انتخاب کرد.
از آن جایی که سلامت هدف اصلی است، معتقدم که بهترین شروع زندگی یک کودک رژیم گیاهخواری آن است. کودکان مختلفی را از بدو تولد دیده ام که تنها چیزی که تاثیر مثبتی بر سلامت کودک داشته است حذف یا حتی کاهش محصولات حیوانی است. برای یک لحظه فکر کنید، بزرگترین تهدید برای سلامتی کودکان در این کشور چیست؟ اوتیس، آسم، سرطان خون، مسمومیت غذایی بعضی منابع معتقدند که بیشتر مواردی که ما آن را “آنفولانزا” می نامیم در واقع مسمومیت غذایی هستند، مقاومت باکتری ها در مقابل آنتیبیوتیک ها و دیابت نوجوانان است.
شواهد در حال افزایش است که همه ی این مشکلات به علاوه بسیاری دیگر بدلیل افزایش مصرف گوشت و یا لبنیات است. در حال حاضر در نظر بگیرید که در بزرگسالان، قاتل شماره یک در این کشور بیماری قلبی است. مطالعات نشان می دهد که بسیاری از کودکان پیش دبستانی به دلیل خوردن گوشت و لبنیات، علائم شریان های مسدود شده را دارند ! از آنجا که تمایل شدیدی برای خوردن آن نوع از رژیم غذایی که از دوران کودکی به ما داده شده است داریم، معتقدم که بزرگ کردن بچه ها با یک رژیم غذایی کاملا گیاهی، بهترین راه برای محافظت از عزیزانمان در مقابل بیماری های مختلف در حال حاضر و در آینده می باشد.
جالب است که بدانید، بسیاری از والدین، گزارش دادند که با کودکان نوپا و پیش دبستانی خود در زمینه ی خوردن گوشت مشکل دارند و این بچه ها تمایلی به خوردن گوشت نشان نمی دهند. آیا می تواند دلیل این باشد که گوشت مصرفی یک رفتار آموخته است – که برخلاف ماهیت بنیادی بسیاری از کودکان است؟

برنامه بدنسازی بدون مصرف گوشت برای گیاهخواران

در نظر بگیرید … اکنون که توانایی پیوند ارگان های بدن وجود دارد، داستان های متفاوتی در زمینه ی رفتارهای غیر معمول از گیرندگان عضو شنیده ایم به این صورت که نشان می دهد ارگان پیوندی دارای حافظه است و رفتار فرد انتقال دهنده ی عضو را در خود دارد. حقیقتا خاطرات، احساسات و تجربیات می تواند به نحوی از عضو فردی به بدن افراد گیرنده ی عضو منتقل شود. وقتی که بافت بدن از یک موجود جدا می شود و به بدن دیگری جذب می شود مانند زمانی که یک فرد گوشت می خورد. این کار چه تاثیری روی یک کودک حساس دارد، مخصوصا اگر آن حیوانات به طور مکرر تحت خطر باشند و درد و رنج های بسیاری را متحمل شده باشند و در نهایت بر اثر یک عمل وحشیانه مرده باشند؟
پرورش کودکان کار آسانی نیست، و قطعا در هر زمانی که مسیر متفاوتی را نسبت به دیگران انتخاب می کنید مجبورید وارد چالش شدیدی شوید. اما والدین با تجربه این مسئله را تایید می کنند، آنچه که به نظر می رسد راه آسانی است، به ندرت بهترین منافع را برای کودک به ارمغان می آورد.
سه بار در روز، ما به فرزندان مان بیانیه ای می دهیم که چگونه بدن ما ارزش می گیرد و ما به دیگران و سیاره احترام می گذاریم. سه بار در روز ما دلیل استفاده از چاقو و چنگال را بازسازی می کنیم. در واقع سه بار در روز رفتار ما احساسات و قلب ما را شکل می دهند. به همین دلیل من بچه هایم را یک گیاهخوار پرورش می دهم.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی