جلوگیری از آسیب ورزشی

جلوگیری از آسیب ورزشی

وقتی در زمستان ورزش می کنیم باید خیلی مراقب سلامتی مان باشیم و از آسیب دیدن در امان
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
0

وقتی در زمستان ورزش می کنیم باید خیلی مراقب سلامتی مان باشیم و از آسیب دیدن در امان بمانیم. پس برای به حداقل رساندن احتمال آسیب دیدگی در روزهای سرد، ۵ نکته ساده زیر را در نظر داشته باشید.

  1. کلاه بپوشید

از اصول مقدماتی شروع می کنیم. همیشه موقع ورزش کردن در هوای سرد کلاه گرم و گرمکن بپوشید. نه بخاطر اینکه هوا سرد است بلکه به این خاطر که کلاه جزء حیاتی برای جلوگیری از آسیب و بیماری می باشد. به دلیل اینکه ۷۰ درصد از گرمای بدن از طریق سر از بدن خارج می شود و تنها ۳۰ درصد بدن شما گرم می ماند. متعادل نگه داشتن حرارت بدن مهمترین کاریست که می توانید در طول زمستان برای حفظ سلامتی خود انجام بدهید.

  1. گرم کردن

در هر جلسه تمرینی باید اول و آخر تمرینات بدن خود را گرم و سرد کنید. یکی از بهترین حرکات برای گرم کردن بدن الیپتیکال است. دوچرخه الیپتیکال کل بدن را گرم می کند و جریان خون بدن را بالا می برد. ۳ دقیقه پرش با طناب نیز بسیار عالی می باشد. نه تنها کل عضلات را گرم می کند بلکه ذهن را متمرکز و آماده برای تمرینات بعدی خواهد کرد.

  1. از نوع آسیب ها مطلع باشید

مواظب التهاب تاندون ها و درد تاندون ها باشید. این می تواند علامت اصلی فشار قبل از پارگی باشد. همیشه بدانید بدن شما چگونه کار می کند. بدانید درد عضله طبیعی چیست؟ و کدام درد موجب می شود شما چند هفته از ورزش دور بمانید. با روش های پیشگیری از آسیب و کاهش آن آشنا شوید. برخی از این روش ها ماساژ دادن، طب سوزنی یا استفاده از کرم های ضد التهاب است.

  1. از وزنه های سبک استفاده کنید

از اینکه از وزنه های سبک استفاده کنید خجالت نکشید. به خاطر اینکه وزن وزنه را کم می کنید به این معنا نیست که شدت تمرینات تان کاهش پیدا می کند. وزنه های سنگین به مفاصلی که در زمستان بخوبی گرم نشده اند فشار زیادی وارد می کند. از طریق سوپرستینگ با وزنه های سبک، می توانید یک پمپاژ عالی بوجود آورید و همان درد عضلانی که موقع وزنه سنگین زدن احساس می کنید را در خود بوجود آورید.

  1. کشش

وقتی تمرین می کنید، اسید لاکتیک در عضلات شما ترشح می شود که منجر به درد و خستگی عضلانی می شود. کشش بعد از تمرینات به کاهش خستگی عضلات کمک می کند. همچنین چون عضلات شما گرم می شوند موجب بالا رفتن گردش خون در بدن می شود. کشش به عضلات کمک می کند بعد از یک تمرین سخت سریعتر ریکاوری شوند. کشش عضلات، همچنین باعث می شود کمتر احساس درد بعد از تمرین داشته باشید و مانع آسیب دیدگی در جلسات بعدی تمرین می شود.

منبع : MUSCLEANDFITNESS

ترجمه : بادی فول 

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.
به اشتراک بگذارید:
داغترین مطالب سایت
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در رشد قد
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در...
 
۷۹۶دیدگاه
مکمل ارژنین
آشنایی با مکمل ال-آرژنین و سوا...
 
۷۵۹دیدگاه
برنامه بدنسازی
مشاوره و دریافت آنلاین برنامه ...
 
۵۸۸دیدگاه
روش دریافت کارت مربیگری بدنسازی
روش دریافت کارت مربیگری بدنساز...
 
۵۷۰دیدگاه
نوجوانان ، بدنسازی، تهدیدها وفرصتها
نوجوانان – بدنسازی، تهدی...
 
۵۳۵دیدگاه
سوال جواب های متداول و رایج در بدنسازی و فیتنس
سوال جواب های متداول و رایج در...
 
۴۳۳دیدگاه

ارسال دیدگاه