فهرست مطالب

اگر ساعات پایانی تمرین در باشگاه به شما در عضله سازی کمکی نمی کند، مشکل احتمالا در تغذیه شما می باشد اگر میخواهید تغییر اساسی در تمرینات خود داشته باشید مکمل پروتئین خود را تغییر دهید تا عضلات بزرگتری برای خود بسازید. از این ۵ پروتئین عضله ساز برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنید.

پروتئین

  1. پروتئین وی

بهترین پودر وی در بازار حاوی پروتئین وی ایزوله یا پروتئین وی هیدرولیزه می باشد که سریعا جذب می شود. پروتئین وی کنتسانتره (WPC) نیز خوب است اما حاوی مقدار زیادی چربی و کربوهیدرات می باشد.

پروتئین وی در مقابل غذاهای طبیعی، کدام بهتر است؟


پروتئین

  1. پروتئین کازئین

برای جذب آمینوها در طول شب مصرف کازئین قبل از خواب مناسب است حتی نشان داده شده زمانیکه کازئین با وی در شیک بعد از تمرین مصرف شود سرعت عضله سازی را بالا می برد. به دنبال پودری با کازئین مسیلی باشید کند هضم ترین کازیئن موجود.

۵ مزیت پروتئین کازئین


پروتئین

  1. پروتئین سفیده تخم مرغ

پروتئین سفیده تخم مرغ از پروتئین وی آهسته تر اما از کازئین سریعتر جذب می شود. یک شیک پروتئنی حاوی سفیده تخم مرغ، وی و کازئین موجب افزایش رشد عضلات می شود.

همه خواص تخم مرغ در یک نگاه


پروتئین

  1. پروتئین بیف (گوشت گاو)

پودر پروتئین بیف از خود گوشت گاو گرفته شده اما کل چربی آن گرفته شده است. در نتیجه این پودر پروتئین سریعا جذب می شود و اگر به پروتئین شیر (پروتئین وی) حساسیت دارید این پروتئین می تواند جایگزین خوبی باشد.

بهترین گوشت های غیر رایج


پروتئین

  1. پروتئین سویا

پروتئین سویا با سرعت متوسط هضم می شود و سطح نیتریک اسید را بالا می برد موجب افزایش آزاد سازی هورمون رشد می شود و به ریکاوری عضله کمک می کند. تحقیقات اخیر نشان دادند که سویا موجب کاهش سطح تستوسترون یا افزایش استروژن در مردان نمی شود.

۵ نکته در مورد سویا که باید بدانید

منبع: www.muscleandfitness.com

ترجمه: بادی فول

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه