ترتیب و اولویت تمرین دادن عضلات در بدنسازی

ترتیب و اولویت تمرین دادن عضلات در بدنسازی

ولی اگر یک ورزشکارکمی با سابقه تر باشد به عنوان مثال شش ماه تمرین نموده باشد بر اساس

اینکه شما چه عضلاتی را در بدنسازی اول تمرین دهید عضله بزرگ یا کوچک؟ قوی یا ضعیف؟ سوالاتی است که همیشه برای ورزشکاران مبتدی مطرح است.

البته در مورد روش و چیدمان تمرینات بدنسازی و برنامه های بدنسازی در سایت بادی فول مقالات زیادی منتشر نموده ایم ولی در مورد ست کردن عضلات کمتر صحبت کرده ایم.

دریافت آنلاین برنامه بدنسازی و تغذیه

بدنسازی که تازه تمرینات را آغاز نموده باید بر اساس تمرین دوره ای تمرین کند در تمرین دوره ای تمامی عضلات را با ست های کم حجم تمرین می دهیم سیستمی شبیه به فول بادی ولی با استراحت های شمرده و وزنه های سبک به عنوان مثال یک ست از هر عضله اجرا می کنند و به مرور به وزنه و ست ها اضافه می کنند این دسته از ورزشکاران به مرور زمان و بر اساس تشخیص مربی بدنسازی خود مقدار و ترتیب تمرین عضلات را تغییر می‌دهند.

ولی اگر یک ورزشکار کمی با سابقه تر باشد به عنوان مثال شش ماه تمرین نموده باشد بر اساس اولویت عضلات بزرگ کار خواهد کرد یعنی شروع تمرین هر روز این ورزشکار با عضلات بزرگتر مثل ران سینه و پشت انجام خواهد شد و پس از آن عضلات کوچک مثل بازو و پشت بازو و ساق پا تمرین داده می شوند.

پس از آن بدنسازان حرفه ای و با سابقه برای تمرین دهی عضلات خود از سیستم اولویت تقدمی استفاده می نمایند به خصوص آنها این نکته را باید در نظر بگیرند که وقتی عضلات خاصی را تمرین می دهند برای ریکاوری و تمرین آن عضله فرصت داشته باشند و جلسه بعدی تمرین آنها خسته نباشند.

اصولاً تمرینات حرفه ای با فشار زیاد وزنه های سنگین انجام می‌شود و نیاز است ترتیب عضلات به گونه ای تنظیم شود که در پایان فصل آماده سازی نقاط ضعف بدنسازان برطرف شود و در عین حال پیشرفت کلی در تمام بدن اتفاق بیفتد.

گاهی این دست از بدنسازان مجبورند یک عضله را بیش از حد تمرین دهند تا به گروه های دیگر عضلانی برسد و گاهی با استعدادی که در رشد بعضی از عضلات دارند مجبورند یک عضله را ده روز یک بار تمرین دادند و فقط آن را در همان حجم ثابت نگه دارند تا بیش از حد از مابقی عضلات رشد نکند.

دریافت آنلاین برنامه بدنسازی و تغذیه

در هر حال تشخیص اینکه کدام عضلات با چه شدت چند روز و به چه تعداد ست و تکرار تمرین داده شوند و با کدام عضلات دیگر هم گروه شوند با مربی با تجربه است.

اگر بدنسازان مبتدی از من بپرسند که چکیده این مقاله چیست؟

عرض می کنم تشخیص ترتیب و مقدار تمرین با مربی شماست اوست که با یک برنامه بدنسازی آگاهانه می تواند شما را در ریل پیشرفت قرار دهد و شما به خودی خود و به تنهایی نمی توانید تشخیص دهید که چه چیزی برای شما بهتر است چون مطمئنا این خود درمانی ها و خود تشخیص ها باعث آسیب خواهد شد.

نویسنده: اصغر مرادی

به اشتراک بگذارید:
داغترین مطالب سایت
تاثیر پرورش اندام در رشد قدی
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در...
 
۷۷۱دیدگاه
مکمل ارژنین
آشنایی با مکمل ال-آرژنین و سوا...
 
۷۴۳دیدگاه
برنامه بدنسازی
مشاوره و دریافت آنلاین برنامه ...
 
۵۴۳دیدگاه
نوجوانان ، بدنسازی، تهدیدها وفرصتها
نوجوانان – بدنسازی، تهدی...
 
۴۹۲دیدگاه
سوال جواب های متداول و رایج در بدنسازی و فیتنس
سوال جواب های متداول و رایج در...
 
۳۶۱دیدگاه
تغذیه قبل وبعد تمرین بدنسازی
قبل و بعد از تمرین بدنسازی چه ...
 
۳۵۱دیدگاه

ثبت دیدگاه