برنامه بدنسازی لاغری موضعی

برنامه بدنسازی لاغری موضعی

بسیاری از ورزشکاران بخصوص بانوانی که به باشگاه بدنسازی مراجعه می‌نمایند از مربی باشگاه در مورد برنامه بدنسازی

بسیاری از ورزشکاران بخصوص بانوانی که به باشگاه بدنسازی مراجعه می‌نمایند از مربی باشگاه در مورد برنامه بدنسازی لاغر شدن یک عضو و یا یک اندام بدن سؤال می‌پرسند به عنوان مثال چطور ران های خود را لاغر کنم یا چطور فقط شکم پهلو را کوچک کنم یا سینه خود را کوچک کنم.
اکثر مربیان با تجربه هم برای این گونه از سؤالات جواب علمی دارند و این جواب را ما در سایت بادی فول برای شما توضیح میدهیم.

دروغ های بدنسازی

تیپ‌ های بدنی مختلف یا به اصطلاح ژنتیک‌ های مختلف بدنی در بعضی از اندام بافت های عضلانی خاص خود را دارند به عنوان مثال در عضلات پا قویتر و در عضلات دست ضعیف‌تر هستند یا برعکس و یا در اندام‌ های دیگر دچار قدرت بیشتر و کمتری هستند البته تعدادی هم در کل اندام دارای یکنواختی بافت عضلانی هستند.

وقتی یک اندام متناسب با درصد چربی متعادل دچار اضافه وزن می‌شود و درصد چربی زیر پوست آن اضافه می‌شود متناسب با همان ژنتیک در بعضی از اندام بیشتر تجمع چربی اتفاق می افتد و در بعضی اندام کمتر. مثال در پا و باسن تجمع چربی بیشتر از شکم و بالا تنه اتفاق می افتد و هیچگاه ما قدرت انتخاب نداریم که چه مقدار چربی خود را کجاذخیره کنیم و اصولاً این اتفاق نا خوشایند با ورود روزانه غذای پرکالری به بدن ما ادامه پیدا می‌کند تا این که ما تصمیم بگیریم چربی اضافه ذخیرهشده در اندام خود را با ورزش ورژیم کاهش دهیم.

برای دریافت برنامه کاهش وزن کلیک کنید

در این زمان با فرض این که ورزش را با یک برنامه بدنسازی صحیح و رژیم منطقی شروع نماییم و به تدریج از کالری غذای خود کم کنیم بدن ما با همان ترتیب از بیشترین تجمع چربی در بدن بیشترین برداشت را  انجام می‌دهد و از کمترین تجمع چربی کمترین برداشت را انجام خواهد داد.
با این توضیح خود شما متوجه شدید که ما نه در ذخیره چربی در یک عضو مختاریم و نه در ازدست دادن چربی یک عضو و چربی سوزی موضعی دروغی بیش نیست.
اما ما با حرکات ورزشی و بخصوص حرکات بدنسازی این اختیار را داریم تا بعضی از اندام فرم بهتر و آمادگی بیشتری بدهیم وبه عضلات خود فرم وشکل متناسبی دهیم تا همراه با چربی هم در وضعیت ظاهری خوبی قرار گیرد چه بسیار دیده‌ایم افراد ورزشکار بدنسازی که درصد چربی زیادی دارند ولی اندام ورزیده‌ای هم دارند.
یک ضرب المثل در بدنسازی ابداع نمودم :« ما در آشپزخانه چربی‌ ها را فرم می‌دهیم و در باشگاه عضلات را ».

نویسنده: اصغر مرادی

به اشتراک بگذارید:
داغترین مطالب سایت
تاثیر پرورش اندام در رشد قدی
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در...
 
۷۷۱دیدگاه
مکمل ارژنین
آشنایی با مکمل ال-آرژنین و سوا...
 
۷۴۳دیدگاه
برنامه بدنسازی
مشاوره و دریافت آنلاین برنامه ...
 
۵۴۳دیدگاه
نوجوانان ، بدنسازی، تهدیدها وفرصتها
نوجوانان – بدنسازی، تهدی...
 
۴۹۲دیدگاه
سوال جواب های متداول و رایج در بدنسازی و فیتنس
سوال جواب های متداول و رایج در...
 
۳۶۱دیدگاه
تغذیه قبل وبعد تمرین بدنسازی
قبل و بعد از تمرین بدنسازی چه ...
 
۳۵۱دیدگاه

ثبت دیدگاه