برنامه بدنسازی برای رشد قدی نوجوان ها

برنامه بدنسازی برای رشد قد

برای اینکه رشد قد شامل حال شما شود باید در سن رشد باشید در غیر این صورت هیچ

برای اینکه رشد قد شامل حال شما شود باید در سن رشد باشید در غیر این صورت هیچ برنامه بدنسازی، غذایی و مکمل غذایی در افزایش قد شما تاثیری نخواهد داشت نوجوانان زیادی می خواهند بدانند چگونه قد آنها رشد خواهد کرد و چگونه تمرین بدنسازی را برای افزایش رشد قد دنبال کنند و حتی شک دارند که آیا بدنسازی برای رشد قد مضر است یا مفید که ما در سایت بادی فول در چندین مقاله به این موضوع پرداخته ایم ولی در این مقاله به برنامه ای کاربردی خواهیم پرداخت.

آیا بدنسازی مانع رشد قدی نوجوانان میشود؟

نوجوانان بدنسازی که به قصد رشد قد به باشگاه می روند باید بدانند رشد قد ۷۰ درصد وابسته ژنتیک و ۳۰ درصد تحت تاثیر محیط تغذیه و شرایط زندگی می باشد و ما برای آن ۳۰ درصد تلاش می‌کنیم.
تجربه و تحقیقات علمی ثابت شده که حرکات کششی و حرکات قدرتی باعث رشد قد در دختران پسران و نوجوان خواهد شد پس حرکات اصلی در باشگاه برای آنها حرکات سیم کش، حرکات تی آر ایکس میباشد و حرکات قدرتی به خصوص حرکات قدرتی پا نیز در ترشح هورمون های رشد موثرند.

رابطه هورمون رشد با تداوم تمرین

ولی نکته کلیدی و مهمی که باید رعایت شود این است که مقدار این تمرینات و تعداد جلسات این حرکات باید متناسب با یک نوجوان در سن رشد باشد حال این نکته که چه حرکاتی و در چه اندازه ای اجرا شود با وزن، قد، امکانات و سابقه ورزشی هر شخص متفاوت می باشد که شما می توانید با مراجعه به قسمت دریافت برنامه بدنسازی سایت بادی فول  » در بخش انتخاب برنامه » قسمت اهداف » هدف رشد قد را انتخاب کنید و برنامه خود را دریافت کنید.

دریافت برنامه تخصصی

عوامل مهم برای اثر بخشی برنامه بدنسازی برای رشد قد خواب عمیق و به موقع نوجوانان می باشد که در این برهه از زمان با توجه به شب زنده داری خانواده ها و نوجوانان دچار اختلال شده است لازم است این نکته رعایت شود که خواب دیر تر از ساعت ۱۱ شب و کمتر از هفت ساعت می‌تواند در اختلال ترشح هورمون های رشد و تعدیل رشد قد موثر باشد.

عوارض کم خوابی

از جمله عوامل مهم دیگر تغذیه است که باید دارای مواد مغذی لازم به خصوص کلسیم باشد این ماده معدنی نقش کلیدی در رشد استخوان ها دارد در صورتی که شما استخوان ها را برای رشد تحریک کنید و خواب کافی هم داشته باشید ولی مواد غذایی لازم را در اختیار سلول های بدن قرار ندهید رشد قدی اتفاق نخواهد افتاد.

کلسیم مهمترین مواد معدنی بدن

انگیزه مثبت و عدم استرس در رشد قد، پیگیری منظم تمرینات، خواب منظم و عمیق و تغذیه مفید چکیده این مقاله برای نوجوانان می باشد درصورتی که اجرا شود می‌توانند امیدوار باشند که حداکثر استفاده از سی درصد شانس رشد غیر ژنتیکی خود را داشته اند و در صورتی که موفق نشدند باید بداند قد یکی از هزاران امتیاز ظاهری و باطنی یک انسان است و آنها این فرصت را دارند که به کسب دیگر مزایای مفید برای زندگی خودامیدوار باشد.

نویسنده: اصغر مرادی

 

به اشتراک بگذارید:

69 دیدگاه در مورد “برنامه بدنسازی برای رشد قد

پاسخ دادن به اصغر مرادی لغو پاسخ