امتیاز دهید
اولین امتیاز را بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email

فهرست مطالب

نقش آب در بدن

مغز ۷۵%،   قلب ۷۵%،   کبد ۷۵%،    کلیه ۷۵%،    عضلات ۷۵%،   شش ها ۸۵ %،    خون ۸۳%

آب زندگیست

ادعا می شود آب منطقی ترین، طبیعی ترین و ساده ترین دارو برای بیماری هاست. مصرف کافی آب خوب برای عملکرد درست بدن بسیار مهم است. آب همچنین خستگی بدن را کم می کند و در کنار آن انرژی را بالا می برد.

آب بزرگترین ماده تشکیل دهنده ی بدن انسان است. آب ماده اصلی تشکیل دهنده ی مایعات بدن است و حدود ۷۲ درصد از بدن از آب ساخته شده است. این ماده برای وجود ما ضروری است و نقش مهمی در انجام عملکردهای مختلف بدن دارد.

هر چند که حیاتی ترین ماده مغذی بدن است اما بیشتر از هر ماده ی دیگری نادیده گرفته می شود. متخصصان، دست اندرکاران سلامتی و بهداشت و درمانگران آب توصیه می کنند حداقل روزانه هشت الی ده لیوان بنوشیم.

نوشیدن آب کافی و خالص چندین مزیت دارد از جمله : روان کردن مفاصل، قوام خون، هیدراتاسیون بدن، متعادل کردن اسید بدن، هضم غذا، انتقال اکسیژن و مواد مغذی به سلول ها، اجابت مزاج منظم، سم زدایی، تنظیم دمای بدن و سلامتی پوست.

گفته می شود مصرف ناکافی آب و مصرف آب آلوده در یک بازه ی زمانی  عامل اصلی بیماری های شایع و مزمن امروزه می باشد. کم آبی شدید گاهی اوقات منجر به مرگ می شود.

شرایط امروزه ی آب

تصفیه آب این روزها اهمیت زیادی پیدا کرده که حاصل آلاینده های موجود در آب نوشیدنی است. گسترش سریع شهرنشینی و رشد صنعتی روزافزون موجب آلودگی زیاد و کاهش منابع آب و منجر به آلودگی آب شده است. آب امروز آلاینده های بسیار متنوع و کشنده ی بی سابقه نسبت به گذشته دارد. آلاینده ها و شرایط زیر که می تواند بر بدن انسان اثر مخربی برجای بگذارد امروزه بسته به نوع منبع آن در آب ها یافت می شوند :

غلظت نامتناسب آب مواد جامد محلول (TDS)، سختی بیش از حد (Ca/Mg)، ترکیبات آلی خطرناک، مواد شیمیایی خطرناک، فلزات سنگین مثل آهن، جیوه، آرسنیک، مس، سرب، و غیره، آفت کش ها، PH نامتعادل، میکروارگانیسم هایی مثل باکتری های بیماری زا، ویروس، کیست و ….

بنابر این خیلی مهم است که از دستگاه تصفیه درست استفاده کنید.

منبع : www.kelvinatorpurifiers.in

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه