برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه های بدنسازی

تبلیغات

منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه های بدنسازی

تبلیغات

فهرست مطالب

تمرین تی آر ایکس 

  1. یک تمرین سریع موثر برای کل بدن است.
  2. موجب ساخت عضلات پولادین می شود.
  3.  مقومت عضلات را افزایش میدهد.
  4. برای فیتنس کاران در هر سطحی ( ورزشکاران مبتدی و حرفه ای ) مناسب است.
  5. در هر گوشه از باشگاه میتواند اجرا شود.
  6. با استفاده از تی آر ایکس شما میتوانید عملکر و کارایی بیشتری نسبت به دستگاه های بدنسازی تجربه کنید.

در ادامه بیشتر با برنامه تمرینی و حرکات این سیستم تمرینی آشنا شوید.

پرس سینه دست معکوس TRX ۸ تکرار ۳ ست
جلو بازو تک دست TRX ۸ تکرار ۳ ست
اسکات بالای سر TRX ۸ تکرار ۳ ست
نشر از جانب TRX ۸-۱۰ تکرار ۳ ست
پرس بالا سینه TRX ۸ تکرار ۴ ست
پایک TRX ۸-۱۰ تکرار ۳ ست
پلانک TRX ۸ تکرار ۳ ست
پشت پا TRX ۸-۱۰ تکرار ۳ ست
فلای سینه TRX ۸ تکرار ۳ ست

پرس سینه دست معکوس TRX

طول طناب را به اندازه یک سوم طول اصلی آن کوتاه کنید، دسته ی طناب را در دست بگیرید و به آرامی پاهای خود را عقب ببرید تا جایی که نیم تنه تان در جهت افقی با زمین قرار گیرد.

از عضلات لت خود استفاده کنید لبه های شانه خود را به عقب جمع کنید و خودتان را به بالا بکشید بطوری که قفسه سینه تان به دسته های طناب برسد. دستان خود را به آرامی بکشید تا به حالت اول برگردید.


جلو بازو تک دست TRX

طناب را تا جایی که می توانید کوتاه کنید هر دو دسته را در یک دست بگیرید و خود را به سمت عقب ببرید تا به نقطه لنگر مانند برسید. قبل از اینکه دستتان به آرامی به حالت اول برگردد در انتهای حرکت کمی مکث کنید.


اسکات بالای سر TRX

طناب را با طول متوسط تنظیم کنید دستان خود را در پشت دسته ی طناب خود قرار دهید.

دستان خود را بالا ببرید در حالی که در حالت اسکات نشسته اید. برای برگشت به حالت ایستاده، از روی پاشنه ی پا بلند شوید و عضلات باسن خود را جمع کنید. در طول حرکت دستانتان کشیده باشد.


نشر از جانب TRX

با طول متوسط طناب حرکت را شروع کنید هر دو سر طناب را با یک دست بگیرید و یک گام دور تر از محل اتصال طناب گام بردارید. دستی طناب را با آن گرفته اید بکشید و نیم تنه خود را سفت نگه دارید طوری که انگار به یک نقطه تکیه داده اید.

دستی که طناب در دست دارد را خم کنید، بالا تنه خود را صاف نگه دارید و مچ خود را به سمت قفسه سینه ببرید. قبل از برگشت دست به حالت اول کمی مکث کنید.


پرس بالا سینه شیب دار TRX

طناب را تا زیر زانو تنظیم کنید و پای خود را تا ساق درون دسته ها قرار دهید. به حالت شنا بیاستید یک پا را درون دسته ی طناب قرار دهید و از دستان و پای آزاد خود برای کمکی استفاده کنید پایی که در دسته ی طناب است باید بالاتر از سر شما قرار بگیرد.

همانند حرکت شنای معمولی آرنج خود را خم کنید و نیم تنه خود را به زمین نزدیک کنید و سپس به حالت اول برگردید.


پایک TRX

طناب را به اندازه متوسط تنظیم کنید هر دو پای خود را درون دسته های طناب آویزان کنید و در وضعیت شنا سوئدی قرار بگیرید. شکم خود را سفت کنید.

باسن خود را خم کنید زانوها را به سمت سمت جمع کنید و تا جایی که می توانید باسن خود را به سمت بالا خم کنید. زانوهایتان خم نشود.


فلای سینه TRX

طناب را با حداکثر طولش تنظیم کنید. هر دو دسته را دست بگیرید و دستان خود را مقابل خود دراز کنید کف دست ها روبروی هم باشد. یک گام عقب بروید دستان خود را بصورت حالت T باز کنید و به سمت زمین آرام پایین بیایید آرنج تان کمی خم شود در این حالت کمی مکث کنید سپس دستان خود را به سوی هم جمع کنید و دوباره به حالت اول برگردید و حرکت را تکرار کنید.


پشت پا TRX

طناب را تا زیر زانوی خود تنظیم کنید. به پشت بخوابید و پاهای خود را درون دسته های طناب قرار دهید دستان تان را در پهلوی خود قرار دهید.

پاشنه ی پای خود را پایین بکشید باسن را به سمت سقف بالا ببرید درست مثل حالت پل زدن. سپس باسن را به حالت اول برگردانید.

 منبع : مجله بادی فول

 

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

1/5 – (1 امتیاز)
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه

2 دیدگاه در “تمرین تی آر ایکس (TRX)

ارسال دیدگاه

درج آگهی بدنسازی

حداکثر 10 عکس مجاز می باشد